Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia GT4 Stinger: parádní koncept ze staré školy nepotřebuje ani rádio

aktualizováno 
V Detroitu začal první autosalon nového roku. Hvězdou tam je studie puristického dravého kupátka od Kie. Koncept je jednoduchý: malé rozměry, dvoulitrový benziňák, k němu manuální převodovka a pohon zadních kol.

Kia o novém dravci mluví jako o nejagresivnějším autě, které kdy korejská značka představila. Autorem je severoamerické designcentrum Kie pod vedením Toma Kearnse. "Jde tu o čistotu, jednoduchost a nadčasovost. GT4 Stinger je návratem do doby, kdy bylo řízení automobilu niterným zážitkem, jehož intenzitu nepotlačovaly elektronické vynálezy," komentuje Kearns nejnovější kreaci.

Fotogalerie

Přikrčené kupé pro dva dospělé a dvě děti je dlouhé 4,31 metru, široké 1,89 metru a vysoké je metr a čtvrt. Rozvor je 2,62 metru. Hmotnost 1 303 kilogramů rozložili konstruktéři mezi nápravy v poměru 52:48 (předek:zadek).

Zadní kola pohání dvoulitrový přímovstřikový benzinový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem s výkonem 315 koní, který přenáší šestistupňová manuální převodovka. Kearns připomíná, že okruhové závodní kie mají stejný motor s výkonem přes 400 koní.

Pro podtržení sportovního ducha dostal koncept s nekonvenčním jménem hodně strmý převod řízení. Kola obou náprav jsou zavěšena nezávisle. Dvacetipalcové ráfky z uhlíkového kompozitu obouvají pirellky, vpředu o rozměru 235/35, vzadu 275/35. Sportovního ducha podtrhuje jejich uchycení centrální maticí jako u závodních speciálů.

Kia GT4 Stinger

Minimalistický interiér drží sportovní notu. Parádní jsou průhledné přední sloupky, které nepřekážejí ve výhledu. Všimněte si také chybějícího koberce a čalounění na podlaze. Sporťáku sluší i lakovaný plech.

Může se hodit

Hledáte nové auto a Kia by pro vás byla tou pravou značkou? Vyberte si ze široké nabídky modelů této značky na Automodul.cz.

GT4 Stinger se obejde bez luxusu audiosystému. "Audiosystém máme pod kapotou a funkci reproduktorů plní výfukové potrubí," říká Kearns.

O výrobě se zatím v Detroitu hlavně fantazíruje. Stinger nemá v nabídce korejského koncernu Hyundai-Kia předobraz, nejbližší je velké svalnaté kupé Hyundai Genesis Coupé. Pro sériovou výrobu by tedy museli vyvinout auto od podlahy znovu. A do toho se dnes automobilkám moc nechce, přeci jen nemají pro klasicky střižená kupátka náladu, zákazníky a ani dost peněz na vývoj. Z toho mála jsou v Evropě nejznámější japonská dvojčata Subaru BRZ a Toyota GT-86.

Autosalon Detroit

Mezinárodní autosalon v Detroitu je považován za jednu z nejdůležitějších výstav v automobilovém průmyslu. V rekonstruovaném areálu Cobo na předměstí Detroitu se představuje přes 700 vozů, z toho více než 50 zde zažije premiéru.

Autosalon se koná v době, kdy město Detroit zažívá vrchol dlouhodobého úpadku. Loni se stalo největším městem v dějinách Spojených států, které požádalo o bankrotovou ochranu před věřiteli.

Kolébka amerického automobilového průmyslu v minulých desetiletích trpěla silným odlivem lidí v důsledku uzavírání automobilových továren, které nebyly konkurenceschopné, a nekompetentní místní správy. Kvůli tomu je nyní Detroit ve Spojených státech symbolem úpadku, chudoby a sociálního rozvratu.





Nejčtenější

Ještě kožený volant. Po nasazení airbagu zbývá zacvaknout středový kryt
Ukliďte si v autě, volant je špinavější než záchodové prkénko

Obecně se ví, že interiér vozu není zrovna nejčistší místo, ve kterém se pohybujeme. Nová studie specialistů čištění aut to potvrzuje. Automobil je zamořený...  celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Magistrátní kampaň odrazuje řidiče od nákupu SUV
Hon na SUV: jak ubližují velká auta Praze, vysvětlí muž z magistrátu

Nekupujte SUV, nabádá pražský magistrát řidiče v kampani Čistou stopou Prahou, kterou spustil loni na jaře. Kontroverzní video, která má odradit od jízdy...  celý článek

Pagani Huayra
OBRAZEM: Bůh větru je v Česku, stojí 48 milionů

Toto automobilové veledílo je ve střední a východní Evropě jediné. Jmenuje se Pagani Huayra a bude hlavní hvězdou letošního ročníku motoristické slavnost...  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Další z rubriky

Kia Stinger
Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to...  celý článek

Škoda Kodiaq Scout
Víc chromu pro Kodiaqa. Škoda představuje verzi Scout

Výroba Škody Kodiaq už běží v Kvasinách naplno, první auta dorazí k zákazníkům během několika týdnů. Automobilka nyní představuje speciální provedení Scout.  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Superb 1.6TDI 77kW...
Škoda Superb 1.6TDI 77kW...

r.v. 2011, naj. 169 000 km, diesel
259 900 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.