Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kamiony budoucnosti pojedou bez řidiče a v nádrži nebudou mít naftu

aktualizováno 
To je budoucnost nákladní dopravy, V Hannoveru je do 29. září k vidění více než 320 světových a 100 evropských premiér. Navštívili jsme 66. veletrh užitkových aut IAA 2016 a zachytili pro vás ty největší zajímavosti.

66. veletrh užitkových aut IAA 2016 Hannover | foto: Petr HolečekMETRO

Potvrdilo se očekávané: letošní ročník se nese v duchu automatizovaného řízení – mluví se o digitální transformaci celého odvětví. Na vrcholu zájmu jsou i alternativní pohonné jednotky, které už nacházejí u užitkových vozidel a autobusů uplatnění i v běžném provozu, klíčovými jsou pak hybridní pohony a zemní plyn.

Fotogalerie

Prakticky byly odhaleny pouze dvě velké světové novinky. Nový kamion od švédské Scanie a model Crafter od Volkswagenu. V zákulisí se mluvilo o větším počtu světových premiér, to už se stává.

Zajímavé byly různé koncepty. Mercedes-Benz si pro letošní IAA v Hannoveru připravil ukázku budoucnosti. Tahače s autonomním systémem řízení, například elektrický Urban eTruck, ale také dodávku Vision Van, která má dokonce na střeše drony a řidič jen ovládá joystick a dotykovou obrazovku.

S elektrickým pohonem si hraje také Volkswagen, který elektrifikoval svůj nový model Crafter.

Elektrický bus nakonec ukázal i český výrobce SOR. Iveco zase vidí budoucnost užitkových vozidel v CNG a LNG. Demonstruje to na konceptu tahače pro dálkovou dopravu Z Truck. Nejnovější projekt této značky sází na zkapalněný biometan (Bio-LNG).

A Hyundai zde ukázalo svůj koncept dodávky H350 Fuel Cell. Na rozdíl od konvenčních elektromobilů, které vyžadují několik hodin k nabití akumulátorů, může být nádrž auta na 175 litrů vodíku naplněna za necelé čtyři minuty – podobnou dobu zabere načerpání benzinu nebo nafty do nádrže vozidla s tradičním spalovacím motorem.

Ve Švédsku kamiony napojili na troleje:

Autoři:




Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nebezpečné léky za volantem: riziko je skryté, obaly se neoznačují

Řada léků na českém trhu zvyšuje riziko zavinění dopravní nehody o desítky procent. Desetina řidičů navíc přiznává, že rizikové léky užívá. Jejich nebezpečí je...  celý článek

Motor Koenigsegg pro Spyker
Exoti si pomáhají: Spyker dostane motor Koenigsegg vyrobený 3D tiskem

Ženevský autosalon přinesl nejedno překvapení, ale od malé luxusní značky Spyker jej čekal málokdo. Oním překvapením nebyl samotný model C8 Preliator Spyker,...  celý článek

U motorů 1,6 TDI bude třeba fyzický zásah do motoru.
Dieselgate: emise klesají málo, majitelé odstraňují upravený software

Německá ekologická organizace Deutsche Umwelthilfe chce žalovat Spolkový úřad pro motorová vozidla. Úprava software u dieselových motorů podle ní není...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.