Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Největší rána autosalonu. Konec slavného ženevského katalogu

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Největší zklamání letošního ročníku autosalonu v Ženevě přichází hned na začátku. Slavný velký tlustý autokatalog už letos na novináře nečeká. Místo něj dostanou flashku.

Oficiálni katalog ženevského autosalonu je v roce 2016 poprvé výhradně v elektronické podobě na flash disk | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Po novinářích zůstává na výstavišti neuvěřitelný nepořádek. Všude leží papíry, torza tiskových materiálů a dalšího sběru. Ženevský katalog jsem za patnáct let neviděl vyhozený nikdy.

Byl to milý přežitek, závan starých časů, ujištění, že aspoň některé věci jsou, jak mají být. Sbírka tlustých oficiálních ženevských katalogů (první vydali v roce 1947) je chloubou knihovniček autonovinářů. Upřímně, naposledy se do něj většina z nich podívala tak v roce 2001, ale čím delší nenarušená řada jich je, tím důležitěji se dotyčný cítí.

Katalog ženevského autosalonu
Katalog ženevského autosalonu
Katalog ženevského autosalonu

Je to památka na každý ročník, na který se člověk do Ženevy vydal. A také dobrý zdroj archivních informací o už nevyráběných modelech. Inspirace pro vzpomínky na zajímavá auta a památné ročníky.

Poměřování délky řady v knihovnách je konec. Už loni dorazily katalogy o den později a chaotická distribuce dávala dojem, že je vytiskli na poslední chvíli a tak trochu omylem. Letos je utrum. Dáma u stolku pokrčí rameny a vydá obálčičku s USB klíčkem.

Desítky let nenarušená řada bichlí zabírající police v knihovně je u konce. Už i do Ženevy dorazilo digitalizované jednadvacáté století.

Vytištěný katalog si mohou návštěvníci autosalonu koupit za 49 eur, nebo 49 franků na stánku známého švýcarského automagazínu Revue Automobile, který ho poslední roky vydává. Ale ten rituál předávání jednoho jediného exempláře na základě novinářské akreditace a potěšení z toho, že tu výjimečnou publikaci člověk má, už to nenahradí.

Oficiálni katalog ženevského autosalonu je v roce 2016 poprvé výhradně v...




Nejčtenější

Automobilový odborník Vít Pěkný (vlevo) a pražský radní Petr Dolínek (vpravo) v...
SUV jsou do centra města zbytečná, řekl pražský radní v Rozstřelu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče. Kampaň, která má odradit od jízdy velkými auty na vysokém podvozku do centra, v pořadu Rozstřel na iDNES.cz...  celý článek

Audi A5 Sportback
Audi A5 Sportback je pro manažery, kterým nechtějí koupit sporťák

Audi A5 je ideální volbou pro manažera, který chce něco víc než „obyčejnou“ limuzínu. Sporťák mu ve firmě neprojde, ale chce něco, co aspoň sportovně vypadá a...  celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Walter de Silva
Číňané skupují evropské mozky. Teď mají kapitální úlovek

V Evropě jde do tuhého: nejsou lidi a nejen ve výrobě. V autoprůmyslu začíná být situace kritická, po každém, kdo vypadá, že by ho lepší podmínky dokázaly...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.