Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo koupil základní fabii před rokem, prodělal 70 tisíc

aktualizováno 
Prodejci a výrobci automobilů připravili společně tak výhodné nabídky, že většina autosalonů ani v krizi nezaznamenala pokles prodejů. Na půlmilionovém autě usmlouváte klidně 75 tisíc a gumy zdarma.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto:  Radek Cihla, MAFRA

Možná to zní jako reklama prodejců automobilů, ale jsou to fakta: ceny aut jsou především díky ekonomické krizi tak nízko, že už mohou jít už snad jen vzhůru.

Prodejci ve spolupráci s výrobci snížili ceny mnoha značek nových aut na úroveň, kde ještě nebyly. Prodejci přiznávají, že mnohdy musejí, více než jejich kolegové v jiných krajích, sáhnout kvůli vysoké nezaměstnanosti a nižší kupní síle k výraznějším slevám.

Pro srovnání: Na počátku loňského roku stála v ostravském autosalonu Heller Škoda Fabia 1.2 l v základní výbavě 269 tisíc korun. O rok později totéž auto bylo možné koupit za cenu o sedmdesát tisíc korun nižší, tedy pod dvě stě tisíc korun.

"Ačkoli se v posledním roce neustále všude mluví o krizi, my jsme ji v celkovém objemu prodaných aut nezaznamenali," říká Jan Heller, majitel ostravské společnosti Heller, která je největším prodejcem automobilů v kraji. Prodává vozy značky Audi, Volkswagen, Škoda, Seat a také užitkové a ojeté automobily.

"Ceny už tak nízko, jako se dostaly letos na jaře, nebudou," říká Jan Heller, podle něhož je patrný odklon zákazníků od koupě aut na leasing či úvěr. "Mnozí nám říkají, že si našetřili a čekali, co bude, měli obavy z krize. Kdo si počkal na nízké ceny, ten vydělal."

Firma Heller loni v kraji prodala jedenáct set volkswagenů a devět set škodovek - zejména u rekordních prodejů volkswagenů táhly prodej nové golfy a pola.

Společnost Autolaros Speed prodává v Ostravě vozy značky Mazda, Hyundai a nově také Suzuki. "My jsme krizi v prodejích nezažili. Je ale fakt, že jsme museli spolu s výrobci přilákat zákazníky akcemi a slevami, jaké tady snad nikdy nebyly," říká ředitel firmy Jiří Láša. Prodejce zaznamenal meziroční pokles prodeje aut značky Mazda o dvacet procent, ale naopak zase prodal o dvacet procent více aut Hyundai.

Nárůst prodejů nových vozů v prvním čtvrtletí letošního roku registruje i autorizovaný prodejce vozidel značky Opel ve Slezské Ostravě - Auto Novotný. "Koupě nového vozu za momentálně maximálně příznivé ceny je pro mnoho zákazníků vítanou nabídkou," říká vedoucí prodeje Petr Škovran.

Dodal, že pokud by prodej pokračoval tímto tempem, mohl by být na konci roku až o 15 procent vyšší než loni. Prodeje značky Opel táhne podzimní novinka insignia a letošní astra. "Během dvou let chystá koncern představit celkem 6 modelových novinek. V příštím roce by se pak měl začít prodávat první elektromobil značky Ampera s motorem o výkonu 150 koní."

Kupec auta licitoval - ušetřil 75 tisíc

Licitovat, hledat nejlepší nabídku a smlouvat se vyplatí i tehdy, když jde o koupi tak drahé věci, jako je automobil. Na vlastní kůži se o tom nedávno přesvědčil Dan Bechný z Ostravy. "Rozhodl jsem se kvůli zajímavým cenám koupit nové auto - konkrétně mě zaujala značka Renault, model Laguna," říká Dan Bechný.

Pokud by v době, kdy se ke koupi rozhodl, nakoupil uvedený typ auta za cenu v oficiálním ceníku, která byla podobná ve většině autosalonů v kraji, pak by za něj zaplatil 545 tisíc korun. "Oslovil jsem pět prodejců. Některé mailem, některé telefonicky, někde jsem byl osobně. A pak jsem čekal na nabídky," říká Dan Bechný.

A dočkal se okamžitě, prodejci lagun jej začali bombardovat telefonáty a pozvánkami k návštěvě jejich autosalonů. "Všichni mi nabídli nižší cenu než byla v jejich oficiálním ceníku a začali se předhánět i v dalších výhodách, například v nabízení příslušenství zdarma."

Renault Laguna GT

Poslední telefonát s prodejcem, který nakonec zákazníka Dana Bechného získal, začal na ceně 495 tisíc korun. "Licitací jsme se po několika minutách dostali na 470 tisíc korun," říká Dan Bechný, který zkusil ještě prodejce "zlomit" k dalšímu ústupku. "Řekl jsem mu, že jiný prodejce mi nabízí ještě čtyři pneumatiky zdarma - věnoval mi je k vozu taky," usmívá se Dan Bechný.

Když pak ještě "pro kontrolu" volal do jiného salonu s tím, za jakou cenu nakonec lagunu získal a zda by mu mohli udělat lepší nabídku, dozvěděl se, že lepší cenu už mu nikdo neudělá. "V tu chvíli jsem věděl, že jsem udělal dobrý obchod," říká Dan Bechný, který není v automobilismu laikem, protože pracuje pro automobilový server AutemBezpečně.cz. "Věřím, že prodejce si na servisu a údržbě zase na peníze, které jsem ušetřil, přijde."

Kolik stála auta před rokem a kolik letos
Prodejce Auto Heller Ostrava

Škoda Fabia 1.2 l. Loni: 269 000 korun, letos 199 900 korun.
Škoda Roomster 1.2 l. Loni: 340 000 korun, letos 269 900 korun.
VW Golf VI 1.4. Trenline. Loni: 359 900 korun, letos 329 900 korun.
Seat Ibiza 1.2. SC. Loni: 259 900 korun, letos 199 900 korun.

Prodejce Autolaros Speed Ostrava

Hyundai I 20. Loni: 229 900 korun, letos 204 900 korun.
Hyundai I 30. Loni: 264 900 korun, letos 239 900 korun.
Mazda 2. Loni: 299 900 korun, letos 242 900 korun.
Mazda 3. Loni: 429 900 korun, letos: 359 900 korun.

Prodejce Auto Novotný Ostrava

Opel Astra Classic 3, 1,4 l. Loni: 339 900 korun, letos 267 900 korun.
Opel Caravan, H, 1,4 l. Loni: 364 900 korun, letos 329 900 korun.





Nejčtenější

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Tesla Model X P90D Ludicrous
Pouliční nabíječky spustí revoluci, slibuje nadšenec do elektroaut

Až budou stojany pro nabíjení v ulicích, rozvoj elektroaut nic nezastaví, říká majitel vozu Tesla a velký propagátor elektromobilů Martin Hejtmánek.  celý článek

Další z rubriky

Nové logo Škoda
Škoda pokračuje ve vývoji levného auta pro rozvojové trhy

Koncernu Volkswagen už roky chybí ultralevné modely pro rozvojové trhy. Takový projekt se naposledy pokoušel vytvořit s indickou automobilkou Tata a hlavní...  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·
Škoda Octavia 2.0 TDI 2016 ·

r.v. 2016, naj. 26 010 km, diesel
650 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.