Jaká je korejská nákupní taška Kia Picanto s úsporným dieselovým motorem.
Zájemce o malé Picanto 1.1 CRDi si musí připravit 274 tisíc korun. Za tuto sumu dostane pětidveřový automobil se slušnou výbavou zahrnující dva airbagy, ABS nebo elektrický posilovač řízení. Příplatek za klimatizaci činí 20 tisíc korun.
Může se hoditNové i ojeté minivozy můžete koupit na www.automodul.cz |
Mezi příjemná překvapení patří malý tříválcový motor s objemem 1,1 litru. Jím poháněná Kia Picanto si v testu říkala o čtyři až pět litrů nafty na sto kilometrů. Výrobce udává průměrnou spotřebu 4,2 litru/100 km.
Vedle nízké spotřeby nafty potěší řidiče i chování motoru. Výkon 55 kW a točivý moment 153 Nm jsou zárukou až překvapivě hbitosti tohoto vozu. Malou vadou na kráse je, že se na největší záběr motoru musí počkat do 2 tisíc otáček.
Ale potom rozjeté picanto zaručuje mrštnou jízdu po městě. A mimo něj, třeba i na dálnici, nemá problémy s plynulou rychlostí okolo 130 km/h. Na začátku dálnice se zařadí "pětka“ a pokud nejsou v cestě stojící kolony aut, není důvod podřadit.
K tříválcovým motorům patří větší vibrace než je zvykem u čtyřválců. Kia Picanto v tomto ohledu není výjimkou.
Jako správné malé auto s mladickým srdcem měla testovaná kia pestré šaty. Žlutou, spíše až zlatavou metalízu, doplňovala oranžová sedadla. Kdo by však čekal netradiční, nějakým způsobem futuristický interiér, byl by zklamán. Uvnitř je picanto spořádaným malým členem rodiny Kia.
S korejskou značkou se přitom možná bude potkávat stále více zdejších řidičů. V Žilině se už na podzim naplno rozjedou linky nové továrny Kia s hlavním hrdinou v podobě hatchbacku velikosti Volkswagenu Golf, Citroenu C4 nebo Fordu Focus.
Slovenská Kia má být velice evropská, ale ani malé Picanto se nijak nevymyká vozům vyráběným na starém kontinentu.
Třeba ve vnitřním prostoru dovede velice příjemně překvapit. Od miniaut nikdo žádné prostorové zázraky neočekává, ale malé picanto jakoby s místem čarovalo.
Na předních sedadlech je dost místa do šířky a velké čelní sklo umocňuje dojem ze slušného prostoru. A když se připravujete na to, že na zadním sedadle budete dřít koleny o přední sedadlo, s radostí zjistíte, že se vaše džíny jen tak neprošoupou.
Kde se už logicky na moc prostoru nedostalo, je místo zvané kufr. Jeho 157 litrů je tak akorát pro dvoje brusle a batůžek, ale cesta na víkend se spacáky a větším zavazadlem už může znamenat problém. Pak přichází ke slovu hledání dalšího místa s pomocí sklápění zadních sedadel.
Milovníci techniky si v Picantu asi rychle všimnou, že řadící páka pracuje docela přesně a lehce, naproti tomu řízení není úplně poslušné. Kia nepatří k zázrakům techniky, ale představuje levné, úsporné a designově docela výrazné auto.
Jaká je Kia Picanto |
Levná |
S dieselovým motorem úsporná |
Design nenudí |
Umí být pestrobarevná |
Díky třem válcům vibrující |
Překvapivě prostorná |
Kufr je spíš kufírek |