Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Optima: fešácký kočár míří proti superbu nebo mondeu

  10:00aktualizováno  10:00
Pro USA optima, pro Evropu magentis. Tak to u Kie již platit nebude, automobilka sjednotila jména u svého modelu střední třídy a na starý kontinent míří s velmi dynamickou novou generací.

Kia Optima | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Nová Kia Optima, která se v evropském provedení představila na autosalonu v Paříži, nahradí poněkud nevýrazný model Magentis. Oproti němu je optima radikální změnou - jestli něco opravdu není, tak nevýrazná.

Velmi dynamicky tvarovaný model se snaží zalíbit evropskému vkusu. S rozvorem 2 795 mm a rozměry 4 845 x 1 830 x 1 455 mm je typickým zástupcem střední třídy, i když délkou možná trochu nakukuje o patro výše.

Kia Optima

Ladný profil s dlouhými převisy a záď s vysoce posazenými LED světlomety dává trochu vzpomenout na Jaguar XF. V tomto případě je to spíše dojem pozitivní, než abychom chtěli Kii obviňovat z kopírování.

Zpravodajství z pařížského autosalonu

Přinejmenším z počátku nabídne optima na evropském trhu pouze dva motory. Na výběr bude benzínový čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 125 kW (170 koní) nebo turbodiesel 1.6 litru s výkonem 100 kW (136 koní) a točivým momentem 330 Nm s funkcí stop-start. Později přijde i výkonnější varianta turbodieselu se 118 kW (160 koní). Na výběr bude mezi šestistupňovou manuální nebo automatickou převodovkou.

Optima bude díky svým rozměrům hodně prostorná, ostatně třeba jen zavazadlový prostor pojme velmi slušných 505 litrů nákladu. Bude to každopádně pořádný kus auta a podle zvyků automobilky by mohl být za dobré peníze.

Kia Optima

Základní verze sice dostane šestnáctipalcová kola, ale jen ocelová. Lité disky mohou mít průměr až 18 palců. V základní výbavě bude manuální klimatizace, CD přehrávač se šesti reproduktory nebo bezklíčkový přístup do vozu. V dané třídě dnes vlastně takový slušný standard.

Zatím není známo, kdy začne Kia novou Optimu na Evropských trzích nabízet a za kolik to vlastně bude. Jisté je jen to, že si vůz ponechá pro značku již tradiční sedmiletou záruku.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Další z rubriky

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.