Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší rána autosalonu. Konec slavného ženevského katalogu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Největší zklamání letošního ročníku autosalonu v Ženevě přichází hned na začátku. Slavný velký tlustý autokatalog už letos na novináře nečeká. Místo něj dostanou flashku.

Oficiálni katalog ženevského autosalonu je v roce 2016 poprvé výhradně v elektronické podobě na flash disk | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po novinářích zůstává na výstavišti neuvěřitelný nepořádek. Všude leží papíry, torza tiskových materiálů a dalšího sběru. Ženevský katalog jsem za patnáct let neviděl vyhozený nikdy.

Byl to milý přežitek, závan starých časů, ujištění, že aspoň některé věci jsou, jak mají být. Sbírka tlustých oficiálních ženevských katalogů (první vydali v roce 1947) je chloubou knihovniček autonovinářů. Upřímně, naposledy se do něj většina z nich podívala tak v roce 2001, ale čím delší nenarušená řada jich je, tím důležitěji se dotyčný cítí.

Katalog ženevského autosalonu
Katalog ženevského autosalonu
Katalog ženevského autosalonu

Je to památka na každý ročník, na který se člověk do Ženevy vydal. A také dobrý zdroj archivních informací o už nevyráběných modelech. Inspirace pro vzpomínky na zajímavá auta a památné ročníky.

Poměřování délky řady v knihovnách je konec. Už loni dorazily katalogy o den později a chaotická distribuce dávala dojem, že je vytiskli na poslední chvíli a tak trochu omylem. Letos je utrum. Dáma u stolku pokrčí rameny a vydá obálčičku s USB klíčkem.

Desítky let nenarušená řada bichlí zabírající police v knihovně je u konce. Už i do Ženevy dorazilo digitalizované jednadvacáté století.

Vytištěný katalog si mohou návštěvníci autosalonu koupit za 49 eur, nebo 49 franků na stánku známého švýcarského automagazínu Revue Automobile, který ho poslední roky vydává. Ale ten rituál předávání jednoho jediného exempláře na základě novinářské akreditace a potěšení z toho, že tu výjimečnou publikaci člověk má, už to nenahradí.

Oficiální katalog ženevského autosalonu je v roce 2016 poprvé výhradně v elektronické podobě na flash disk




Nejčtenější

Turbodiesel Renault 1,6 Energy dCi 160
Dieselgate: Německo i ČR brzdí reformu kolem emisí aut

Německo, ale i další země včetně České republiky, brzdí sérii evropských reforem, které mají zabránit opakování skandálu s emisemi naftových aut. Napsal to...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
Kdysi slavná britská značka MG zkusí Evropě nabídnout auta z Číny

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) SAIC, třetí z pětice nejsilnějších čínských automobilek, se chystá v roce 2019 vydat do Evropy. Je to také trochu „plán B“. Původně mířili Číňané do USA, ale...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Audi A4 2,0TDi 88kW NOVÝ...
Audi A4 2,0TDi 88kW NOVÝ...

r.v. 2009, naj. 176 287 km, diesel
249 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.