Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když jsou čtyři kola málo: unikátní šestikolový supersport Covini C6W

aktualizováno 
Šest kol by mělo zajistit lepší jízdní vlastnosti než kola čtyři, řekl si italský konstruktér Ferruccio Covini a již více než 30 let se snaží uvést tuto koncepci do života.

Covini C6W | foto: Covini

Šestikolové monstrum Tyrell P34, které v roce 1976 jezdilo formuli 1, muselo na italského konstruktéra Ferruccia Covinoho zanechat velký dojem. Již od poloviny sedmdesátých let se totiž tento Ital snažil uvést do reálného světa projekt šestikolového supersportu.

Covini C6W

Ferruccio Covini se snažil projekt dokončit i v dalších letech, ale až v roce 2004 na autosalonu v Ženevě se ukázal prototyp šestikolového supersportu C6W (typové označení C6W je lakonickou zkratkou Covini Six Wheeler). Letos se měla konečně rozjet malosériová výroba, čítající šest až osm vyrobených vozů za rok.

Covini C6W

Předností šestikolové koncepce by podle Ferruccia Coviniho měla být zejména lepší přilnavost vozu na silnici a lepší směrová stabilita. Výhodou by mělo být také lepší brzdění, vylepšený komfort, menší riziko aquaplaningu a v neposlední řadě také větší deformační zóna v přední části automobilu.

Covini C6W

Covini C6W má konstrukci s motorem uloženým vzadu a poháněnými zadními koly. Zadní, dvacetipalcová kola mají rozměry známé z tradičních sportovních vozů. Čtveřice předních natáčecích kol má rozměry, které ale vídáme spíš u malých aut - pouze 15 palců.

Netradiční vůz s rozměry 4 180 x 1 990 x 1 080 milimetrů má rám vytvořený z ocelových trubek s vyztuženými díly z uhlíkových vláken. Z uhlíkových vláken jsou vyrobeny i některé části karoserie. Zbytek je sklolaminátový, včetně odnímatelné střechy. Použité materiály mají za následek nízkou hmotnost 1 150 kilogramů.

K pohonu dvoumístného sporťáku slouží známý vidlicový osmiválec o objemu 4,2 litru od Audi. Motor podává maximální výkon 325 kW při 6 400 otáčkách za minutu. Točivý moment dosahuje maxima 470 Nm při 2 700 otáčkách za minutu. Maximální rychlost netradičního sporťáku činí 300 km/h. Zrychlení výrobce neuvádí.

Autoři:




Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.