Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vyzkoušeli jsme střelu s plochou dráhou letu. ZZR 1400 vás ohromí

aktualizováno 
Řada ZZR už je v nabídce Kawasaki několik let. Vždy platila za rychlé, ale i překvapivě pohodlné stroje pro sportovní cestování a ani poslední generace rozhodně není výjimkou. A když navíc japonská značka připravila edici s podvozkem Öhlins a výfuky Akrapovič, hodně motorkářů začalo mít neklidné spaní.

Ke Kawasaki neodmyslitelně patří zelená barva a to pořádně jedovatá. ZZR tak na první ohled vypadá dost rozzlobeně a vyvolává respekt, i když stojí na místě. Povedená je přední čtveřice světel, díky které si motorku rozhodně nespletete.

Může se hodit

Potřebujete skůtr do města nebo čtyřkolku do terénu? Vyberte si ze všech kategorií motocyklů na Automodul.cz.

V hliníkovém rámu je usazen řadový čtyřválec o objemu 1 400 ccm. Ten má díky výfukovému systému výkon zvýšený na 210 koní s náporovým sáním. To ze ZZR dělá nejvýkonnější sériovou motorku současnosti.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport rozhodně není žádný prcek, váží 268 kg.

Ale výkon je k ničemu, když ho nedokážete kontrolovat a přenést na asfalt. To se Kawasaki povedlo už v roce 2008, kdy první generace ZZR 1400 přišla na trh. Podvozek je tuhý, ale zároveň relativně pohodlný. Komponenty Öhlins jsou však něčím ještě úžasnějším.

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže divy.

Podvozek od švédské firmy Öhlins je tím nejlepším na trhu, s motorkou dokáže divy.

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit dle své váhy a jezdeckého stylu.

Podvozek je plně nastavitelný, motorku si tak můžete přizpůsobit dle své váhy a jezdeckého stylu.

V každé zatáčce máte pocit naprosté jistoty, neustálé kontroly a stále víte, co se pod motorkou děje. A to je v rychlostech, kterými se tato zelená střela dokáže pohybovat, zatraceně důležité.

V sedle rozhodně nemáte stejný pocit jako na současných supersportech. Motorka je velká a relativně těžká (265 kg), ale o to je pohodlnější. Sedačka je poměrně měkká a dost široká. Řídítka jsou samozřejmě sklopená dolů, ale ne tak extrémně jako na litrových supersportovních motorkách. Husí kůže vám naskočí po stisku startéru. Velký agregát chrčí do dvojice laděných koncovek a každý kolemjdoucí ví, že tady končí všechna legrace.

Motorka je nejen rychlá, ale i velmi pohodlná. Problémem není ani dlouhé cestování.

Z nuly na sto dokáže motorka vystřelit v čase pod tři sekundy a stovkou to vlastně jen začíná. Díky silnému motoru s velkým točivým momentem máte v pravé ruce neustále obrovskou energii připravenou vystřelit vás dopředu.

Prakticky v jakékoliv rychlosti má motorka dost síly. Když ve 180 km/h otočíte plynem, motorka bez protestů zrychlí, jako by ji vystřelil nějaký neviditelný prak.

Bez únavy, neustále pod kontrolou

Maximální rychlost je omezena na 300 km/hod. Ale i v takové rychlosti stále máte vše pod kontrolou, motorka se nevlní, je jistá a jede jako po neviditelných kolejích. Jezdec schovaný za velkou a širokou kapotáží je přitom stále v pohodlí a odpor vzduchu se ho téměř netýká. Důležité jsou samozřejmě i brzdy, které vás mohou zachránit před mnohými problémy. Kawasaki je osazena čtyřpístky s radiálním uchycením, na které se můžete vždy spolehnout.

Fotogalerie

Ale vraťme se do legálních rychlostí. Když jsem na ZZR projížděl střední Čechy, překvapilo mě pohodlí, které motorka nabízí. Ani po celém dni v sedle jsem nebyl nijak zásadně unavený, nebolela mě záda, ani ruce. Rozhodně si na této mašině dokážu představit i delší dovolenou.

Špatně se nemá ani spolujezdec. Má dostatek prostoru, široké sedlo a ideálně umístěné stupačky. V katalogu příslušenství najdete samozřejmě i cestovní kufry v barvě a designu motorky.

Pokud hledáte sportovně cestovní stroj, kterému nechybí výjimečnost, image, rychlost a hlavně síla, je tato Kawa to pravé pro vás. Limitovaná edice dokázala už tak vynikající motorku ještě o kousek vyladit a nabídnout nevšední zážitek na každém kilometru v sedle.

Kawasaki ZZR 1400 Performance Sport

Motor: Kapalinou chlazený řadový čtyřválec
Objem: 1441 ccm
Výkon: 154,5kW - 210 HP/10500 ot.
Točivý moment: 162,5 Nm/7500 ot.
Pohotovostní hmotnost: 268 kg
Objem nádrže: 22 litrů
Cena: 489 900 Kč

Autoři:




Nejčtenější

Pneumatiky před sezonou tradičně testují evropské autokluby
Co obout na léto: nejdražší gumy nemusí být nejlepší

Evropské autokluby už tradičně testují před sezonami pneumatiky pro nejžádanější vozy. První testy poradí, jaké letní pneumatiky zvolit pro vozy velikosti...  celý článek

BMW NineT Racer
Tak má vypadat retro. Superbike BMW je syrový drsňák ze stroje času

Každá sportovní motorka má dnes pět počítačů, osm asistenčních systémů a její nastavení je složité jako instalace nového počítače. Proto je stále populárnější...  celý článek

Subaru XV
Nové Subaru XV: zvenku evoluce, uvnitř všechno lepší

Organičtější design, ale také výrazně přepracovaná technika – to je nový crossover od Subaru, který vzdáleně odkazuje na úspěchy slavné imprezy.  celý článek

Tatra 813 8x8 Kolos, základní vojenská verze
Kolos se valil terénem, boural zdi, pálil rakety. Tatra 813 má 50 let

Byl pátek 24. března 1967 a hrdí tatrováci právě dokončili první podvozek Tatry 813 z ověřovací padesátikusové série. Bylo to opravdu vydařené kopřivnické...  celý článek

Škoda Vision E
Škoda odhalila jméno nového konceptu pro Čínu, bude to Vision E

Čína je dnes pro autoprůmysl jedním ze stěžejních trhů. Jeho důležitost vnímá také Škoda, pro kterou je to po stránce objemu prodejů největší trh. Na autosalon...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.