Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Německý autoklub ADAC falšoval výsledky anket už od roku 2009

  16:49aktualizováno  16:49
ADAC falšoval výsledky ankety o nejoblíbenější německé auto už od roku 2009. Autoklub to přiznal v tiskové zprávě, dosud připouštěl pouze manipulování s výsledky posledního ročníku ankety. Kvůli aféře minulý týden odstoupil prezident ADAC Peter Mayer a velké automobilky se chystají vrátit ceny, které v minulosti dostaly.
Německý autoklub "žlutých andělů" ADAC, kteří pomáhají motoristům, v nesnázích má dlouhou tradici.

Německý autoklub "žlutých andělů" ADAC, kteří pomáhají motoristům, v nesnázích má dlouhou tradici. | foto: ADAC

ADAC dnes přiznal, že od roku 2009 zvyšoval počty hlasů, které došly do každoroční ankety Žlutý anděl o nejoblíbenější německé auto. Autoklub také měnil pořadí některých značek. Zaměstnanci ADAC zodpovědní za vyhlášení ankety se tak snažili zajistit, aby výsledky byly rozmanitější a nedominovala jim jen jedna značka.

Automobilky BMW, Volkswagen a Daimler už oznámily, že kvůli falšování výsledků vrátí v tomto týdnu ADAC všechny získané Žluté anděly, ale i další ocenění autoklubu. Celkem tyto tři společnosti získaly 40 Žlutých andělů, už dříve se ale nechaly slyšet, že kvůli falšování výsledků je ocenění bezcenné.

Aféra vypukla v polovině ledna, kdy vedení autoklubu přiznalo, že ředitel komunikace Michael Ramstetter manipuloval s loňskými výsledky ankety. Zvýšením počtu hlasů údajně chtěl zvýšit její prestiž. Ramstetter po odhalení podvodu rezignoval, minulý týden se vzdal funkce i prezident autoklubu Mayer. Nyní vnitřní audit ADAC ukázal, že se falšování netýkalo pouze loňského ročníku ankety.

Pověsti ADAC dále uškodily zprávy o tom, že vedení autoklubu zneužívalo k soukromým účelům dopravní prostředky letecké záchranné služby ADAC. Mayer se údajně nechal dopravovat záchranným vrtulníkem na služební cesty a domů, jedna z manažerek zase nechala letadlem ADAC odvézt do Egypta na dovolenou svého syna, který zmeškal komerční linku.

Řada německých motoristů se kvůli aféře rozhodla z ADAC vystoupit. Ze situace těží zejména třetí největší německý autoklub ACE, kterému se od vypuknutí aféry hlásí týdně kolem tisíce nových členů.

ADAC má 19 milionů členů a je největším autoklubem v Evropě. Poskytuje asistenci řidičům, provozuje záchrannou službu a také vydává hodnocení nejrůznějšího příslušenství, od dětských autosedaček po pneumatiky.

Autoři: ,




Nejčtenější

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Fiamma Breschi
Čtení pro ženy: Enzo Ferrari dobýval svou životní lásku 30 let. Marně

Získal snad všechno, co si umanul, jen ženu svého srdce nikdy nedobyl. Dáma jménem Fiamma Breschi byla jednou z osobností v pozadí Scuderie Ferrari Formule 1....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Mazda CX-5
Mazda CX-5 patří k nejpovedenějším SUV, ale v Praze tohle auto nechtějí

Tichý motor, živé reakce na plyn a kultivovaná lehkost při průjezdu zatáček – to je nová Mazda CX-5 v základním provedení s pohonem předních kol, které jsme...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

BMW Řada 5 52d 2013 ·...
BMW Řada 5 52d 2013 ·...

r.v. 2013, naj. 78 656 km, diesel
680 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.