Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

... když v autě pískají brzdy?

aktualizováno 
co dělat .
co dělat ...

Mráz po zádech běhá při pazvucích, které vycházejí od předních kotoučových brzd některých automobilů. Nepříjemné pískání působí - jak se shodují odborníci - nejčastěji nevhodná kombinace brzdového kotouče a brzdové destičky. Roman Reš, který opravuje automobily déle než čtvrtstoletí, říká, že v posledních letech se u vozů vybavených originálními díly brzd s pískáním kotoučů a destiček prakticky nesetkal. "Ale vždy, když ten problém řidič má, při opravě se ukáže, že do vozu namontoval díly od náhradního výrobce. Ty jsou sice výrazně levnější, ale někdy se šetření vymstí třeba zrovna nepříjemnými zvuky," vysvětluje Roman Reš. Motoristům doporučuje, aby na brzdách nešetřili a kupovali pro ně jen originální díly. "Auto pojede třeba i s menším výkonem motoru, ale bez brzd jde vždy o život," připomíná Roman Reš. Pískání, které ve zmíněných případech bývá dlouhodobé, odstraní většinou jen výměna brzdových destiček a někdy je nutná také výměna brzdových kotoučů. Podle mínění automechaniků může být další příčinou pískání brzd poškozená zadní strana destičky. Ta má od výrobce v místě, kde na ni působí brzdový váleček, plastovou vrstvu, která má bránit právě nepříjemným zvukům vznikajícím při pohybu pístku a destičky. I v tomto případě pomůže jen výměna destiček. Potíže často působí také nečistota, která ulpěla na kotouči nebo na destičce třeba při delší jízdě prašnou silnicí. "Stačí několikrát po sobě prudce zabrzdit a nepříjemný zvuk většinou zmizí. Intenzivním brzděním se nečistoty odstraní," radí Roman Reš. K vyčištění brzd slouží také speciální chemické přípravky ve sprejích. Chemikálii opravář nastříká na kotouč i na brzdovou destičku a nechá působit v duchu návodu uvedeného na obalu spreje. U některých starších automobilů - například značky BMW - vychází od kotoučů nepříjemný zvuk, který však není pískavý, nýbrž připomíná tření kovů. To se projevuje akustická signalizace opotřebení předních brzdových destiček. Na těch je totiž už z výroby indikační plech, který v okamžiku, kdy je destička ojetá, začne dřít o kotouč. Dává tím jasný signál k výměně destiček. Odborníci v daných souvislostech připomínají, že pro práci na brzdách není vhodný samotný originální zvedák, který dodává výrobce vozu. Hever je určen jen pro nouzovou výměnu pneumatik a při práci na brzdách je dobré podložit opravovaný automobil ještě dalšími prostředky, například speciálními stojánky.

Autor:


Témata: BMW


Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Typologie řidičů: Jste hujer, kšiltovkář, nebo vybržďovač?

V ranní koloně možná máte pocit, že vás obklopují jen samí osli a pakoně. Takový přístup k typologii šoférů je však silně nevědecký, byť možná pochopitelný. S...  celý článek

VIDEO: Kalina je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě
VIDEO: Vesta je lada pro 21. století. K vidění je v Bratislavě

Lada, to už nejsou automobilové fosilie starší než dnešní Rusko. Postarší modely sice najdeme v nabídce AvtoVAZU stále, ale nový management uvádí značku do 21....  celý článek

Škoda Karoq
Škoda Karoq startuje prodej s prázdninami. Už jsme v ní jeli

Vihula Manor (Estonsko) Představení Škody Karoq, nástupce oblíbeného SUV Yeti, je naplánováno na 18. května do Stockholmu. V předstihu jsme s maskovaným prototypem Škody Karoq jeli...  celý článek

S chytrou krabičkou můžete projíždět ta mýtnici branou označenou ENC. Je to
Evropská komise chce konec dálničních známek a mýtné podle emisí CO2

Evropská komise navrhuje diferencovat sazby mýtného pro osobní i nákladní automobily i autobusy podle emisí CO2, které vypouštějí. Plánuje zrušení dálničních...  celý článek

Autosalon Šanghaj 2017
OBRAZEM: Čínská auta budoucnosti už nejsou k smíchu, učí se od Evropy

Šanghaj (Od zpravodaje iDNES.cz) Ještě před pár lety byly čínské autosalony přehlídkou bizarností. Dnes je Šanghaj jednou z nejdůležitějších autopřehlídek vůbec. Domácí výrobci získávají na...  celý článek

Maserati Ghibli S Q4
Maserati Ghibli S Q4

r.v. 2014, naj. 32 276 km, benzín
1 813 790 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.