Kabriolety pro excentriky: Peugeot 407 sedan a Fiat Punto pick-up

  • 30
Jedna nečekaná a jedna velmi brzká - takové budou dvě studie kabrioletů, které se představí v Ženevě. První ze země Galů, druhá ze slunného Apeninského poloostrova a obě přinesou zajímavé novinky. Společným jmenovatelem obou je smutný fakt, že nejsou určeny pro sériovou výrobu.

Heuliez Macarena

Pod tímto názvem by těžko někdo hledal něco tak málo poetického, jako sedan střední třídy.

Ovšem je tomu tak, minimálně na první pohled se jedná o limuzínu Peugeot 407, ovšem už na ten druhý vyjdou najevo rozdíly.

Tím nejvýraznějším je chybějící B-sloupek, poté si oči začnou všímat odlišného tvaru dveří, střechy i zádě...

Škoda Felicia MTX Cabrio, navržená Pavlem Škarkou, vznikla v letech 1997 - 2000 v přibližně třiceti kusech. Byla pravděpodobně prvním čtyřdveřovým kabrioletem.

Znáte i jiné netradiční kabriolety s více než dvěma dveřmi? Pište do diskuze pod článkem

Pak uvnitř někdo zmáčkne tlačítko a začnou se dít teprve podivné věci - střecha se složí do zavazadelníku a před užaslým pozorovatelem stane čtyřdveřové pětimístné auto se skládací třídílnou pevnou střechou, tedy první sedan-kabriolet na světě!

Svým elegantním tvarem na půli cesty mezi klasickou limuzínou a opravdovým kupé zaujme podobně, jako celoprosklenou panoramatickou střechou. Ta zabírá ve složeném stavu minimum místa, v kufru zbývá nadprůměrných 300 l prostoru a celá operace trvá méně než 30 vteřin.

Lze jen litovat, že výrobce úspěšných coupé-cabrioletů Tigra TwinTop a Peugeot 206 CC neuvažuje o produkci, ovšem jen pouhé vyřešení tuhosti karoserie je v tomto případě zřejmě hodně tvrdým oříškem...

 

Fioravanti Skill


Punto Grande se teprve rozkoukává a už se chystá otevřená verze. 

V Ženevě odloží maserati-batole vrchní díl karoserie - postará se o to italský karosář Fioravanti, který před nedávnem vzbudil rozruch patentovanou odklápěcí střechou pro Ferrari Superamerica.

Kabriolet Fiatu Punto první generace vytvořil Bertone. V letech 1994 - 2000 jich Carrozzeria Bertone vyrobila 54 960 kusů.
Elegantní protažená plochá záď á la Peugeot 206 CC je základním poznávacím prvkem překopaného Grande Punta. K tomu se přímo nabízí elegantní oblá střecha, skládající se do prostoru bývalých zadních sedadel, se dvěma vysouvacími větrnými štítky po stranách.

Největší zajímavostí je, že se chystají hned dvě karosářské verze - kromě obvyklého kupé také poněkud vzácnější pick-up-kabriolet.

Ačkoliv se nabízí srovnání s Citroënem Pluriel, na to šel pan Fioravanti jinak; skládá se opravdu jen střecha nad dvoumístnou kabinou.

Fioravanti Skill

Fioravanti Skill

Fioravanti Skill

Fioravanti Skill

Heuliez Macarena

Heuliez Macarena

Heuliez Macarena

Heuliez Macarena

Heuliez Macarena

Heuliez Macarena

Heuliez Macarena