Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kachna se vrací: nový Citroën 2CV přijede v roce 2009

  13:31aktualizováno  13:31
Legendární Citroën 2Cv, jehož kořeny sahají až do předválečné Francie by mohl za dva roky znovu ožít. Levné, jednoduché auto, které mělo "...odvézt dva francouzské sedláky, k tomu půl metráku brambor a na zadním sedadle plato vajec, která se při cestě přes pole, nesmí se rozbít" by mělo najít pokračovatele v nové generaci modelu Pluriel.

Citroën 2CV | foto: Repro iDNES.cz

Další obrázky: ZDE

Dubnové číslo francouzského magazínu L'Automobile Magazine zveřejnilo skici nového Citroënu 2CV.

Návrat automobilové ikony přezdívané  "kachna" se nese na retrovlně, do které za pár měsíců vstoupí například minulý týden představený Fiat 500.

2Cv pro 21. století má být také evolucí polyfunkčního modelu C3 Pluriel. Hatchbacko-kabrioleto-pickupový model francouzské automobilky se má dočkat nástupce v roce 2009. Základní koncept zůstane zachován, detaily budou "kachní".

Základní cena má podle francouzského magazínu startovat na 13 tisících eurech, tedy pod nynější cenou základního plurielu.

Kachna a její potomci

 
V roce 1996 (myšlenka je z roku 1994) představil Chrysler koncept CCV. Za třemi písmeny se skrývají slova China Concept Vehicle. Designéři americké automobilky se při návrhu auta pro rozvojové trhy volně inspirovali právě Citroënem 2CV. Čtyřmístný koncept by mimo jiné k vidění v muzeu moderního umění v New Yorku v roce 2000.

Nízkonákladové auto pro Čínu, složené z pouhých pětí základních částí (čtyři díly karoserie a rám) využívalo v hojné míře recyklované plasty z PET lahví, nakonec tedy byla zkratka CCV chápána také jako: Composite Concept Vehicle.


V roce 2005 představili francouzští studenti automobilového designu Guillaume Daniel, Julien Lebely a Richard Pedron pro kanadskou designérskou soutěž World Automotive Design Competition svou představu pokračovatele hvězdy pařížského autosalonu 1948 jménem Évoque.

Autor:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.