Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabriolet Škoda Yeti poprvé v ČR

  1:01aktualizováno  1:01
Hvězda stánku automobilky Škoda z frankfurtského autosalonu konečně zavítala do končin, ze kterých pochází. Yeti kabrio se poprvé představuje českému publiku na pražském Václavském náměstí při příležitosti výstavy Designblok. Do pátku je Yeti k vidění ve společnosti dalších tří škodovek, chlubících se vytříbeným designem.

Kromě šviháka ve slušivém oranžovém oblečku, který sestoupil z himalájských údolí do české kotliny, vystavuje automobilka s okřídleným šípem ve znaku ještě další modely, které si svým vytříbeným designem zasluhují pozornost.

Předválečnou éru zastupuje kupé Popular Monte Carlo, nechybí krásný kabriolet Felicia, nebo bájné "eRko".

YETI

Škodováckou kolonu vede oranžový SUV-cabrio-pickup Yeti. Nejnovější výtvor designérů z Česany je variací na téma malého auta pro volný čas, které začne Škodovka do tří let vyrábět.

Ke stému výročí výroby škodovek si stylisté a inženýři dali dárek v podobě auta jedoucího napříč třídami. Zadní plátěná část střechy yetiho se dá svinout, pevný díl střechy nad řidičem a spolujezdcem je odnímatelný a dá se uložit do kufru ...VÍCE

110R

Za Yetim stojí zelené kupé Škoda 110 R, lidově přezdívané "Škorsche". Jedno z posledních čistokrevných kupé v historii automobilky okouzluje v provozu dodnes. Čtyřmístná škodovka s klasickým schématem pohonu "vše vzadu" se vyráběla od roku 1970 do roku 1981.

Kola zadní nápravy poháněl za zadní nápravou umístěný motor o objemu 1107 ccm, který nabízel maximální výkon 38 kW (52 koní). Čtyřválcový agregát, osazený dvoustupňovým karburátorem, rozjel 880 kg těžkou škodovku na maximální 141 kilometr v hodině. Rozjezd z nuly na stovku trval více než 19 sekund. Za pozornost stojí otáčkoměr v základní výbavě a kupříkladu bezrámová okna dveří, mezi auty východního bloku jinak nevídané. 

FELICIA

Třetím v pořadí je Škoda Felicia. Poslední sériově vyráběný kabriolet od Škody je dnes jedním z nejpopulárnějších modelů historie automobilky. Čtyřválcový motor s padesátikoňovým výkonem 1089 ccm (37 kW) dokázal uhánět až stotřicetikilometrovou rychlostí. 2+2 místný roadster s motorem vpředu a pohonem zadních kol se vyráběl v letech 1959 až 1964.

POPULAR MONTE CARLO

Nejstarší a nejzajímavější exponát prezentaci designových unikátů škodovky uzavírá. Škoda Popular Monte Carlo vznikla v pouhých 68 exemplářích. Dvoudveřové dvoumístné kupé, navržené pro Rallye Monte Carlo, vzniklo v roce 1936. Motor s objemem 1386 ccm a výkonem 23 kW (31 koňská síla) rozjel auto na maximálních 110 kilometrů v hodině. Škoda Popular Monte Carlo se vyráběla v letech 1935 až 1938.

Projekt "100 ikon českého designu a stylu" je součástí výstavy Česká stovka. K vidění byla od května letošního roku v Berlíně a Bratislavě. Po Praze ještě pocestuje do Stockholmu, Brightonu, Milána a dalších evropských měst.

Další yeti v Praze

Celou střední halu Průmyslového paláce obsadila během jedenáctého mezinárodního veletrhu automobilů Autoshow Praha 2005 jediná značka.

Monumentální expozice holešovického Výstaviště patřila společnosti Škoda Auto. Stejnou předvedla už na ženevském autosalonu.

Velkému zájmu návštěvníků se o víkendu těšil prototyp nového modelu yeti, který Škodovka ukázala veřejnosti už na výstavách automobilů v Ženevě a ve Frankfurtu nad Mohanem.

„Samozřejmě, přišli jsme i kvůli té nové škodovce, máme skvělou možnost se na ni konečně podívat. Musím uznat, že řešení střechy je skutečně nápadité, ale moc se mi nelíbí tvar auta,“ řekl návštěvník veletrhu Petr Šváb z Karlína. „Alespoň můžeme vidět, jakým směrem se škodovka bude v budoucnu ubírat,“ doplnila ho manželka.

Návštěvníci veletrhu nad novou škodovkou samozřejmě živě diskutovali. Někomu se líbilo variabilní řešení, druzí mínili, že model vypadá „příliš obyčejně“.

MF DNES (hop)

Autoři: ,




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Lina - prototyp lehkého elektrického auta studentů v Nizozemsku
Autofotka týdne: Auto z cukrové třtiny a karoserie ze lnu

Je to vyrobeno z cukru, uveze čtyři lidi a může jet rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. Řeč je o biologicky rozložitelném autě, o němž jeho tvůrci tvrdí, že...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.