Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Opirus: hodně muziky za málo peněz?

  10:20aktualizováno  10:20
Úspěch SUVéčka sorento, které Kia představila na loňském autosalonu v Ženevě, povzbudil korejského výrobce k další aktivitě. Jak vidno ambice má nemalé, modelem opirus automobilka vstupuje do třídy, kde rozměry, výkon a především image hrají hlavní roli.

Dá se předpokládat, že nová Kia Opirus bude své konkurenty "zlobit" především cenou a rozsáhlou základní výbavou.

Automobil, který chce na přesycených trzích dneška uspět musí nabízet především kvalitní ochranu pasažérů. Kia Opirus proto nebude vyjímkou.


V základní výbavě zájemci o tento vůz naleznou, mimo jiné, elektronickou kontrolu pérování, ABS s rozdělovačem brzdné síly, brzdový asistent, systém trakční kontroly ESP (tento "hlídač" řidičových prohřešků se ve voze značky Kia objeví vůbec poprvé).Pozornost zaslouží i osm airbagů.

Luxusní Opirus bude pohánět zážehový šestiválec V6 o objemu 3,5 litru dosponující maximálním výkonem 198 kW při 5500 otáčkách. Maximálního točivého momentu 300Nm pak dosahuje při 3500 ot/min. Opirus tak dokáže uhánět maximální rychlostí 220 km/h a z 0 na 100 km/h  zrychlí za 9,2 sekundy. Pro zvídavé dodejme, že zrychlit z 60 na 100 km/h dokáže za 5,1s.

Motor spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů.

Jistým záporem, především pro spořivější evropské zákazníky, bude absence dieselového motoru v nabídce.
 
S faktem, že největší zbraní nové Kie bude především její cena se výrobce nijak netají. Hlavním zdrojem úspor při vývoji nové vlajkové lodi automobilky je především použití shodných dílů (především podvozkové platformy) s modelem equus/centennial sesterké automobilky Hyundai.

Nová Kia Opirus se bude vyrábět v závodě Hwasung, počáteční produkce je plánována na 35 tisíc kusů ročně. Do roku 2006 by pak korejská automobilka chtěla zvýšit objem produkce luxusního modelu na 70 tisíc vozů ročně.

O tom, že opirus "pošilhává" opravdu vysoko, svědčí i konkurence se kterou chce o zákazníky bojovat především. Dle prohlášení automobilky
jde především o Peugeot 607, Renault Vel Satis, či Nissan Maxima.

Kia Opirus

Autoři:




Nejčtenější

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Maskovaný Hyundai i30 N zachycený začátkem července na dálnici
Fotošpionáž: Ostrý hyundai z Nošovic trénuje i v Česku

Korejská automobilka chystá představení ostré verze modelu i30, který se vyrábí ve slezských Nošovicích. Čtenář iDNES.cz načapal jeho maskovaný prototyp na...  celý článek

KIA Stonic
OBRAZEM: Prolezli jsme novinku Kie, Stonic nahrazuje oblíbené MPV

Stonic je nejnovější přírůstek do nabídky korejské Kie. Automobilka pevně usazená v Evropě novinkou rozšiřuje nabídku SUV a zároveň nahrazuje oblíbené malé MPV...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.