Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když nechcete octavii: Honda Civic Aerodeck

  18:04aktualizováno  18:04
Japonec až nakonec? Možná vás dnešní zkušenosti uživatele přesvědčí, že Honda Civic Aerodeck může konkurovat populární tuzemské Škodě Octavii Combi. Jak je na tom sedm let stará honda se spolehlivostí?

Honda Civic Aerodeck | foto: Honda

ZKUŠENOSTI UŽIVATELE:  Auto jsem koupil v bazaru jako ojeté, tachometr ukazoval sice 121 000 km, ale opotřebení interiéru - prošlapaný gumový kobereček pod plynem, vyleštěná řadicí páka, volant - ukazovalo na cca 200 000, což mi potvrdili i ve značkovém autoservisu.

Auto bylo poprvé koupeno zde, a tak se ze záznamů v servisní knížce dalo vyčíst, že jen v prvním roce mělo již najeto 70 tisíc. Celkově jsem 4. majitel a při koupi jsem si nevšiml hvízdajícího posilovače řízení, naštěstí to bylo jen ložisko.

Při vstupní prohlídce byla jasná koroze střední a zadní části výfuku, což se mi vymstilo na následné dovolené (pravda, tolik pozornosti jsem si dlouho neužil) a aby toho nebylo málo, tak cca po najetých 2 tisících km (většinou krátké trasy) se ukázalo, že termostat je zřejmě půlročním stáním v bazaru líný otevírat a poznal jsem, že chorvatské asistenční služby nejsou z nejlevnějších (vytržení termostatu a údajná výměna - samozřejmě tam nový nedal - 40 euro).

Z výměn - asi běžně očekávané - náplně včetně oleje v převodovce, rozvodový řemen, nová baterka, výměna homokinetického kloubu a manžety, výměna startovací skříňky - vše ve značkovém servisu, část originály, část repliky - celkem 30 tisíc.

Na druhou stranu musím říci, že mám s autem najeto cca 20 tisíc km a vždy jsem dojel, sedí hezky, jízda je opravdu velmi příjemná. Musím ale pohanět klimatizaci - i s novými filtry má velmi malý výkon, taktéž topení je slabší.

Na co jsem narazil v zimě, byla nižší světlá výška vozu, takže uvažuji ještě o jednomu autě na hory. Spotřeba je velmi dobrá, na dlouhé jízdy jsem se dostal i lehce pod 6 litrů, v krátkých přejezdech nejde spotřeba nad 8 litrů.

V současnosti mě čeká přední náprava - silentbloky - a musel jsem promazat lanko plynu - zasekává se.
A ještě jedna důležitá věc - karoserie je po 7 letech zcela bez koroze! Celkový dojem je veskrze příjemný.

Co je zač
značka Honda
model Civic
typ Aerodeck
karoserie kombi
objem motoru 1,4
palivo benzin
rok výroby 2000
typ řazení manuální
najeto km při koupi

121 000

najeto km nyní 140 000
koupen jako ojetý
jak dlouho vůz využívám 1,5 roku
průměrná spotreba 7,3

KLADY ZÁPORY
spolehlivý vůz drahé náhradní díly
po 7 letech bez koroze
nízká spotřeba

Jak ho vidí majitel
Spolehlivost 1
Provozní náklady 2
Cena náhradních dílů 3
Dostupnost náhradních dílů 2
Koupili byste si automobil od stejné značky znovu? asi ano

Hodnocení
brzdy 2
design 2
dílenské zpracování 2
dynamika motoru 3
jízdní komfort 2
ovladatelnost 2
prostornost 1
pružnost motoru 3
řazení 1
řízení 1
sedadla 2
spotřeba 1
výhled z vozu 1
kufr 1
celkové hodnocení - průměr 1,71
Toto hodnocení je subjektivním dojmem autora testu, který hodnotí automobil s přihlédnutím k vozům srovnatelné třídy.
Uděluje se známka od 1 (výborné) do 5 (nedostatečné).


 ***

Podělte se s ostatními čtenáři o své zkušenosti a napište recenzi na váš vůz. Vstupní formulář najdete ZDE.


Článek převzat ze serveru TipCars.com




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Ferrari 340 Barchetta Touring Superleggera America
Autofotka týdne: vzácné ferrari a další dědečci řádili na klopené dráze

Na stařičký velodrom ve švýcarském Oerlikonu na předměstí Curychu pustí jednou ročně staré závodní stroje. Volný závod na oválné dráze s prudce klopenými...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.