Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Když už ani ferrari není dost unikátní...

  14:45aktualizováno  14:45
Stojí před vaším milionářským klubem k uzoufání stejná ferrari? Trable bohatých vyřešili sběratelé maranellských krasavců po svém.

Ferrari 575 GTZ Zagato | foto: Motorbox

Přehlídka elegance Villa d´Este, pořádaná tento víkend v severoitalském Cernobbiu přivítá hned dvě nová ferrari. O letních prázdninách se pak představí unikátní převlečené enzo.

Na romantické časy karosářů, kteří podle přání zákazníka oblékali auta, vzpomínají letos u Ferrari.

Příliš obyčejné se zdálo Ferrari 612 Scaglietti Peteru Kalikowovi, Yosiyuki Hayashi zatoužil po oživení legendárního modelu 250 GTZ a Jamesi Glickenhausovi se moc nepozdávaly řezané tvary enza.

Scaglietti Kalikow
Čtyřmístné kupé Ferrari 612 Scaglietti si nechal prezident newyorského dopravního podniku předesignovat od jeho původního tvůrce - Pininfariny.

Úpravy, podle kterých Peter S. Kalikow své scaglietti na parkovišti bezpečně pozná, se dotkly celého auta. 

Mřížku chladiče nahradila nová, inspirovaná maranellskými modely let padesátých a šedesátých.

Prosklená střecha, naplněná tekutými krystaly měnícími její průhlednost, byla osazena fotovoltaickými články.

Technici divize speciálních projektů Pininfarina, která se mimo jiné zabývá bizarními přestavbami ferrari pro arabské šejky, přidali několik výřezů, zlepšujících chlazení brzd a motoru a zakomponovali do zádi nová světla. Mnoha změn doznal také interiér. Pod kapotou se revoluce nekoná. Dvanáctiválec 5,8 litru dává stejných 540 koní, které nabízí "obyčejné" scaglietti.

Přání amerického sběratele bylo: "Vytvořit auto s kompletně novou karoserií, lišící se od originálu v detailech, které odhalí na první pohled pouze 10% znalců ferrari."


575 GTZ uctí legendu
Právě letos slaví padesáté narozeniny jedno z nejkrásnějších ferrari všech dob. Model 250 GTZ představil Ugo Zagato a Enzo Ferrari v roce 1956.

Unikát s dvoubarevnou šedomodrou karoserií a číslem podvozku 0512 GT si u Zagata objednal automobilový závodník Vladimiro Galluzzi.

Japonský sběratel Yosiyuki Hayashi se rozhodl kulaté výročí oslavit po svém. Koupil Ferrari 575 Maranello a odvezl ho do dílen Zagata ke kompletní přestavbě.

Stejně jako předchůdce, dostalo Ferrari 575 GTZ celohliníkovou ručně dělanou - samozřejmě dvoubarevnou - karoserii.

Originální Ferrari 250 GTZ

Enz je moc
James Glickenhaus má ve své garáži zaparkované vzácné Ferrari 330 P4. Vzniklo v pouhých třech exemplářích v letech 1966 - 67 a koncem šedesátých let prohánělo po okruzích původní legendární Ford GT40. Jeho cena je odhadována na 10 milionů dolarů.

V srpnu letošního roku dorazí americký sběratel na přehlídku elegance Pebble Beach v unikátu, který si nechal postavit na míru u Pininfariny. Vůz označený 612 P4/5 konstrukčně vychází z enza. 660 koňských sil ovšem potáhne méně než 1365 kilogramů, které váží enzo.

Rám a motor převzali Pininfarinovi technici z kapotované formule a nejrychlejšího produkčního  ferrari beze zbytku. Informace o autorovi designu karoserie z uhlíkových vláken se liší. Měl by jím být buď Ken Okuyama, nebo Jason Castriota.

Podle obrázků, které přinesl magazín Autoweek, by auto mělo mít velmi krátkou příď a celoprosklenou "kopuli" interiéru. Oproti enzu bude 216 P4/5 o čtyři centimetry nižší a dostane dvacetipalcová kola.

Celý projekt vyšel na 4 miliony dolarů. Za 1,2 milionu koupil Glickenhaus poslední neregistrované enzo z roku 2003, které nikdy nevyjelo na silnici. Na necelé tři miliony pak vyšla přestavba. Jediný exemplář Ferrari 612 P4/5 by měl také dorazit na podzimní autosalon do Paříže.

Autoři: ,




Nejčtenější

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Rolls-Royce Phantom
Smekněte, jeho výsost Phantom přijíždí. Nový rolls je chrám ticha

Když se ten antický chrám masky chladiče z ručně leštěné oceli, za kterou se diskrétně převaluje dvanáctiválec, valí bulvárem, ulice ztichne. Být designérem...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.