Kia Picanto | foto: Kia

Kia nešetřila solí a pepřem a nové picanto je pořádně ostré

  • 15
Kia ukázala svoje nové supermini jménem Picanto tři měsíce před oficiální premiérou na ženevském autosalonu. Z fotografií je patrné, že nejmenší kia tentokrát dostála svému jménu. Korejská automobilka novinku pořádně okořenila a hlasitě se hlásí o titul premianta na evropských trzích ve své třídě.

Všechny podrobnosti o novém modelu představí automobilka až začátkem března na autosalonu v Ženevě. Zatím uvolnila jen dvě fotografie a pár nejzákladnějších informací. Z obrázků je zřejmé, že Kia tentokrát vzala název svého nejmenšího modelu doslova a doposud fádní městskou kabelku pořádně okořenila.

Současné picanto si kroutí na trhu sedmý rok a je to na něm už vidět. Jeho zaobleným hranám také už odzvonilo, nástupce má mnohem ostřejší rysy. Už obrovský otvor pro chladič v nárazníku svědčí o snaze výrobce postavit malé vozítko, které si na silnici zjedná respekt. Tedy alespoň z dálky. Předek je opravdu agresivní, v kategorii malých aut až nevídaně.

Dynamiku prozrazuje i výrazně stoupající boční linka oken, které sekunduje prolis táhnoucí se od předního podběhu k zadním svítilnám. Jediné, co moc neladí, jsou malá kola ve velké hmotě zadní partie vozu. Celkově design novinky odkazuje na větší model Venga a výrazně odlišuje nové picanto od konzervativnějšího Hyundaie i10, což je vlastně jeho dvojče.

Kia Picanto

Zadní část auta, které dominují mohutné svítilny a zvláštně tvarovaný nárazník, je decentnější. Celkově má auto velmi neotřelý a svěží design, který by se mohl líbit. Otázkou je, jak rychle bude stárnout a jak rychle se okouká. V porovnání s novým Chevroletem Spark, který designéři taktéž navrhli na ostřejší notu, ale vypadá nové picanto o poznání dospěleji. Nutno však podotknout, že zatím můžeme hodnotit jen fotografie, nikoliv reálné auto.

Autosalon Ženeva 2011

Kromě fotografií Kia uvolnila jen několik doplňujících informací. Vedle pětidveřové verze na snímcích bude v Evropě v prodeji i "sportovnější" třídveřové provedení. Současné Picanto je přitom v prodeji jen v pětidveřové verzi. K mání bude čtveřice nových motorů o objemu 1,0 a 1,2 litru.

Oba avizované motory najdeme u spřáteleného Hyundaie i10. Ten po faceliftu z loňského podzimu pohání litrový tříválec o výkonu 51 kW a s maximálním točivým momentem 94 Nm. Očekává se i přeplňovaná verze s výkonem až okolo 80 kW. Čtyřválcový motor 1,2 pak nabídne velmi slušných 62 kW. Je ale možné, že v případě picanta budou motory odlišně naladěné. Na vybraných trzích budou nová picanta k mání ve verzích s úpravou na LPG a také flex fuel spalující biolíh (E85).

Současné provedení kapesní kie si můžete vybrat s litrovým nebo 1,1litrovým benzínovým čtyřválcem se skoro stejným výkonem (46 a 48 kW).