Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsportovnější kie konečně na startu. Z Žiliny vyrazí ostré cee'dy

  14:00aktualizováno  14:00
Kia cee'd a jeho třídveřová varianta pro_cee'd už popohánějí svých 204 koní na premiéru na březnový autosalon do Ženevy. Přiostřená kia, která je nejdůležitějším modelem na evropských trzích, se měla představit už loni. Vývojáře vrátilo k počítačům a do dílen vedení značky.

Kia pro_cee´d GT | foto: Kia

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí vedení značky vrátilo projekt k přepracování poté, co při homologaci modelu naměřili vozu jen 196 koní. Dnes mají srovnatelné verze konkurenčních modelů přes 200 koní. Trojciferná číslovka výkonu v koňských silách musí začínat dvojkou, zní dnes nepsané pravidlo. Lépe to i táhne zákazníky. A tak se ladilo, upravovalo a výkon GTček už má správnou první cifru.

Kia pro_cee´d GT

Z přeplňovaného 1,6litru vyrazili nakonec 204 k (150 kW) a 265 krouticích newtonmetrů. Sílu čtyřválce bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál. Pro_cee'd GT a pětidveřový cee'd GT s ním dosprintuje z nuly na stovku za 7,9 sekundy.

Kia pro_cee´d GT

Fotogalerie

Kia uvádí, že půjde o dosud nejsportovněji laděné sériově vyráběné modely značky. GTčka budou k poznání podle červené lišty na spodku předního nárazníku, dvojitých koncovek výfuku, 18'' kol s pneumatikami šířky 225 mm a pod nimi červeně zářících brzdových třmenů.

Sportovně laděné verze dostanou také snížený a přitvrzený podvozek. Do interiéru se nově dostala sportovně tvarovaná sedadla Recaro s prošíváním červenou nití.

Premiérově se GTčka značky Kia představí 5. března na autosalonu v Ženevě. "Výroba nejnovějších členů rodiny cee'd bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích. Ceny a výbava budou zveřejněny před uvedením na trh," dodává Kateřina Vokounová, tisková mluvčí českého zastoupení značky.





Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Úřednice odboru dopravy ašské radnice Pavlína Vítková nechává klienty vybrat si
Konec útrpných přepisů: auto od června přeregistrujete kdekoli

Registrace nového či dovezeného auta, změna majitele nebo umístění vozu do depozitu. Doposud se daly veškeré změny v registru vozidel hlásit a provádět pouze...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Tank Praga LT vz. 38
OBRAZEM: Hvězdou pražského srazu autoveteránů byl tank

Veteráni, dobové kostýmy, hudba, četníci a k tomu dokonce tank, takový byl XI. ročník srazu a výstavy historických vozidel, který se konal o víkendu v...  celý článek

Triumph Bonneville Street Cup
Žlutý sršeň Triumph Street Cup ponouká k lumpárnám

Tradiční výrobce motocyklů z Velké Británie poslal do světa další hodně nabroušený café-racer. Triumph Street Cup je jedním ze strojů rozvinuté rodiny mašin se...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Volkswagen I.D. Buzz
Hipíci natankují ze zásuvky a nebudou muset řídit. VW vymýšlí nový bus

Budoucnost je elektrická, oznámil loni na podzim Volkswagen, když představil svůj koncept na baterky a k němu celou vizi mobility budoucnosti. Na autosalonu v...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.