Americká legendární značka neprožívá zrovna šťastné období. Nedávno musela uzavřít svou "sportovní" divizi Buell a na prodej je i nedávno zakoupená exkluzivní italská značka MV Agusta.
Přesto jsou stroje Harley-Davidson stále populární. A oblíbené jsou i mezi různými kutilskými vylepšovači. Naprostá většina úprav směřuje k chromové výzdobě, zvyšování počtu orlů a podobně. Ale ne všichni jsou takoví...
Najdou se i koumáci, kteří neváhají s hHarleyem vtrhnout do terénu. Nejblíže k tomu má model Sportster. S podobnými stroji se ostatně v Americe tradičně sportuje na dirttrackových tratích (obdoba naší ploché dráhy).
Motor Sportstera 1200 se také může zúčastnit vytrvalostních soutěží, jak dokazuje přestavba s využitím podvozku Yamahy YZ400.
Další sport, v kterém se už harley prostřednictvím nadšence objevil, bylo supermoto. Tento speciál váží jen 164 kg a byl k mání za 14 500 eur.
Všechny tyto výstřelky svou smělostí překonávají Scott Whitney a Joe "Hauler" Desrosiers, kteří připravili tříkolku do pouště. Jako základ jim posloužil nejsilnější harley, více než stokoňový model V-Rod. Chlapíci to s ním zkoušejí už nějakou dobu. Vyhráli na legendárním kopci Pikes Peak a zajeli tam i rekordy, účastnili se rally Dakar a to ještě v Africe v roce 2006. Sice pro technickou závadu nedojeli, ale dokázali vyhrát dvě etapy.
Chtěli jet i v letošním ročníku v Jižní Americe, ale nesehnali sponzory...