Kabriolet Škoda Yeti poprvé v ČR

  • 17
Hvězda stánku automobilky Škoda z frankfurtského autosalonu konečně zavítala do končin, ze kterých pochází. Yeti kabrio se poprvé představuje českému publiku na pražském Václavském náměstí při příležitosti výstavy Designblok. Do pátku je Yeti k vidění ve společnosti dalších tří škodovek, chlubících se vytříbeným designem.

Kromě šviháka ve slušivém oranžovém oblečku, který sestoupil z himalájských údolí do české kotliny, vystavuje automobilka s okřídleným šípem ve znaku ještě další modely, které si svým vytříbeným designem zasluhují pozornost.

Předválečnou éru zastupuje kupé Popular Monte Carlo, nechybí krásný kabriolet Felicia, nebo bájné "eRko".

YETI

Škodováckou kolonu vede oranžový SUV-cabrio-pickup Yeti. Nejnovější výtvor designérů z Česany je variací na téma malého auta pro volný čas, které začne Škodovka do tří let vyrábět.

Ke stému výročí výroby škodovek si stylisté a inženýři dali dárek v podobě auta jedoucího napříč třídami. Zadní plátěná část střechy yetiho se dá svinout, pevný díl střechy nad řidičem a spolujezdcem je odnímatelný a dá se uložit do kufru ...VÍCE

110R

Za Yetim stojí zelené kupé Škoda 110 R, lidově přezdívané "Škorsche". Jedno z posledních čistokrevných kupé v historii automobilky okouzluje v provozu dodnes. Čtyřmístná škodovka s klasickým schématem pohonu "vše vzadu" se vyráběla od roku 1970 do roku 1981.

Kola zadní nápravy poháněl za zadní nápravou umístěný motor o objemu 1107 ccm, který nabízel maximální výkon 38 kW (52 koní). Čtyřválcový agregát, osazený dvoustupňovým karburátorem, rozjel 880 kg těžkou škodovku na maximální 141 kilometr v hodině. Rozjezd z nuly na stovku trval více než 19 sekund. Za pozornost stojí otáčkoměr v základní výbavě a kupříkladu bezrámová okna dveří, mezi auty východního bloku jinak nevídané. 

FELICIA

Třetím v pořadí je Škoda Felicia. Poslední sériově vyráběný kabriolet od Škody je dnes jedním z nejpopulárnějších modelů historie automobilky. Čtyřválcový motor s padesátikoňovým výkonem 1089 ccm (37 kW) dokázal uhánět až stotřicetikilometrovou rychlostí. 2+2 místný roadster s motorem vpředu a pohonem zadních kol se vyráběl v letech 1959 až 1964.

POPULAR MONTE CARLO

Nejstarší a nejzajímavější exponát prezentaci designových unikátů škodovky uzavírá. Škoda Popular Monte Carlo vznikla v pouhých 68 exemplářích. Dvoudveřové dvoumístné kupé, navržené pro Rallye Monte Carlo, vzniklo v roce 1936. Motor s objemem 1386 ccm a výkonem 23 kW (31 koňská síla) rozjel auto na maximálních 110 kilometrů v hodině. Škoda Popular Monte Carlo se vyráběla v letech 1935 až 1938.

Projekt "100 ikon českého designu a stylu" je součástí výstavy Česká stovka. K vidění byla od května letošního roku v Berlíně a Bratislavě. Po Praze ještě pocestuje do Stockholmu, Brightonu, Milána a dalších evropských měst.

Další yeti v Praze

Celou střední halu Průmyslového paláce obsadila během jedenáctého mezinárodního veletrhu automobilů Autoshow Praha 2005 jediná značka.

Monumentální expozice holešovického Výstaviště patřila společnosti Škoda Auto. Stejnou předvedla už na ženevském autosalonu.

Velkému zájmu návštěvníků se o víkendu těšil prototyp nového modelu yeti, který Škodovka ukázala veřejnosti už na výstavách automobilů v Ženevě a ve Frankfurtu nad Mohanem.

„Samozřejmě, přišli jsme i kvůli té nové škodovce, máme skvělou možnost se na ni konečně podívat. Musím uznat, že řešení střechy je skutečně nápadité, ale moc se mi nelíbí tvar auta,“ řekl návštěvník veletrhu Petr Šváb z Karlína. „Alespoň můžeme vidět, jakým směrem se škodovka bude v budoucnu ubírat,“ doplnila ho manželka.

Návštěvníci veletrhu nad novou škodovkou samozřejmě živě diskutovali. Někomu se líbilo variabilní řešení, druzí mínili, že model vypadá „příliš obyčejně“.

MF DNES (hop)

,