Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Karavan jede nejlépe za superbem

  22:54aktualizováno  22:54
V letošním ročníku soutěže "Towcar of the Year" pořádané britským karavaningovým klubem získala primát Škoda Superb. Model 2,5 V6 TDI Elegance s automatickou převodovkou nezvítězil jen ve své cenové kategorii, ale v celkovém hodnocení dokonce pokořil i vítěze pěti dalších hodnocených tříd. Organizátoři soutěže se každoročně snaží zvolit vůz, který je pro vlečení karavanu z nejrůznějších hledisek nejvhodnější. A co na superbu hodnotitelé oceňovali nejvíce?

Především vyrovnanost všech hlavních posuzovaných kritérií. Mezi ně patřila stabilita jízdy se zapřaženým přívěsem, akcelerace, trakční schopnosti, brždění s vlekem či rozjezd v prudkém stoupání. Superb si dobře počínal také při vyvolání nestandardních situací řidičem, například při rozkolíbání přívěsu.

Tak jako většina v zahraničí oceněných škodovek i superb bodoval porovnáním ceny a užitné hodnoty.

Testů se účastnilo celkem 41 vozů nejrůznějších cenových kategorií. Organizátoři nakonec vybrali pět vítězů zastupujících vždy určité cenové rozpětí, dvě nejlepší auta podle hmotnosti přívěsu a vítěze celkového, jehož volba potěší nejednoho příznivce mladoboleslavské automobilky.

Následující seznam uvádí nejlepší vozy z každé cenové úrovně seřazeny od nejlevnějšího po finančně nejnáročnější:

Fiat Doblo 1,9 JTD ELX
Toyota Corolla 2,0 D-4D T Spirit
Toyota RAV4 2,0 D-4D GX
Škoda Superb 2,5 V6 TDI Elegance
Renault Vel Satis 3,0 V6 dCi Initiale

Britští fandové karavanů vybírali také favority s pohonem všech kol s rozdělením na dvě různé hmotnostní kategorie. Ve třídě do 1,8 tuny zvítězila Toyota RAV4 2,0 D-4D GX zatímco nad tuto hranici organizátoři neobvyklé soutěže doporučují Mercedes-Benz ML500.

Superb v celkovém hodnocení pokořil všech 40 konkurentů.

Autor:




Nejčtenější

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.