ZKUŠENOSTI UŽIVATELE: Auto jsem koupil v bazaru jako ojeté, tachometr ukazoval sice 121 000 km, ale opotřebení interiéru - prošlapaný gumový kobereček pod plynem, vyleštěná řadicí páka, volant - ukazovalo na cca 200 000, což mi potvrdili i ve značkovém autoservisu.
Auto bylo poprvé koupeno zde, a tak se ze záznamů v servisní knížce dalo vyčíst, že jen v prvním roce mělo již najeto 70 tisíc. Celkově jsem 4. majitel a při koupi jsem si nevšiml hvízdajícího posilovače řízení, naštěstí to bylo jen ložisko.
Při vstupní prohlídce byla jasná koroze střední a zadní části výfuku, což se mi vymstilo na následné dovolené (pravda, tolik pozornosti jsem si dlouho neužil) a aby toho nebylo málo, tak cca po najetých 2 tisících km (většinou krátké trasy) se ukázalo, že termostat je zřejmě půlročním stáním v bazaru líný otevírat a poznal jsem, že chorvatské asistenční služby nejsou z nejlevnějších (vytržení termostatu a údajná výměna - samozřejmě tam nový nedal - 40 euro).
Z výměn - asi běžně očekávané - náplně včetně oleje v převodovce, rozvodový řemen, nová baterka, výměna homokinetického kloubu a manžety, výměna startovací skříňky - vše ve značkovém servisu, část originály, část repliky - celkem 30 tisíc.
Na druhou stranu musím říci, že mám s autem najeto cca 20 tisíc km a vždy jsem dojel, sedí hezky, jízda je opravdu velmi příjemná. Musím ale pohanět klimatizaci - i s novými filtry má velmi malý výkon, taktéž topení je slabší.
Na co jsem narazil v zimě, byla nižší světlá výška vozu, takže uvažuji ještě o jednomu autě na hory. Spotřeba je velmi dobrá, na dlouhé jízdy jsem se dostal i lehce pod 6 litrů, v krátkých přejezdech nejde spotřeba nad 8 litrů.
V současnosti mě čeká přední náprava - silentbloky - a musel jsem promazat lanko plynu - zasekává se.
A ještě jedna důležitá věc - karoserie je po 7 letech zcela bez koroze! Celkový dojem je veskrze příjemný.
Co je zač | |
značka | Honda |
model | Civic |
typ | Aerodeck |
karoserie | kombi |
objem motoru | 1,4 |
palivo | benzin |
rok výroby | 2000 |
typ řazení | manuální |
najeto km při koupi |
121 000 |
najeto km nyní | 140 000 |
koupen jako | ojetý |
jak dlouho vůz využívám | 1,5 roku |
průměrná spotreba | 7,3 |
KLADY | ZÁPORY |
spolehlivý vůz | drahé náhradní díly |
po 7 letech bez koroze | |
nízká spotřeba |
Jak ho vidí majitel | |
Spolehlivost | 1 |
Provozní náklady | 2 |
Cena náhradních dílů | 3 |
Dostupnost náhradních dílů | 2 |
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? | asi ano |
Hodnocení | |
brzdy | 2 |
design | 2 |
dílenské zpracování | 2 |
dynamika motoru | 3 |
jízdní komfort | 2 |
ovladatelnost | 2 |
prostornost | 1 |
pružnost motoru | 3 |
řazení | 1 |
řízení | 1 |
sedadla | 2 |
spotřeba | 1 |
výhled z vozu | 1 |
kufr | 1 |
celkové hodnocení - průměr | 1,71 |
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy. Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné). |
***
Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.