Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když je ferrari málo sexy, převlékne ho Pininfarina

aktualizováno 
Obyčejné ferrari? Jen nudná sériovka... Na podobnou otázku si jednoho dne stejně odpověděl i americký sběratel automobilů James Glickenhaus a rozhodl se, že svou kolekci rozšíří o skutečný unikát.

Ferrari P4/5 Pininfarina | foto: Pininfarina

Jak na to? Vezme se nějaká nudná sériovka, například Ferrari Enzo, a nechá se jí vyrobit zcela nová karoserie. A kdo jiný by měl šít pro Ferrari než samotný Pininfarina?

Tak tomu se říká skutečná láska k autům. Láska, kterou lze koupit penězi – pan Glickenhaus jich totiž jistě nemá málo. Sehnat neregistrovaný exemplář již nevyráběného supermodelu Enzo, který si nemohl koupit každý, jistě samo o sobě stálo mnoho úsilí a peněz.

Ovšem panu Glickenhausovi to nestačilo – mít v garáži stejné auto, jako dalších 348 majitelů, mu prostě bylo málo, a tak provedl něco, co si ještě nikdo předtím netroufl a především nezaplatil – odvezl Enzo zpět ke krejčímu většiny vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku a nechal si od něj ušít zcela nový kabát podle svých představ.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: PININFARINA P4/5

***

Enzo se tak přestalo podobat mírně okarosované formuli a vzalo na sebe silnou retropodobu, plnou oblouků a završenou celoprosklenou bublinovitou kabinou. Přestalo také být Enzem a stalo se jediným existujícím exemplářem modelu P4/5, jehož poněkud krkolomný název odkazuje hned na dva historické modely Ferrari; závodní model P4 z roku 1960 a osm let mladší futuristický prototyp P5. Oběma je také svými tvary velice podobný a nezapře fascinaci pana sběratele nádhernými "youngtimery".

A jak vlastně model P4/5 vznikl. Přes 200 dílů úplně nové karoserie se vyrobilo zcela nových, včetně bi-xenonových světlometů s LED-diodami a unikátních kol, obrobených z jednoho kusu materiálu.

Uhlíková karoserie i skleněná kupole, nahrazující střechu i všechna okna, byly po navržení převedeny do třírozměrného počítačového modelu, z něhož vzešly konstrukční modely přímo pro výrobu jednotlivých dílů a jejich následná realizace.

Zcela nový, představám zákazníka přizpůsobený, je také interiér. Celý návrh i výroba prototypu proběhly kompletně ve firmě Pininfarina a demonstrují možnosti dnešní techniky.

Po případném poškození jistě nebude problém nechat vyrobit příslušnou součástku znovu – stačí sáhnout do elektronického archivu s dokumentací.

Zcela hotovým a plně funkčním prototypem se jeho šťastný novomajitel pochlubil na letošním Pebble Beach Concours d’Elégance, konaném 20. srpna. Pro veřejnost to byla jedna z nemnoha příležitostí spatřit již nyní vysoce cenný unikát na vlastní oči.

Přesnou cenu přestavby, stejně jako výsledné jízdní výkony, veřejnost nezná. Neoficiální zdroje mluví o čtyřech milionech dolarů.

popisek PAŘÍŽ 2006
AUTOSALONOVÁ PŘÍLOHA 

***

Jediný existující prototyp nyní stojí na začátku strmé cesty, na níž bude jeho cena stále stoupat. A opravdu bohatých lidí, ochotných utrácet za podobné nádherné věci, je na naší planetě dost . Stane se stavba podobných špičkových unikátů módou? Diskutujte pod článkem.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Elektrický Swincar nezastaví žádný terén
VIDEOTEST: Terénního pavouka na baterky nezastaví žádný terén

Ta čtyřkolová šílenost se jmenuje Swincar. Elektrického šplhavce, který pokoří snad každý terén, jsme vyzkoušeli.  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Ford Fiesta
Ford Fiesta chce být víc nóbl a stále jezdí skvěle, ale místem šetří

Fiesta je nejprodávanější malé auto Evropy, loni oslavila čtyřicítku a teď přijíždí v sedmé generaci. Stále patří k nejlépe jezdícím autům své kategorie. K...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Další z rubriky

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.