náhledy
Tři sta koní je víc než dost i na auto, před pár lety to byl výkon, kterým se pyšnily supersporty. V Praze se ovšem představila motorka s výkonem 326 koní. Kawasaki Ninja je pojmem mezi těmi nejrychlejšími motorkáři. Zelenočerný hypersport H2R si i dalšími parametry žádá jezdce s pudem záchovy kamikaze.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tento dvoukolový drahokam se představil v Česku premiérově v Praze, přesné označení je Kawasaki Ninja H2R. Nic rychlejšího na dvou kolech pravděpodobně nekoupíte.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Tři sta koní je hranice, ke které se dosud nikdo nepřiblížil. Vodou chlazený litrový řadový čtyřválec osadili motoráři Kawasaki kompresorem a dostali z něj ještě víc, přesně 326 koní při 14 tisících otáčkách.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Mezi předním kolem s pneumatikou 120/600 R17 a zadním 190/650 R17 naměříte rozvor 1 450 mm
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Výfukové potrubí je kompletně vyrobené z titanu
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Na zadní kolo přenáší sílu šestistupňová převodovka závodní konstrukce "dog ring". Maximální točivý moment 165 newtonmetrů dosahuje přeplňovaný čtyřválec při 12 500 ot./min.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Motor musí po každých patnácti hodinách práce nad osm tisíc otáček na prohlídku, čas načítá řídící jednotka a na displeji přístrojovky se objeví upozornění posílající majitele do servisu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kawasaki Ninja H2R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kompresor za sekundu natlačí do čtyř válců motoru až 200 litrů vzduchu za minutu. Otvory náporového sání na vrchní části kapotáže mají plochu 13 000 mm2. V sání má proudící vzduch rychlost 100 m/s. Kompresor se otáčí 140 tisíckrát za minutu. Vzduch se stlačuje až na 2,4násobek atmosferického tlaku.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Nejzběsilejší ninja všech dob je dlouhá 207 cm, široká 77 a vysoká 116 cm. Hmotnost včetně náplní je 216 kg, nádrž pojme 17 litrů benzinu.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Náhradní díly prodají jen tomu, kdo jasně prokáže, že je majitelem H2R.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Cena s DPH je 1 349 900 korun.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Pro udržení supersilné motorky na silnici zvolila Kawasaki zajímavá aerodynamická řešení, jako jsou přítlačná křidélka na kapotáži.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Namísto zrcátek má Ninja H2R na vrchní části kapotáže křidélka. Ta byla tvarována v letecké divizi Kawasaki tak, aby potlačovala nepříjemné turbulence a zároveň efektivně zvyšovala přítlak podobně, jak to známe ze závodních aut.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Ninja H2R je prvním motocyklem Kawasaki, který je ve standardu vybaven rychlořazením.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kawasaki Ninja H2R má na lehkém příhradovém rámu karbonové kapoty. Zajímavostí je letmo uložené zadní kolo.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
"Tento motocykl není určen k provozu na veřejných komunikacích," upozorňuje Kawasaki. Prozatím nové ninje naměřili maximálku 357 km/h, to je víc, než umí speciály pro MotoGP.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kawasaki si samo vyrábí i kompresor, nebo systém ABS. Jediné komponenty od externích firem jsou brzdy a spojka Brembo a tlumiče Kayaba.
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Brzdy využívají poloplovoucí kotouče Brembo o průměru 330 mm a tloušťce 5,5 mm, kombinované s radiálně uchycenými závodními brzdovými třmeny
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz
Kawasaki Ninja H2R
Autor: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz