Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsportovnější kie konečně na startu. Z Žiliny vyrazí ostré cee'dy

  14:00aktualizováno  14:00
Kia cee'd a jeho třídveřová varianta pro_cee'd už popohánějí svých 204 koní na premiéru na březnový autosalon do Ženevy. Přiostřená kia, která je nejdůležitějším modelem na evropských trzích, se měla představit už loni. Vývojáře vrátilo k počítačům a do dílen vedení značky.

Kia pro_cee´d GT | foto: Kia

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí vedení značky vrátilo projekt k přepracování poté, co při homologaci modelu naměřili vozu jen 196 koní. Dnes mají srovnatelné verze konkurenčních modelů přes 200 koní. Trojciferná číslovka výkonu v koňských silách musí začínat dvojkou, zní dnes nepsané pravidlo. Lépe to i táhne zákazníky. A tak se ladilo, upravovalo a výkon GTček už má správnou první cifru.

Kia pro_cee´d GT

Z přeplňovaného 1,6litru vyrazili nakonec 204 k (150 kW) a 265 krouticích newtonmetrů. Sílu čtyřválce bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál. Pro_cee'd GT a pětidveřový cee'd GT s ním dosprintuje z nuly na stovku za 7,9 sekundy.

Kia pro_cee´d GT

Fotogalerie

Kia uvádí, že půjde o dosud nejsportovněji laděné sériově vyráběné modely značky. GTčka budou k poznání podle červené lišty na spodku předního nárazníku, dvojitých koncovek výfuku, 18'' kol s pneumatikami šířky 225 mm a pod nimi červeně zářících brzdových třmenů.

Sportovně laděné verze dostanou také snížený a přitvrzený podvozek. Do interiéru se nově dostala sportovně tvarovaná sedadla Recaro s prošíváním červenou nití.

Premiérově se GTčka značky Kia představí 5. března na autosalonu v Ženevě. "Výroba nejnovějších členů rodiny cee'd bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích. Ceny a výbava budou zveřejněny před uvedením na trh," dodává Kateřina Vokounová, tisková mluvčí českého zastoupení značky.





Nejčtenější

Závodní speciál Praga Super Piccolo pro závod 1000 mil československých 1934
Praga: vozy na statisíce kilometrů, oblíbil si je i prezident Masaryk

Historie automobilky Praga se začala psát před 110 lety. Pragovky platily za etalon konzervativní spolehlivosti, uživatel vždy věděl, co od nich čekat. Ne...  celý článek

Ferrari LaFerrari Aperta
Autofotka týdne: Unikátní LaFerrari Aperta je v Česku. Vyrábí se v laboratoři

Legendární italská značka slaví letos sedmdesátiny. K tomuto výročí Ferrari vyrobilo model nazvaný LaFerrari Aperta, který nabídla jen svým nejvěrnějším...  celý článek

Krasavice na veteránském autosalonu classic Show Brno
OBRAZEM: Z českých krásek mezi autodědečky přechází zrak

To jinde nespatříte: promenáda v plavkách mezi autoveterány, dámy jak vystřižené z filmu pro pamětníky, femme-fatale v auťáku, o kterém vám jako malém...  celý článek

Mike Hailwood žene svůj Surtees TS10 z roku 1972 k titulu mistra Evropy F2.
VIDEO: Mistr světa na dvou i čtyřech kolech a jeho osudový okruh

V 83 letech, 10. března letošního roku zemřela motoristická legenda Brit John Surtees, jediný jezdec, který získal titul mistra světa ve formuli 1 i v závodech...  celý článek

H-D Streed Rod. Letošní sezóna ukáže, zda za cenu kolem 220 tisíc přebere část...
Harley-Davidson představuje nové cruisery: nejlevnější a nejdražší

Ikonická americká značka si na jaro schovala dvě novinky a představila novou verzi nejdostupnějšího cruiseru Street Rod 750, který vyrábí ve své zahraniční...  celý článek

Ferrari 512 M
Ferrari 512 M

r.v. 1994, naj. 66 636 km, benzín
5 184 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.