Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejsportovnější kie konečně na startu. Z Žiliny vyrazí ostré cee'dy

  14:00aktualizováno  14:00
Kia cee'd a jeho třídveřová varianta pro_cee'd už popohánějí svých 204 koní na premiéru na březnový autosalon do Ženevy. Přiostřená kia, která je nejdůležitějším modelem na evropských trzích, se měla představit už loni. Vývojáře vrátilo k počítačům a do dílen vedení značky.

Kia pro_cee´d GT | foto: Kia

Podle informací iDNES.cz ze zákulisí vedení značky vrátilo projekt k přepracování poté, co při homologaci modelu naměřili vozu jen 196 koní. Dnes mají srovnatelné verze konkurenčních modelů přes 200 koní. Trojciferná číslovka výkonu v koňských silách musí začínat dvojkou, zní dnes nepsané pravidlo. Lépe to i táhne zákazníky. A tak se ladilo, upravovalo a výkon GTček už má správnou první cifru.

Kia pro_cee´d GT

Z přeplňovaného 1,6litru vyrazili nakonec 204 k (150 kW) a 265 krouticích newtonmetrů. Sílu čtyřválce bude na přední kola přenášet šestistupňový manuál. Pro_cee'd GT a pětidveřový cee'd GT s ním dosprintuje z nuly na stovku za 7,9 sekundy.

Kia pro_cee´d GT

Fotogalerie

Kia uvádí, že půjde o dosud nejsportovněji laděné sériově vyráběné modely značky. GTčka budou k poznání podle červené lišty na spodku předního nárazníku, dvojitých koncovek výfuku, 18'' kol s pneumatikami šířky 225 mm a pod nimi červeně zářících brzdových třmenů.

Sportovně laděné verze dostanou také snížený a přitvrzený podvozek. Do interiéru se nově dostala sportovně tvarovaná sedadla Recaro s prošíváním červenou nití.

Premiérově se GTčka značky Kia představí 5. března na autosalonu v Ženevě. "Výroba nejnovějších členů rodiny cee'd bude zahájena v žilinském závodě Kia na Slovensku v polovině května a od poloviny roku se začnou prodávat na evropských trzích. Ceny a výbava budou zveřejněny před uvedením na trh," dodává Kateřina Vokounová, tisková mluvčí českého zastoupení značky.





Nejčtenější

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Škoda Yeti.
Soud nařídil VW koupit od zákazníka škodovku s podvodným softwarem

Zemský soud v německém Hildesheimu v úterý nařídil německé automobilce Volkswagen, aby od jednoho německého zákazníka za plnou cenu odkoupila naftový vůz Škoda...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Sraz maluchů
Polský hrdina Maluch odvezl celou rodinu a na střeše ledničku

Na délku jen o málo překonává třímetrovou hranici a vejde se na parkovací místo po jakémkoliv voze s výjimkou dvoumístného Smartu. Na rozdíl od něj však řidič...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.