Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní auto pro 007: Aston Martin Cygnet alias Toyota iQ

  1:00aktualizováno  1:00
Bondovská automobilka Aston Martin v pondělí oznámila, že připravuje výrobu městského minivozu. Jeho základem se stane neotřelá Toyota iQ. Přepracovaný vůz bude britská aristokratická značka prodávat se jménem Cygnet.

Nastávající limity průměrné produkce CO2 výrobních řad automobilových výrobců nutí především věhlasné značky k hledání neobvyklých řešení. Zatímco takové Porsche bude průměrnou spotřebu svých vozů snižovat pomocí hybridního pohonu, u Aston Martinu na to jdou od lesa. Začnou prodávat mikroauto.

Jeho základem se stane obdivovaná Toyota iQ. Koncept zběžně představil v tiskové zprávě Ulrich Bez, šéf britské automobilky. Mnoho detailů o projektu ale zatím neprozradil. "Právě teď je ten správný čas, aby Aston Martin učinil tento smělý krok a vrhl se do tohoto projektu," prohlásil Bez v tiskové zprávě.

Aston Martin Cygnet

Zatím není jasné, kdy se model Cygnet objeví na trhu. "Stále je potřeba odvést hodně práce, ale věřím, že se tento projekt stane realitou v nepříliš vzdálené budoucnosti," řekl šéf automobilky. Je pravděpodobné, že světové premiéry konceptu se dočkáme na autosalonu ve Frankfurtu.

Projekt Cygnet je výhodný pro obě automobilky. Aston Martin, který tradičně plní garáž agenta 007 Jamese Bonda, získá s minimálními vývojovými náklady úsporný vůz, který mu pomůže plnit limity, které předepisuje EU. Toyota zase najde pro své mikroauto nové odbytiště. Fakt, že se obdobný vůz bude prodávat pod značkou Aston Martin, může také zvednout zájem o samotný model iQ.

Objevují se i spekulace o tom, že továrna bude vozy prodávat pouze těm zákazníkům, kteří již v současnosti vůz této značky vlastní.





Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.