Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když je ferrari málo sexy, převlékne ho Pininfarina

aktualizováno 
Obyčejné ferrari? Jen nudná sériovka... Na podobnou otázku si jednoho dne stejně odpověděl i americký sběratel automobilů James Glickenhaus a rozhodl se, že svou kolekci rozšíří o skutečný unikát.

Ferrari P4/5 Pininfarina | foto: Pininfarina

Jak na to? Vezme se nějaká nudná sériovka, například Ferrari Enzo, a nechá se jí vyrobit zcela nová karoserie. A kdo jiný by měl šít pro Ferrari než samotný Pininfarina?

Tak tomu se říká skutečná láska k autům. Láska, kterou lze koupit penězi – pan Glickenhaus jich totiž jistě nemá málo. Sehnat neregistrovaný exemplář již nevyráběného supermodelu Enzo, který si nemohl koupit každý, jistě samo o sobě stálo mnoho úsilí a peněz.

Ovšem panu Glickenhausovi to nestačilo – mít v garáži stejné auto, jako dalších 348 majitelů, mu prostě bylo málo, a tak provedl něco, co si ještě nikdo předtím netroufl a především nezaplatil – odvezl Enzo zpět ke krejčímu většiny vozů se vzpínajícím se koníkem ve znaku a nechal si od něj ušít zcela nový kabát podle svých představ.

***

FOTOGALERIE Z PAŘÍŽE: PININFARINA P4/5

***

Enzo se tak přestalo podobat mírně okarosované formuli a vzalo na sebe silnou retropodobu, plnou oblouků a završenou celoprosklenou bublinovitou kabinou. Přestalo také být Enzem a stalo se jediným existujícím exemplářem modelu P4/5, jehož poněkud krkolomný název odkazuje hned na dva historické modely Ferrari; závodní model P4 z roku 1960 a osm let mladší futuristický prototyp P5. Oběma je také svými tvary velice podobný a nezapře fascinaci pana sběratele nádhernými "youngtimery".

A jak vlastně model P4/5 vznikl. Přes 200 dílů úplně nové karoserie se vyrobilo zcela nových, včetně bi-xenonových světlometů s LED-diodami a unikátních kol, obrobených z jednoho kusu materiálu.

Uhlíková karoserie i skleněná kupole, nahrazující střechu i všechna okna, byly po navržení převedeny do třírozměrného počítačového modelu, z něhož vzešly konstrukční modely přímo pro výrobu jednotlivých dílů a jejich následná realizace.

Zcela nový, představám zákazníka přizpůsobený, je také interiér. Celý návrh i výroba prototypu proběhly kompletně ve firmě Pininfarina a demonstrují možnosti dnešní techniky.

Po případném poškození jistě nebude problém nechat vyrobit příslušnou součástku znovu – stačí sáhnout do elektronického archivu s dokumentací.

Zcela hotovým a plně funkčním prototypem se jeho šťastný novomajitel pochlubil na letošním Pebble Beach Concours d’Elégance, konaném 20. srpna. Pro veřejnost to byla jedna z nemnoha příležitostí spatřit již nyní vysoce cenný unikát na vlastní oči.

Přesnou cenu přestavby, stejně jako výsledné jízdní výkony, veřejnost nezná. Neoficiální zdroje mluví o čtyřech milionech dolarů.

popisek PAŘÍŽ 2006
AUTOSALONOVÁ PŘÍLOHA 

***

Jediný existující prototyp nyní stojí na začátku strmé cesty, na níž bude jeho cena stále stoupat. A opravdu bohatých lidí, ochotných utrácet za podobné nádherné věci, je na naší planetě dost . Stane se stavba podobných špičkových unikátů módou? Diskutujte pod článkem.

Autoři:




Nejčtenější

Lepicí sada na opravu pneumatik dokáže opravit jen malé defekty.
Autem na dovolenou: místo v kufru přidá opravná sada, ale má to rizika

Balíte na dovolenou, vyřazujete zbytečné svršky, pět kyblíčků Pepík rovněž nepotřebuje, ale místa je pořád málo. Na zvětšení místa v kufru máme fígl. Ale není...  celý článek

Ford S-MAX
Hledá se auto pro rodinu do 200 tisíc. Pozor na velké oči a drahé díly

V cenové relaci do 200 000 korun se u nás prodá nejvíce ojetých aut. Jaký rodinný vůz v této ceně zvolit? Máme pro vás několik tipů.  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Opel Ampera-e
Opel Ampera-e ujede na baterie 380 kilometrů, ale připravte si milion

Možná máte k elektromobilům podobné výhrady jako většina prakticky založených lidí, totiž že na jedno nabití baterií moc daleko nedojedou a pak musejí pár...  celý článek

Studie kupé BMW řady 8
Autofotka týdne: BMW 8 se vrací, je nadpozemsky krásné

BMW řady 8 bylo v devadesátých letech spíš propadákem, zároveň však patří k ikonickým modelům značky i celé jedné éry. V Itálii na prestižním srazu...  celý článek

Další z rubriky

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.