Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší rána autosalonu. Konec slavného ženevského katalogu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Největší zklamání letošního ročníku autosalonu v Ženevě přichází hned na začátku. Slavný velký tlustý autokatalog už letos na novináře nečeká. Místo něj dostanou flashku.

Oficiálni katalog ženevského autosalonu je v roce 2016 poprvé výhradně v elektronické podobě na flash disk | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po novinářích zůstává na výstavišti neuvěřitelný nepořádek. Všude leží papíry, torza tiskových materiálů a dalšího sběru. Ženevský katalog jsem za patnáct let neviděl vyhozený nikdy.

Byl to milý přežitek, závan starých časů, ujištění, že aspoň některé věci jsou, jak mají být. Sbírka tlustých oficiálních ženevských katalogů (první vydali v roce 1947) je chloubou knihovniček autonovinářů. Upřímně, naposledy se do něj většina z nich podívala tak v roce 2001, ale čím delší nenarušená řada jich je, tím důležitěji se dotyčný cítí.

Katalog ženevského autosalonu
Katalog ženevského autosalonu
Katalog ženevského autosalonu

Je to památka na každý ročník, na který se člověk do Ženevy vydal. A také dobrý zdroj archivních informací o už nevyráběných modelech. Inspirace pro vzpomínky na zajímavá auta a památné ročníky.

Poměřování délky řady v knihovnách je konec. Už loni dorazily katalogy o den později a chaotická distribuce dávala dojem, že je vytiskli na poslední chvíli a tak trochu omylem. Letos je utrum. Dáma u stolku pokrčí rameny a vydá obálčičku s USB klíčkem.

Desítky let nenarušená řada bichlí zabírající police v knihovně je u konce. Už i do Ženevy dorazilo digitalizované jednadvacáté století.

Vytištěný katalog si mohou návštěvníci autosalonu koupit za 49 eur, nebo 49 franků na stánku známého švýcarského automagazínu Revue Automobile, který ho poslední roky vydává. Ale ten rituál předávání jednoho jediného exempláře na základě novinářské akreditace a potěšení z toho, že tu výjimečnou publikaci člověk má, už to nenahradí.

Oficiálni katalog ženevského autosalonu je v roce 2016 poprvé výhradně v...




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.