Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia GT4 Stinger: parádní koncept ze staré školy nepotřebuje ani rádio

aktualizováno 
V Detroitu začal první autosalon nového roku. Hvězdou tam je studie puristického dravého kupátka od Kie. Koncept je jednoduchý: malé rozměry, dvoulitrový benziňák, k němu manuální převodovka a pohon zadních kol.

Kia o novém dravci mluví jako o nejagresivnějším autě, které kdy korejská značka představila. Autorem je severoamerické designcentrum Kie pod vedením Toma Kearnse. "Jde tu o čistotu, jednoduchost a nadčasovost. GT4 Stinger je návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu niterným zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické vynálezy," komentuje Kearns nejnovější kreaci.

Fotogalerie

Přikrčené kupé pro dva dospělé a dvě děti je dlouhé 4,31 metru, široké 1,89 metru a vysoké je metr a čtvrt. Rozvor je 2,62 metru. Hmotnost 1 303 kilogramů rozložili konstruktéři mezi nápravy v poměru 52:48 (předek:zadek).

Zadní kola pohání dvoulitrový přímovstřikový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 315 koní, který přenáší šestistupňová manuální převodovka. Kearns připomíná, že okruhové závodní kie mají stejný motor s výkonem přes 400 koní.

Pro podtržení sportovního ducha dostal koncept s nekonvenčním jménem hodně strmý převod řízení. Kola obou náprav jsou zavěšena nezávisle. Dvacetipalcové ráfky z uhlíkového kompozitu obouvají pirellky, vpředu o rozměru 235/35, vzadu 275/35. Sportovního ducha podtrhuje jejich uchycení centrální maticí jako u závodních speciálů.

Kia GT4 Stinger

Minimalistický interiér drží sportovní notu. Parádní jsou průhledné přední sloupky, které nepřekážejí ve výhledu. Všimněte si také chybějícího koberce a čalounění na podlaze. Sporťáku sluší i lakovaný plech.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Kia by pro vás byla tou pravou značkou? Vyberte si ze široké nabídky modelů této značky na Automodul.cz.

GT4 Stinger se obejde bez luxusu audiosystému. "Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí," říká Kearns.

O výrobě se zatím v Detroitu hlavně fantazíruje. Stinger nemá v nabídce korejského koncernu Hyundai-Kia předobraz, nejbližší je velké svalnaté kupé Hyundai Genesis Coupé. Pro sériovou výrobu by tedy museli vyvinout auto od podlahy znovu. A do toho se dnes automobilkám moc nechce, přeci jen nemají pro klasicky střižená kupátka náladu, zákazníky a ani dost peněz na vývoj. Z toho mála jsou v Evropě nejznámější japonská dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT-86.

Autosalon Detroit

Mezinárodní autosalon v Detroitu je považován za jednu z nejdůležitějších výstav v automobilovém průmyslu. V rekonstruovaném areálu Cobo na předměstí Detroitu se představuje přes 700 vozů, z toho více než 50 zde zažije premiéru.

Autosalon se koná v době, kdy město Detroit zažívá vrchol dlouhodobého úpadku. Loni se stalo největším městem v dějinách Spojených států, které požádalo o bankrotovou ochranu před věřiteli.

Kolébka amerického automobilového průmyslu v minulých desetiletích trpěla silným odlivem lidí v důsledku uzavírání automobilových továren, které nebyly konkurenceschopné, a nekompetentní místní správy. Kvůli tomu je nyní Detroit ve Spojených státech symbolem úpadku, chudoby a sociálního rozvratu.





Nejčtenější

Nehoda šesti auta zablokovala pravý jízdní pruh na 13. kilometru R10 ve směru...
Jaro obnažilo české tankodromy. Zničené kolo zaplatí pojišťovna

Tuhé mrazy a častější střídání teplot nad a pod nulou si přes zimu ošklivě pohrály se stavem českých silnic. Podle silničářů je letošní situace horší než...  celý článek

Alfa Romeo Stelvio
První rande s italskou sexbombou: Alfa Romeo Stelvio v akci

Alfa Romeo začíná novou éru, chce být globální sexbombou mezi prémiovými značkami. Jízdními výkony je jí už teď. Stelvio, první SUV značky v její 107leté...  celý článek

Nejstarší Vespa je na prodej. Cena za italskou ikonu se v aukci vyšplhá nejspíš...
Nejstarší Vespa na světě je na prodej. Za devět milionů

Na sedm až devět milionů korun si cení trh nejstarší skútr na světě od legendární italské značky Vespa. Číslo rámu 1003 prozrazuje, že jde o třetí stroj série...  celý článek

Tento exemplář veyronu je v ČR dva roky. Drahý je nejen nákup, ale především...
Konec génia světa aut. Vládce Volkswagenu nutí jít na odpočinek

Ferdinand Piëch je jednou z nejvýraznějších osobností historie automobilismu. Muž, který 17. dubna oslaví osmdesátiny, definitivně ztrácí vliv v koncernu...  celý článek

Škoda Kodiaq
Škoda Kodiaq: benzinový základ jede jak vítr, 2,0 TDI 4x4 je sázka na jistotu

Kodiaq, první sedmimístná škodovka a hlavně novinka startující ofenzívu Škody v kategorii SUV. Vyzkoušeli jsme dvě diametrálně odlišné varianty a obě mile...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid facelift
VIDEO: Škoda Rapid dostane s faceliftem nová světla s bixenony

Představení faceliftovaného provedení Škody Rapid je otázkou dnů. Světovou premiéru bude mít třetí nejprodávanější model značky na českém trhu druhý březnový...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.