Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kapesní velkoprostor pro milánské taxikáře

aktualizováno 
Zelený taxík pro obrovskou čtyřmilionovou aglomeraci druhého největšího italského města představil Volkswagen na Hannoverském veletrhu. Koncept Milano Taxi ukazuje některá technická řešení, která uvidíme na sériových elektrovolkswagenech.

Volkswagen Milano Taxi | foto: Volkswagen

První elektrický volkswagen má vyjet v roce 2013. Čistokrevný taxík podle představ konstruktérů a designérů je vlastně kapesní MPV, tvary lehce vzpomínající na ikonu hippíků Volkswagen Transporter T1. Milano Taxi patří do rodiny malých volkswagenů dříve nazývaných UP!, dnes New Small Family, které se budou vyrábět v Bratislavě i se značkami Škoda a Seat.

Zelenočerné lakování dostal na počest taxíků, které po metropoli Lombardie, od které si koncept vypůjčil jméno, jezdily po před desítkami let (byly to první Fiaty Multipla na základech Fiatů 600). Retrostyl korunují pneumatiky s bílými bočnicemi.

Bohatě prosklené tělo milánského taxíku s německým pasem má míry 373 x 166 x 16 (délka x šířka x výška).Milano Taxi ale není žádné pírko, váží jeden a půl tuny. O pohon se stará 85kilowattový elektromotor (115 koní), který rozdovádí zelený taxík až na stodvacetikilometrovou rychlost. Třísetkilometrový dojezd na plně nabité Li-ion baterie by měl na celodenní službu v ulicích Milána stačit. Baterky uložené pod podlahou se z 80 procent nabijí za jedinou hodinu.

Volkswagen Milano TaxiVolkswagen Milano Taxi

Většinu funkcí na palubě obsluhuje šofér přes velký dotykový displej. Druhý s nabídkou různých funkcí (mimo jiné klimatizace) je připraven i pro cestující. Řidič s ním ovládá taxametr a navigaci, pasažéři se zase dovědí kolik za cestu zaplatí a za jak dlouho budou v cíli. Nechybí také průvodce po pamětihodnostech města a třeba i aktuální zpravodajství o počasí díky přístupu na internet. Samozřejmostí je možnost platby kartou.

Ještě zajímavější je ale architektura interiéru. Vepředu je totiž pouze sedadlo řidiče, na místě spolujezdce je ohrazený prostor pro bagáž a cestující si hoví ve velkém prostoru na zadních sedadlech. Boční velké dveře pro posádku jsou jen u chodníku a jsou posuvné, řidič má klasické otevírací. Zadní dveře do malého kufru jsou křídlové, asymetricky dělené.

"Úplně prvním volkswagenem na elektřinu však nebude připravovaný nejmenší model této značky, ale její bestseller Golf. Volkswagen chce elektromobily vyrábět od roku 2013," uvádí automagazín AutemBezpečně.cz.

Autor:




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.