Kabriolety snů vyjíždí. Vyberte si ferrari nebo bentley

  • 12
Ferrari představilo otevřenou verzi modelu 458. Místo plátěné střechy bude mít skládací hliníkovou. Víc než dva pasažéry ale ferrari nepřeveze. Bentley Continental GTC si poradí až se čtveřicí pasažérů, které v případě špatného počasí ochrání tradiční plátěná střecha. Obě budou poprvé k vidění na autosalonu ve Frankfurtu.

Ferrari 458 Spider a Bentley Continental GTC si budou konkurovat jedině cenou a spojuje je podobný výkon motoru, ač se k němu každý dopracovává zcela jinak. Ferrari je čistokrevný dvoumístný sporťák s atmosférickým vidlicovým osmiválcem, bentley spíš cestovní vůz se čtveřicí sedadel a šestilitrovým dvanáctiválcem a dvěma turbodmychadly. Je i levnější než ferrari, cena by se měla pohybovat okolo 4,2 milionu korun. Italský hřebec bude minimálně o milion dražší.

Spider 458 vychází z kupé 458 Italia, které se světu ukázalo před dvěma roky. Základ se nezměnil, spideru jen chybí pevná střecha. Nahradila ji skládací hliníková, která je podle slov výrobce lehčí a praktičtější variantou tradiční plátěné stahovací střechy. Mechanismus skládací střechy přidal oproti zavřenému kupé jen 50 kilogramů, takže se dynamika auta příliš nezhoršila. Maximální rychlost se snížila jen o pět kilometrů na stále závratných 320 kilometrů za hodinu. Sprint na stovku je pak oproti kupé pomalejší jen o desetinu sekundy. Výsledných 3,5 sekundy je stále fantastická hodnota.

Ferrari 458 Spider

Manipulace se střechou je snadná a hlavně rychlá. Vytažení trvá jen 14 sekund. O bezpečnost posádky se starají dva mohutné oblouky za sedadly, o pohodlí za jízdy pak průhledný zadní štít, který podle výrobce umožní pohodlné cestování s otevřenou střechou až do rychlostí okolo 200 kilometrů za hodinu. I v těchto rychlostech si prý oba cestující dobře popovídají, aniž by museli překřikovat aerodynamický hluk.

Za fantastickou dynamikou Spideru stojí atmosférický osmiválec s objemem 4,5 litru. Jeho 425 kW a 540 Nm spolu s nízkou hmotností 1 430 kilogramů stojí za špičkovými jízdními parametry. O pohon kol se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka F1. Spider má na délku 4,53 metru a rozvor má hodnotu 2,65 metru. Výrobce zatím cenu neuvádí, ale bude o něco vyšší než u kupé. To se prodává za přibližně 5,2 milionu korun. První auta zamíří k majitelům začátkem příštího roku.

Bentley Continental GTC

Přestože má Bentley Continental GTC skoro stejný výkon jako ferrari (423 kW a 700 Nm), tak jeho motor je o poznání větší (šest litrů a 12 válců) a ještě ho dopuje dvojice turbodmychadel. Oproti ferrari má i trochu horší dynamiku a maximální rychlost, konkrétně: z nuly na sto za 4,8 sekundy a 314 kilometrů za hodinu. Ale to má svou logiku. Continental GTC je pohodlné sportovně-cestovní kabrio s pohotovostní hmotností 2,5 tuny. Auto je tak o tunu těžší než ferrari, proto má ten obří motor pod přední kapotou.

Bentley Continental GTC

Bentley Continental v uzavřené verzi výrobce modernizoval před rokem, kabrio přišlo na řadu až teď. Karoserie se změnila jako u kupé. Inovací prošla přední i zadní část, oba nárazníky, světlomety i přední a zadní kapota. Ale byla to spíš kosmetická kúra než zásadní chirurgický řez. Stahovací střecha zůstala tradičně plátěná a její stahování a natahování mají samozřejmě na starosti elektromotory. Střecha je vícevrstvá, takže podle výrobce bude v kabině stejné ticho jako u pevné střechy kupé.

S inovovanou verzí GTC přichází i nové možnosti výbavy. V interiéru je na výběr ze sedmnácti odstínů koženého čalounění a k tomu ze sedmi druhů obkladového dřeva. Nový komunikační a navigační systém pak srovnal krok s konkurencí.

 

Obě novinky se veřejnosti představí od 15. září na autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Na rozdíl od Ferrari už Bentley uvedl cenu svého nového kabrioletu. V základním provedení bude stát 170 000 eur, v přepočtu asi 4,2 milionu korun. Příplatková výbava ale může cenu pořádně našponovat. 


Témata: Bentley, Ferrari, Hluk