Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsportovnější kie konečně na startu. Z Žiliny vyrazí ostré cee'dy

  14:00aktualizováno  14:00
Kia cee'd a jeho třídveřová varianta pro_cee'd už popohánějí svých 204 koní na premiéru na březnový autosalon do Ženevy. Přiostřená kia, která je nejdůležitějším modelem na evropských trzích, se měla představit už loni. Vývojáře vrátilo k počítačům a do dílen vedení značky.

Kia pro_cee´d GT | foto: Kia

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí vedení značky vrátilo projekt k přepracování poté, co při homologaci modelu naměřili vozu jen 196 koní. Dnes mají srovnatelné verze konkurenčních modelů přes 200 koní. Trojciferná číslovka výkonu v koňských silách musí začínat dvojkou, zní dnes nepsané pravidlo. Lépe to i táhne zákazníky. A tak se ladilo, upravovalo a výkon GTček už má správnou první cifru.

Kia pro_cee´d GT

Z přeplňovaného 1,6litru vyrazili nakonec 204 k (150 kW) a 265 krouticích newtonmetrů. Sílu čtyřválce bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál. Pro_cee'd GT a pětidveřový cee'd GT s ním dosprintuje z nuly na stovku za 7,9 sekundy.

Kia pro_cee´d GT

Fotogalerie

Kia uvádí, že půjde o dosud nejsportovněji laděné sériově vyráběné modely značky. GTčka budou k poznání podle červené lišty na spodku předního nárazníku, dvojitých koncovek výfuku, 18'' kol s pneumatikami šířky 225 mm a pod nimi červeně zářících brzdových třmenů.

Sportovně laděné verze dostanou také snížený a přitvrzený podvozek. Do interiéru se nově dostala sportovně tvarovaná sedadla Recaro s prošíváním červenou nití.

Premiérově se GTčka značky Kia představí 5. března na autosalonu v Ženevě. "Výroba nejnovějších členů rodiny cee'd bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích. Ceny a výbava budou zveřejněny před uvedením na trh," dodává Kateřina Vokounová, tisková mluvčí českého zastoupení značky.





Nejčtenější

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Citigo
Obnovená Škoda Citigo se představuje, o nástupci není rozhodnuto

Nejmenší škodovka se dočkala po dlouhých šesti letech faceliftu, úpravy jsou opravdu jen kosmetické. Citigo je jediným evropským modelem značky, který se...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen Polo
Nový VW Polo je venku, rovnou i jako 200koňové GTI

Dvě stovky koní měl před deseti lety Volkswagen Golf GTI, teď má stejný výkon o třídu menší model Polo. Druhý nejdůležitější model německé značky (právě po...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.