Zavedení golfu do výroby v Sarajevu předcházela tvrdá jednání s vládními úředníky Bosny a Hercegoviny, která měla za cíl snížit dovozní cla na dovoz potřebných dílů. Vyjednavači dohody dosáhli, čímž se zaměstnanost ve společnosti s 58procentním podílem Volkswagenu zvýší na zhruba na 115 pracovníků.
V porovnání s předválečnou slávou jde však o pouhý zlomek. V roce 1992 působilo v sarajevském Volkswagen TAS (Tvornica Automobila Sarajevo) až 3500 zaměstnanců. Následně krutý válečný konflikt slávu tamního provozu přerušil a obnovení výroby se dočkal až v srpnu 1998. Tehdy začaly na Balkáně vznikat první škodovky, v zemích bývalé Yugoslávie velmi oblíbené.
Historie sarajevského závodu se datuje od roku 1972, kdy jeho brány opuštěl VW Brouk. Následovaly golfy, jetta a dodávka caddy.