Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když dva dělají kupé... Mercedes a Hyundai

  14:28aktualizováno  14:28
Kdo se rozhodne pro koupi kupé, musí hluboko v sobě cítit žár touhy po rychlém autě, chuť sedět nízko nad silnicí a riskovat pokutu za rychlost. Nebo má potřebu něco o své důležitosti svému okolí sdělit. Oba tyto požadavky splňují vozy Mercedes-Benz C 220 CDI a Hyundai Coupé 2,7V6. Oba však úplně jinými prostředky.

Důraz na značku

Mercedes trvá na koncernových zásadách na designu, takže i ve tváři na pohled útlejšího sportovního vozu jsou - i když mírně upravené - tytéž rysy. Chladič, prosklení reflektorů i třeba kliky zůstávají prostě v rodině. Stejně tak interiér nabízí mercedesovskou usedlost, ovšem i komfort. Tříramenný volant v kůži, subtilní, ale přesně umístěná řadicí páka, hodně výrazný středový panel oddělující jezdce vpředu. Pro ty tu jsou sportovně šitá sedadla. Tak sportovní, že většina redakčních testerů si stěžovala na nezbytnost "nastupovat nadvakrát". Na první dobu povolit v kolenou a vůbec se do nižšího vozu dostat a na druhou se pohodlně usadit. Zato za jízdy se ani spolujezdec nemusel v zátočinách přidržovat. Přesto kupé odvozené z "C" třídy má dostatek sportovního sex-appealu. Na pěkném dojmu se podílí záď vozu s integrovaným spoilerem.

Pozoruhodné je i na Mercedes odvážné panoramatické zasunovací střešní okno. O jízdních vlastnostech a dojmu z auta rozhodl motor - čtyřválcový diesel o objemu 2148 ccm s výkonem 105kW. Osadit vůz určený ke sportovní jízdě naftovým agregátem je prostě troufalost. V nabídce jsou samozřejmě i tři benzinové motory. Jízda v kupé s dieselem a automatickou pětistupňovou převodovkou sice dává vozu trochu váhavosti při rozjezdu, ovšem jakmile je už jednou v pohybu, reaguje hbitě. Pokud je zapotřebí před rychlou akcelerací podřadit, není nezbytné sešlápnout plyn a počkat, až počítač vůli řidiče vyhodnotí. Převodovce lze pokynout i ručně. Řazení se pak děje obratem.

Do automatického režimu přejde ovládání zpět samo. Efekt naftového motoru je velmi dobře patrný při sledování spotřeby. Při živé jízdě ve městě i po dálnici se nárok motoru na palivo pohybuje do 8 litrů na sto kilometrů. Výrobce přitom uvádí zhruba o litr nižší. Jediný problematický detail bylo možné postřehnout pouze u palubního počítače v režimu výpočtu dojezdu do prázdné nádrže - byl zobrazován údaj podle spotřeby v posledních ujetých kilometrech, a nikoliv podle průměrné spotřeby. Proto třeba údaj o dojezdu 153 km rychle po pár hbitějších předjetích vystřídalo varování, že palivo stačí jen na 82 km. Když se pak řidič zklidnil, počítač nabídl zase 163 km do natankování. Neopominutelnou funkcí vozu je respekt ke značce. Svědčí o tom i možnost volby doplňků. V jejich seznamu lze nalézt třeba i samostatně vyhřívanou nádržku kapaliny ostřikovačů za sedm tisíc korun.

Šikovná dravost

Kupé od Hyundaie plní představy toho, kdo chce vůz rychlý jako blesk za každé okolnosti, ale netrvá na značce. Díky tomu je k dispozici útlý nízký vůz - skvěle mu sluší dráždivý rychlý červený lak - s razantně zkosenou přídí a žraločími žábrami za předními podběhy. Hodně respektu mu dodávají výrazná kola. V nabídce motorů jsou benzinové 2.0i a 2.7i. Redakčním testem prošel ten silnější, osazený šestistupňovou převodovkou. Interiér vozu slouží sportovnímu účelu hlubokými sedadly, ale především přístrojovou deskou a středovou konzolí. Na ní jsou umístěny tři "budíky" okamžitého točivého momentu, napětí v síti a okamžité spotřeby.

Ty propůjčily kokpitu tak trochu punc pilotní kabiny. K dravosti vybízí Hyundai Coupé na každé křižovatce, semaforu. Pro pocity z rvavé jízdy hodně dělá dost tuhé odpružení a krátký, ale tvrdý chod řazení. Motor rychle akceleruje a velmi snadno řidiče zvyká na jízdu mezi čtyřmi a šesti tisíci otáčkami za minutu. Ale žádá krutou daň v podobě spotřeby. Při skutečně dravé jízdě si agregát bez okolků řekne i o osmnáct litrů benzinu na sto kilometrů. Vysloveně unylá jízda sníží palivový požadavek až o pět litrů. I tak je při každé akceleraci vyhnána ručička okamžité spotřeby k hodnotám těsně před dvacítkou.

Odhad znalce

Mercedes C 220 CDI Coupé
Cena testovaného vozu 1 388 162 Kč

Tradiční atributy mercedesu, jako je výjimečný vzhled, kvalita zpracování, aktivní a pasivní bezpečnost a komfort, posouvají kupé mezi elitu ve třídě. Hlavními konkurenti jsou BMW 320 D Compact a Peugeot 406 2.2 HDI Coupé. Tradičně vysoká pořizovací cena s drahou příplatkovou výbavou patří k mercedesu stejně jako výborný image na trhu ojetých vozidel, kdy si C 220 ADI udrží hodnotu v závislosti na čase a v počtu ujetých kilometrů nejlépe ze všech konkurentů. Po pětiletém provozu a cca 100 000 ujetých kilometrů můžeme předpokládat pokles prodejní ceny na cca 370 000 Kč (testovaný cca 517 000 Kč).

Hyundai Coupé 2.7
cena testovaného vozu 759 900 Kč

Jihokorejská automobilka touží prorazit v kategorii sportovních kupé. Můžeme očekávat větší zájem zákazníků na trhu nových i ojetých automobilů, i když rozdíl oproti předchozí generaci bude nepatrný a ve srovnání s konkurencí stále podprůměrný. Kupé nejvíce ztratí na ceně v prvních dvou letech provozu, poté se pokles zmírní a po pětiletém provozu a cca 100 000 km klesne průměrná hodnota z trhu na cca 228 000.

Autor:




Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Další z rubriky

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.