Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyzkoušeli jsme střelu s plochou dráhou letu. ZZR 1400 vás ohromí

aktualizováno 
Řada ZZR už je v nabídce Kawasaki několik let. Vždy platila za rychlé, ale i překvapivě pohodlné stroje pro sportovní cestování a ani poslední generace rozhodně není výjimkou. A když navíc japonská značka připravila edici s podvozkem Öhlins a výfuky Akrapovič, hodně motorkářů začalo mít neklidné spaní.

Ke Kawasaki neodmyslitelně patří zelená barva a to pořádně jedovatá. ZZR tak na první ohled vypadá dost rozzlobeně a vyvolává respekt, i když stojí na místě. Povedená je přední čtveřice světel, díky které si motorku rozhodně nespletete.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

V hliníkovém rámu je usazen řadový čtyřválec o objemu 1 400 ccm. Ten má díky výfukovému systému výkon zvýšený na 210 koní s náporovým sáním. To ze ZZR dělá nejvýkonnější sériovou motorku současnosti.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport rozhodně není žádný prcek, váží 268 kg.

Ale výkon je k ničemu, když ho nedokážete kontrolovat a přenést na asfalt. To se Kawasaki povedlo už v roce 2008, kdy první generace ZZR 1400 přišla na trh. Podvozek je tuhý, ale zároveň relativně pohodlný. Komponenty Öhlins jsou však něčím ještě úžasnějším.

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže divy.

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže divy.

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit dle své váhy a jezdeckého stylu.

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit dle své váhy a jezdeckého stylu.

V každé zatáčce máte pocit naprosté jistoty, neustálé kontroly a stále víte, co se pod motorkou děje. A to je v rychlostech, kterými se tato zelená střela dokáže pohybovat, zatraceně důležité.

V sedle rozhodně nemáte stejný pocit jako na současných supersportech. Motorka je velká a relativně těžká (265 kg), ale o to je pohodlnější. Sedačka je poměrně měkká a dost široká. Řídítka jsou samozřejmě sklopená dolů, ale ne tak extrémně jako na litrových supersportovních motorkách. Husí kůže vám naskočí po stisku startéru. Velký agregát chrčí do dvojice laděných koncovek a každý kolemjdoucí ví, že tady končí všechna legrace.

Motorka je nejen rychlá, ale i velmi pohodlná. Problémem není ani dlouhé cestování.

Z nuly na sto dokáže motorka vystřelit v čase pod tři sekundy a stovkou to vlastně jen začíná. Díky silnému motoru s velkým točivým momentem máte v pravé ruce neustále obrovskou energii připravenou vystřelit vás dopředu.

Prakticky v jakékoliv rychlosti má motorka dost síly. Když ve 180 km/h otočíte plynem, motorka bez protestů zrychlí, jako by ji vystřelil nějaký neviditelný prak.

Bez únavy, neustále pod kontrolou

Maximální rychlost je omezena na 300 km/hod. Ale i v takové rychlosti stále máte vše pod kontrolou, motorka se nevlní, je jistá a jede jako po neviditelných kolejích. Jezdec schovaný za velkou a širokou kapotáží je přitom stále v pohodlí a odpor vzduchu se ho téměř netýká. Důležité jsou samozřejmě i brzdy, které vás mohou zachránit před mnohými problémy. Kawasaki je osazena čtyřpístky s radiálním uchycením, na které se můžete vždy spolehnout.

Fotogalerie

Ale vraťme se do legálních rychlostí. Když jsem na ZZR projížděl střední Čechy, překvapilo mě pohodlí, které motorka nabízí. Ani po celém dni v sedle jsem nebyl nijak zásadně unavený, nebolela mě záda, ani ruce. Rozhodně si na této mašině dokážu představit i delší dovolenou.

Špatně se nemá ani spolujezdec. Má dostatek prostoru, široké sedlo a ideálně umístěné stupačky. V katalogu příslušenství najdete samozřejmě i cestovní kufry v barvě a designu motorky.

Pokud hledáte sportovně cestovní stroj, kterému nechybí výjimečnost, image, rychlost a hlavně síla, je tato Kawa to pravé pro vás. Limitovaná edice dokázala už tak vynikající motorku ještě o kousek vyladit a nabídnout nevšední zážitek na každém kilometru v sedle.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Objem: 1441 ccm
Výkon: 154,5kW - 210 HP/10500 ot.
Točivý moment: 162,5 Nm/7500 ot.
Pohotovostní hmotnost: 268 kg
Objem nádrže: 22 litrů
Cena: 489 900 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Projeli jsme padesátiletou motorku JAWA 250 Junior
Zážitek na celý život: zkusili jsme legendární Jawu Junák na okruhu

Letos slaví motocykl JAWA Junák, neboli JAWA 250 Junior, výročí 50 let. Vznikl v době, kdy se tato tradiční česká značka snažila držet krok se světovou...  celý článek

Volha Gaz 21
Jak se kupovala auta v SSSR: do několikaleté fronty nemohl každý

Uteklo skoro čtvrt století od chvíle, kdy se auta stala pro obyvatele Ruska dostupným zbožím. Už je ale dávno zapomenuto, jak se opatřovala auta za dob...  celý článek

Ferrari 166 MM/212 Export Uovo z roku 1950
Autofotka týdne: Krásné vejce, kterým Ferrari pohrdl, míří do dražby

Giannino Marzotto, ve své době populární závodník a dědic textilních továren, měl tolik odvahy, že o tehdejších Ferrariho výtvorech veřejně řekl, že jsou...  celý článek

Opel Astra
GM se zbavuje evropské divize, zájem Francouzů o Opel dává smysl málokomu

Francouzský Peugeot se uchází o německý Opel. Spojená automobilka by se stala evropskou dvojkou, podle expertů však transakce nedává smysl. Oba podniky jsou v...  celý článek

Prototyp elektromobilu značky Mercedes-Benz.
Mercedes věří elektromobilům. Promění největší motorárnu, ušetří za lidi

Německý koncern Daimler věří v budoucnu hlavně elektrickému pohonu automobilů. Firma oznámila, že svoji největší motorárnu v Untertürkheim ve Stuttgartu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.