Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kabriolety snů vyjíždí. Vyberte si ferrari nebo bentley

aktualizováno 
Ferrari představilo otevřenou verzi modelu 458. Místo plátěné střechy bude mít skládací hliníkovou. Víc než dva pasažéry ale ferrari nepřeveze. Bentley Continental GTC si poradí až se čtveřicí pasažérů, které v případě špatného počasí ochrání tradiční plátěná střecha. Obě budou poprvé k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Ferrari 458 Spider a Bentley Continental GTC si budou konkurovat jedině cenou a spojuje je podobný výkon motoru, ač se k němu každý dopracovává zcela jinak. Ferrari je čistokrevný dvoumístný sporťák s atmosférickým vidlicovým osmiválcem, bentley spíš cestovní vůz se čtveřicí sedadel a šestilitrovým dvanáctiválcem a dvěma turbodmychadly. Je i levnější než ferrari, cena by se měla pohybovat okolo 4,2 milionu korun. Italský hřebec bude minimálně o milion dražší.

Spider 458 vychází z kupé 458 Italia, které se světu ukázalo před dvěma roky. Základ se nezměnil, spideru jen chybí pevná střecha. Nahradila ji skládací hliníková, která je podle slov výrobce lehčí a praktičtější variantou tradiční plátěné stahovací střechy. Mechanismus skládací střechy přidal oproti zavřenému kupé jen 50 kilogramů, takže se dynamika auta příliš nezhoršila. Maximální rychlost se snížila jen o pět kilometrů na stále závratných 320 kilometrů za hodinu. Sprint na stovku je pak oproti kupé pomalejší jen o desetinu sekundy. Výsledných 3,5 sekundy je stále fantastická hodnota.

Ferrari 458 Spider

Může se hodit

Sníte o tom, že vám bude tohle krásný auto stát doma v garáži? Tak udělejte ze snu skutečnost a pořiďte si ho. Vyberte si na Automodul.cz.

Manipulace se střechou je snadná a hlavně rychlá. Vytažení trvá jen 14 sekund. O bezpečnost posádky se starají dva mohutné oblouky za sedadly, o pohodlí za jízdy pak průhledný zadní štít, který podle výrobce umožní pohodlné cestování s otevřenou střechou až do rychlostí okolo 200 kilometrů za hodinu. I v těchto rychlostech si prý oba cestující dobře popovídají, aniž by museli překřikovat aerodynamický hluk.

Za fantastickou dynamikou Spideru stojí atmosférický osmiválec s objemem 4,5 litru. Jeho 425 kW a 540 Nm spolu s nízkou hmotností 1 430 kilogramů stojí za špičkovými jízdními parametry. O pohon kol se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Spider má na délku 4,53 metru a rozvor má hodnotu 2,65 metru. Výrobce zatím cenu neuvádí, ale bude o něco vyšší než u kupé. To se prodává za přibližně 5,2 milionu korun. První auta zamíří k majitelům začátkem příštího roku.

Bentley Continental GTC

Bentley Continental GTC

Přestože má Bentley Continental GTC skoro stejný výkon jako ferrari (423 kW a 700 Nm), tak jeho motor je o poznání větší (šest litrů a 12 válců) a ještě ho dopuje dvojice turbodmychadel. Oproti ferrari má i trochu horší dynamiku a maximální rychlost, konkrétně: z nuly na sto za 4,8 sekundy a 314 kilometrů za hodinu. Ale to má svou logiku. Continental GTC je pohodlné sportovně-cestovní kabrio s pohotovostní hmotností 2,5 tuny. Auto je tak o tunu těžší než ferrari, proto má ten obří motor pod přední kapotou.

Bentley Continental GTC

Bentley Continental v uzavřené verzi výrobce modernizoval před rokem, kabrio přišlo na řadu až teď. Karoserie se změnila jako u kupé. Inovací prošla přední i zadní část, oba nárazníky, světlomety i přední a zadní kapota. Ale byla to spíš kosmetická kúra než zásadní chirurgický řez. Stahovací střecha zůstala tradičně plátěná a její stahování a natahování mají samozřejmě na starosti elektromotory. Střecha je vícevrstvá, takže podle výrobce bude v kabině stejné ticho jako u pevné střechy kupé.

S inovovanou verzí GTC přichází i nové možnosti výbavy. V interiéru je na výběr ze sedmnácti odstínů koženého čalounění a k tomu ze sedmi druhů obkladového dřeva. Nový komunikační a navigační systém pak srovnal krok s konkurencí.

 

Obě novinky se veřejnosti představí od 15. září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na rozdíl od Ferrari už Bentley uvedl cenu svého nového kabrioletu. V základním provedení bude stát 170 000 eur, v přepočtu asi 4,2 milionu korun. Příplatková výbava ale může cenu pořádně našponovat. 

Autoři:


Témata: Bentley, Ferrari, Hluk


Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.