Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý autoklub ADAC falšoval výsledky anket už od roku 2009

  16:49aktualizováno  16:49
ADAC falšoval výsledky ankety o nejoblíbenější německé auto už od roku 2009. Autoklub to přiznal v tiskové zprávě, dosud připouštěl pouze manipulování s výsledky posledního ročníku ankety. Kvůli aféře minulý týden odstoupil prezident ADAC Peter Mayer a velké automobilky se chystají vrátit ceny, které v minulosti dostaly.
Německý autoklub "žlutých andělů" ADAC, kteří pomáhají motoristům, v nesnázích má dlouhou tradici.

Německý autoklub "žlutých andělů" ADAC, kteří pomáhají motoristům, v nesnázích má dlouhou tradici. | foto: ADAC

ADAC dnes přiznal, že od roku 2009 zvyšoval počty hlasů, které došly do každoroční ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub také měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci ADAC zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim jen jedna značka.

Automobilky BMW, Volkswagen a Daimler už oznámily, že kvůli falšování výsledků vrátí v tomto týdnu ADAC všechny získané Žluté anděly, ale i další ocenění autoklubu. Celkem tyto tři společnosti získaly 40 Žlutých andělů, už dříve se ale nechaly slyšet, že kvůli falšování výsledků je ocenění bezcenné.

Aféra vypukla v polovině ledna, kdy vedení autoklubu přiznalo, že ředitel komunikace Michael Ramstetter manipuloval s loňskými výsledky ankety. Zvýšením počtu hlasů údajně chtěl zvýšit její prestiž. Ramstetter po odhalení podvodu rezignoval, minulý týden se vzdal funkce i prezident autoklubu Mayer. Nyní vnitřní audit ADAC ukázal, že se falšování netýkalo pouze loňského ročníku ankety.

Pověsti ADAC dále uškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC. Mayer se údajně nechal dopravovat záchranným vrtulníkem na služební cesty a domů, jedna z manažerek zase nechala letadlem ADAC odvézt do Egypta na dovolenou svého syna, který zmeškal komerční linku.

Řada německých motoristů se kvůli aféře rozhodla z ADAC vystoupit. Ze situace těží zejména třetí největší německý autoklub ACE, kterému se od vypuknutí aféry hlásí týdně kolem tisíce nových členů.

ADAC má 19 milionů členů a je největším autoklubem v Evropě. Poskytuje asistenci řidičům, provozuje záchrannou službu a také vydává hodnocení nejrůznějšího příslušenství, od dětských autosedaček po pneumatiky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Autobaterie
Nenastartovali jste? Autobaterii vám zabil mráz, ale může za to horko

Zimní období je pro akumulátory kritické. Ke koupi nové baterie se však řidiči většinou rozhodnou, až když mrazy trvají delší dobu nebo jsou opravdu tuhé....  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.