Dá se předpokládat, že nová Kia Opirus bude své konkurenty "zlobit" především cenou a rozsáhlou základní výbavou.
Automobil, který chce na přesycených trzích dneška uspět musí nabízet především kvalitní ochranu pasažérů. Kia Opirus proto nebude vyjímkou.
V základní výbavě zájemci o tento vůz naleznou, mimo jiné, elektronickou kontrolu pérování, ABS s rozdělovačem brzdné síly, brzdový asistent, systém trakční kontroly ESP (tento "hlídač" řidičových prohřešků se ve voze značky Kia objeví vůbec poprvé).Pozornost zaslouží i osm airbagů.
Luxusní Opirus bude pohánět zážehový šestiválec V6 o objemu 3,5 litru dosponující maximálním výkonem 198 kW při 5500 otáčkách. Maximálního točivého momentu 300Nm pak dosahuje při 3500 ot/min. Opirus tak dokáže uhánět maximální rychlostí 220 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 9,2 sekundy. Pro zvídavé dodejme, že zrychlit z 60 na 100 km/h dokáže za 5,1s.
Motor spolupracuje s pětistupňovou automatickou převodovkou s možností manuálního řazení jednotlivých rychlostních stupňů.
Jistým záporem, především pro spořivější evropské zákazníky, bude absence dieselového motoru v nabídce.
S faktem, že největší zbraní nové Kie bude především její cena se výrobce nijak netají. Hlavním zdrojem úspor při vývoji nové vlajkové lodi automobilky je především použití shodných dílů (především podvozkové platformy) s modelem equus/centennial sesterké automobilky Hyundai.
Nová Kia Opirus se bude vyrábět v závodě Hwasung, počáteční produkce je plánována na 35 tisíc kusů ročně. Do roku 2006 by pak korejská automobilka chtěla zvýšit objem produkce luxusního modelu na 70 tisíc vozů ročně.
O tom, že opirus "pošilhává" opravdu vysoko, svědčí i konkurence se kterou chce o zákazníky bojovat především. Dle prohlášení automobilky
jde především o Peugeot 607, Renault Vel Satis, či Nissan Maxima.
Kia Opirus |