Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyzkoušeli jsme střelu s plochou dráhou letu. ZZR 1400 vás ohromí

aktualizováno 
Řada ZZR už je v nabídce Kawasaki několik let. Vždy platila za rychlé, ale i překvapivě pohodlné stroje pro sportovní cestování a ani poslední generace rozhodně není výjimkou. A když navíc japonská značka připravila edici s podvozkem Öhlins a výfuky Akrapovič, hodně motorkářů začalo mít neklidné spaní.

Ke Kawasaki neodmyslitelně patří zelená barva a to pořádně jedovatá. ZZR tak na první ohled vypadá dost rozzlobeně a vyvolává respekt, i když stojí na místě. Povedená je přední čtveřice světel, díky které si motorku rozhodně nespletete.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

V hliníkovém rámu je usazen řadový čtyřválec o objemu 1 400 ccm. Ten má díky výfukovému systému výkon zvýšený na 210 koní s náporovým sáním. To ze ZZR dělá nejvýkonnější sériovou motorku současnosti.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport rozhodně není žádný prcek, váží 268 kg.

Ale výkon je k ničemu, když ho nedokážete kontrolovat a přenést na asfalt. To se Kawasaki povedlo už v roce 2008, kdy první generace ZZR 1400 přišla na trh. Podvozek je tuhý, ale zároveň relativně pohodlný. Komponenty Öhlins jsou však něčím ještě úžasnějším.

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže...

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže divy.

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit podle své...

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit dle své váhy a jezdeckého stylu.

V každé zatáčce máte pocit naprosté jistoty, neustálé kontroly a stále víte, co se pod motorkou děje. A to je v rychlostech, kterými se tato zelená střela dokáže pohybovat, zatraceně důležité.

V sedle rozhodně nemáte stejný pocit jako na současných supersportech. Motorka je velká a relativně těžká (265 kg), ale o to je pohodlnější. Sedačka je poměrně měkká a dost široká. Řídítka jsou samozřejmě sklopená dolů, ale ne tak extrémně jako na litrových supersportovních motorkách. Husí kůže vám naskočí po stisku startéru. Velký agregát chrčí do dvojice laděných koncovek a každý kolemjdoucí ví, že tady končí všechna legrace.

Motorka je nejen rychlá, ale i velmi pohodlná. Problém není ani dlouhé...

Z nuly na sto dokáže motorka vystřelit v čase pod tři sekundy a stovkou to vlastně jen začíná. Díky silnému motoru s velkým točivým momentem máte v pravé ruce neustále obrovskou energii připravenou vystřelit vás dopředu.

Prakticky v jakékoliv rychlosti má motorka dost síly. Když ve 180 km/h otočíte plynem, motorka bez protestů zrychlí, jako by ji vystřelil nějaký neviditelný prak.

Bez únavy, neustále pod kontrolou

Maximální rychlost je omezena na 300 km/hod. Ale i v takové rychlosti stále máte vše pod kontrolou, motorka se nevlní, je jistá a jede jako po neviditelných kolejích. Jezdec schovaný za velkou a širokou kapotáží je přitom stále v pohodlí a odpor vzduchu se ho téměř netýká. Důležité jsou samozřejmě i brzdy, které vás mohou zachránit před mnohými problémy. Kawasaki je osazena čtyřpístky s radiálním uchycením, na které se můžete vždy spolehnout.

Fotogalerie

Ale vraťme se do legálních rychlostí. Když jsem na ZZR projížděl střední Čechy, překvapilo mě pohodlí, které motorka nabízí. Ani po celém dni v sedle jsem nebyl nijak zásadně unavený, nebolela mě záda, ani ruce. Rozhodně si na této mašině dokážu představit i delší dovolenou.

Špatně se nemá ani spolujezdec. Má dostatek prostoru, široké sedlo a ideálně umístěné stupačky. V katalogu příslušenství najdete samozřejmě i cestovní kufry v barvě a designu motorky.

Pokud hledáte sportovně cestovní stroj, kterému nechybí výjimečnost, image, rychlost a hlavně síla, je tato Kawa to pravé pro vás. Limitovaná edice dokázala už tak vynikající motorku ještě o kousek vyladit a nabídnout nevšední zážitek na každém kilometru v sedle.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Objem: 1441 ccm
Výkon: 154,5kW - 210 HP/10500 ot.
Točivý moment: 162,5 Nm/7500 ot.
Pohotovostní hmotnost: 268 kg
Objem nádrže: 22 litrů
Cena: 489 900 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Další z rubriky

Tahat rovné linky zvládne jen málokdo, do grafického programu BMW se mohli...
Budoucnost motorek: tablet místo přístrojovky a křivé linky

Vývoj v motocyklové oblasti jde někdy zdánlivě nelogicky proti sobě, honbu za nejvýkonnějšími supersporty na druhou stranu vyvažuje stále větší poptávka po...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.