Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když se harley nešlechtí jen chromem, umí řádit i v terénu

aktualizováno 
Harley-Davidson, to nejsou jen otřásnění vousáči brázdící napříč Ameriku. S harleyem se dá jet i rallye Dakar. Jen ho musíte pořádně upravit.

Harley-Davidson pro rallye Dakar | foto: HogWildRacing.com

Americká legendární značka neprožívá zrovna šťastné období. Nedávno musela uzavřít svou "sportovní" divizi Buell a na prodej je i nedávno zakoupená exkluzivní italská značka MV Agusta.

Přesto jsou stroje Harley-Davidson stále populární. A oblíbené jsou i mezi různými kutilskými vylepšovači. Naprostá většina úprav směřuje k chromové výzdobě, zvyšování počtu orlů a podobně. Ale ne všichni jsou takoví...

Najdou se i koumáci, kteří neváhají s hHarleyem vtrhnout do terénu. Nejblíže k tomu má model Sportster. S podobnými stroji se ostatně v Americe tradičně sportuje na dirttrackových tratích (obdoba naší ploché dráhy).

Harley-Davidson Sportster

Motor Sportstera 1200 se také může zúčastnit vytrvalostních soutěží, jak dokazuje přestavba s využitím podvozku Yamahy YZ400.

BAJA HARLEY

Další sport, v kterém se už harley prostřednictvím nadšence objevil, bylo supermoto. Tento speciál váží jen 164 kg a byl k mání za 14 500 eur.

Harley-Davidson Supermoto

Všechny tyto výstřelky svou smělostí překonávají Scott Whitney a Joe "Hauler" Desrosiers, kteří připravili tříkolku do pouště. Jako základ jim posloužil nejsilnější harley, více než stokoňový model V-Rod. Chlapíci to s ním zkoušejí už nějakou dobu. Vyhráli na legendárním kopci Pikes Peak a zajeli tam i rekordy, účastnili se rally Dakar a to ještě v Africe v roce 2006. Sice pro technickou závadu nedojeli, ale dokázali vyhrát dvě etapy.

Harley-Davidson pro rallye Dakar

Chtěli jet i v letošním ročníku v Jižní Americe, ale nesehnali sponzory...

Autoři:




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Další z rubriky

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

Gin The Archaeologist
Autofotka týdne: Ohnivá voda s vačkou, to je gin pro motorkáře

Alkohol nepatří za volant ani za řidítka, stavitelé motorek ovšem často oplývají neuvěřitelnou fantazií. Jeden z nich, hamburský Ehinger Kraftrad je podle...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.