Mazda MX-5 Roadster Coupé
je poněkud nečekaným rozšířením nabídky klasického roadsteru, který si pod jmény MX-5 a Miata získal srdce třech čtvrtin milionu fanoušků celého světa právě svou klasickou čistotou.
Počátkem devadesátých let totiž dvoumístný roadster s klasickým pohonem neměl v nabídce žádný velkovýrobce a celá dlouhá léta sbírala žraločí příď malé Mazdy úspěch za úspěchem na světovém trhu, který znovuobjevil půvaby čiperného řezání zatáček s větrem ve vlasech.
Po dvou generacích obratných kabrioletů přišla loni třetí, dospělejší, větší a hranatější. Mazda MX-5 již začíná dělat radost entuziastům čtyř kontinentů, kteří oceňují nekompromisní charakter a precizní podvozek, stejně jako nový a silný dvoulitrový motor.
Ovšem dnešní doba chce stále další lahůdky, proto připravili konstruktéři pro londýnský autosalon jednu opravdu chutnou - podle současné módy přichází alternativa ke stávající stahovací plátěné střeše.
Pro ty, co preferují jistotu pevného kovu, připravili konstruktéři novou pokroutku ve stylu Jinba Ittai - Mazda MX-5 jako první sériový model na světě přišla se skládací pevnou střechou, nabízenou alternativně ke stahovací plátěné.
I když pro skutečné znalce to žádná novinka není. První Mazdy MX-5 Roadster Coupé totiž vyjely již na základě předchozí generace. Série 150 kusů, která se dostala do prodeje v Japonsku, především testovala reakce zákazníků a správnost zvoleného konstrukčního řešení.
Ve srovnání s konkurencí jednoduše konstruovaná skládací střecha sestává z pouhých dvou dílů a ve složeném stavu nezabere více prostoru, než její plátěná alternativa. Vzhledem k tomu, že nebylo třeba provádět rozsáhlé konstrukční změny, jako při přestavbě klasického kupé na kupé-kabriolet, zůstal naprosto minimální i hmotnostní nárůst a jízdní výkony se nemění.
Příjemným překvapením bude cena - základní verze by měla stát méně než 23 tisíce eur a měla by se zařadit mezi levnější z nabízených kupé-kabrií.
BMW M6 Cabrio
je jednoznačným hitem letošní sezóny. Svou lehkou karbonovou střechu totiž odložilo i nejrychlejší sériové BMW všech dob a výsledkem je ztělesnění divokých tužeb a představ.
Neuvěřitelný pětilitrový desetiválec o výkonu 507 koní, bleskurychlá sedmistupňová sekvenční převodovka SMG III, dokonale vyšlechtěná palubní elektronika a k tomu nebe nad hlavou - tak vypadá denní sen počátku třetího tisíciletí.
Střechu lze stáhnout pomocí tlačítka v interiéru i na dálkovém ovladači, inovací je možnost manipulace při jízdě rychlostí do 30 km/h. Daní za nerušené proudění větru i slunce je stopadesátikilogramový nárůst hmotnosti, díky němuž se mírně zhoršilo zrychlení 0 - 100 km/h (4,8 místo 4,6 s) a spotřeba paliva (15,2 místo 14,8 l/100 km).
O něco se zpomalilo i pružné zrychlení, to však zůstává stále v oblasti snů. Tvůrci si dali pečlivě záležet, aby to kabrioletu slušelo se střechou v obou možných polohách, ve srovnání se základním BMW 6 Cabrio "em-šestce" prospěly zejména přidané aerodynamické prvky, exkluzivní devatenáctipalcová kola a přepracované nárazníky, které natáhly M6 o 5 cm.