Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý autoklub ADAC falšoval výsledky anket už od roku 2009

  16:49aktualizováno  16:49
ADAC falšoval výsledky ankety o nejoblíbenější německé auto už od roku 2009. Autoklub to přiznal v tiskové zprávě, dosud připouštěl pouze manipulování s výsledky posledního ročníku ankety. Kvůli aféře minulý týden odstoupil prezident ADAC Peter Mayer a velké automobilky se chystají vrátit ceny, které v minulosti dostaly.
Německý autoklub "žlutých andělů" ADAC, kteří pomáhají motoristům, v nesnázích má dlouhou tradici.

Německý autoklub "žlutých andělů" ADAC, kteří pomáhají motoristům, v nesnázích má dlouhou tradici. | foto: ADAC

ADAC dnes přiznal, že od roku 2009 zvyšoval počty hlasů, které došly do každoroční ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub také měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci ADAC zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim jen jedna značka.

Automobilky BMW, Volkswagen a Daimler už oznámily, že kvůli falšování výsledků vrátí v tomto týdnu ADAC všechny získané Žluté anděly, ale i další ocenění autoklubu. Celkem tyto tři společnosti získaly 40 Žlutých andělů, už dříve se ale nechaly slyšet, že kvůli falšování výsledků je ocenění bezcenné.

Aféra vypukla v polovině ledna, kdy vedení autoklubu přiznalo, že ředitel komunikace Michael Ramstetter manipuloval s loňskými výsledky ankety. Zvýšením počtu hlasů údajně chtěl zvýšit její prestiž. Ramstetter po odhalení podvodu rezignoval, minulý týden se vzdal funkce i prezident autoklubu Mayer. Nyní vnitřní audit ADAC ukázal, že se falšování netýkalo pouze loňského ročníku ankety.

Pověsti ADAC dále uškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC. Mayer se údajně nechal dopravovat záchranným vrtulníkem na služební cesty a domů, jedna z manažerek zase nechala letadlem ADAC odvézt do Egypta na dovolenou svého syna, který zmeškal komerční linku.

Řada německých motoristů se kvůli aféře rozhodla z ADAC vystoupit. Ze situace těží zejména třetí největší německý autoklub ACE, kterému se od vypuknutí aféry hlásí týdně kolem tisíce nových členů.

ADAC má 19 milionů členů a je největším autoklubem v Evropě. Poskytuje asistenci řidičům, provozuje záchrannou službu a také vydává hodnocení nejrůznějšího příslušenství, od dětských autosedaček po pneumatiky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Za sledování telefonu na přechodu budou na Havaji rozdávat pokutu

Pokutu 99 dolarů (2 300 Kč) budou od října rozdávat úřady v hlavním městě amerického státu Havaj chodcům, kteří budou na silničních přechodech věnovat svoji...  celý článek

Nový Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů je vše, jen ne růžová.
Peugeot 308 dokazuje, že budoucnost dieselů není růžová

Na podzim začne platit nová, přísnější emisní norma Euro 6c. Peugeot 308 ji po faceliftu splňuje jako první model na trhu v předstihu už nyní, navíc podle...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Další z rubriky

Unikátní vozítko PodRide
Auto, nebo kolo? Šlapací elektromobil je obojí

Má čtyři kola a elektromotor, ale šlape se na něm. Vozítko PodRide se pohybuje někde mezi autem a kolem. Vynalezl jej Švéd Mikael Kjellman a do světa by jej...  celý článek

Autonomní koncept Volkswagen Sedric
Výrobcům elektroaut budou chybět baterky. Potřebují 40 gigatováren Tesly

Téměř všechny automobilky plánují v nejbližších letech ofenzivu elektromobilů, ale ke splnění těchto plánů jaksi chybí dostatek baterií. Volkswagen přiznal, že...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.