Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Pro_cee´d: Útok na golf pokračuje dřív, než začal

aktualizováno 
Mezi nejzajímavější novinky Pařížského autosalonu, bude patřit vůz Kia Cee´d. Začíná se vyrábět v novém závodě u slovenské Žiliny. Do města na Seině se ale chystají ještě další dvě odvozené varianty: sportovní kombík a ještě sportovnější třídveřová verze Pro_cee´d.

Oficiální premiéru si korejská novinka ze Žiliny odbude na pódiu před kamerami při vyhlašování ankety Český slavík | foto: Kia

Nová Kia Cee´d přijde na evropské trhy v závěru letošního roku. Již dnes jsou však k vidění na silnicích kolem Žiliny první prototypy. Zatím ještě zahalené do oblaků prachu či obalené bahnem, podle toho, jaké je v Žilině právě počasí. Staví se tam totiž dálnice a silnice připomínají spíše polní cesty.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O ZNAČCE KIA 

Zajímavostí je, že objednávky začnou přijímat zástupci této jihokorejské značky v Česku už v listopadu, i když oficiálně se představí veřejnosti v plné kráse až v půlce prosince.

A to hned originálně - při vyhlášení populární ankety Český slavík jej před objektivy kamer převezme vylosovaný účastník čtenářské soutěže.

"Náš postoj byl od počátku prvních skic veden snahou vytvořit tímto modelem nástup pro zcela nové vozy Kia navržené celé v Evropě,“ vysvětluje Gregory Guillaume z evropského střediska designu Kia a dodává: "Chtěli jsme udělat CEE’D tak krásný, tak do detailu provedený a co nejprecizněji vypracovaný, aby se stal výchozím bodem pro novou designérskou DNA pro všechny další modely Kia.“

Co nabídne
Auto se nejprve představí ve verzi pětidvéřového hatchbacku. "V příštím roce v srpnu bude následovat kombi a v listopadu se zvlášť těšíme na třídveřové kupé,“ říká generální ředitel českého zastoupení této značky Vít Pěkný.

"Bude to vůz poněkud jiného střihu, nebude to jen pětidveřové auto bez páru dveří. Bude mít velmi sympatický sportovní střih.“ Základní nabídkou budou tři benzinové motory 1,4 l, 1,6 l, a 2,0 l a jeden turbodiesel 1,6 l.

Díky velkému rozvoru (mimo jiné největšímu z konkurence) má auto velký vnitřní prostor, bohatá má být podle prvních informací i bezpečnostní výbava a nabídka komfortu.

Když jsme požádali o příklad vybavení vozu, odpověděl nám prezident evropského zastoupení Kia Jin-Haeng Chung: "Takovým příkladem může být USB port pro připojení MP3 přehrávačů, což ocení především nejmladší generace našich uživatelů.“

Z jiných zdrojů jsme se pak dozvěděli, že cee´d by měl být renomovaným značkám silnou konkurencí například i velmi moderní konstrukcí zadní nápravy.

Co se ještě o voze ví? Firma až do pařížské premiéry bedlivě tají podrobnosti. Pronikly jen informace, že model, celý vyvíjený v evropském designovém centru v Německu, má jediný úkol - výrazně posílit pozice značky na evropských trzích v nižší střední třídě.

Ambiciózní konkurent
Vůz ze Žiliny je zajímavý i tím, že závod, ve kterém bude vyráběn, je vůbec první evropskou automobilkou této značky. A bude se prodávat výhradně jen na evropských trzích.

Nejen délkou 4,2 metru, ale i rozvorem 2,65 m je prototypem pro třídu, kde kralují v Evropě vozy, jako je VW Golf (se kterým je například navlas stejně dlouhý), Opel Astra, Ford Focus, Renault Megane i Peugeot 307.

Ostatně přesně tak vyjmenoval největší konkurenty pro přicházející novinku Jin-Haeng Chung, prezident Kia Motors Europe, na otázku, s kým si chce nová kia změřit síly. Již výčet nejbližších konkurentů napovídá, že ambice má firma se svou novinkou v této třídě velké.

Když automobilka Kia nedávno zveřejnila oficiální jméno svého nového modelu nižší střední třídy ceed (čte se síd), definitivně tím opustila zatím obvyklé zdroje názvů, které se využívaly pro auta.

Odhalená záhada jména
Kdepak odkaz na zeměpisné či antické výrazy, zvolené jméno je ještě krkolomnější; prý symbolizuje zaměření modelu na starý evropský kontinent, když písmena CE (Community European) odkazují na evropské trhy a písmena ED (European Design) na koncepci a design vozu dle vkusu a potřeb evropských zákazníků.

Říkalo se, že výroba nového modelu CEE’D začne na Slovensku letos v prosinci. Platí stále tento termín? "Podle posledních zpráv by to mělo být ještě dříve,“ říká Marek Vodička, marketingový manažer Kia Motors Czech. "Testovací provoz linky bude dokončen v předstihu, ostrá sériová výroba začne již v polovině listopadu.“

A vámi předpokládaný začátek prodeje v Česku?
Abychom stačili vše připravit, dovézt předváděcí vozy a udělat vše nezbytné pro uvedení na trh, předpokládáme faktické zahájení prodejů 12. prosince 2006.

S rozměry 4,2 metru míří vůz do třídy, ve které kraluje Škoda Octavia. Ta však má výhodu většího kufru. Proto bude velmi podstatná cena, s jakou CEE´D přijde...
Důraz na cenu je v této třídě naprosto klíčový. Nechci teď bezprostředně srovnávat CEE’D s octavií, ale jsem přesvědčen, že naše cena bude výrazně nižší.

Jaká je cílová výroba automobilky v Žilině? Jaké modely se tam budou vyrábět?
Pro rok 2007 se počítá s kapacitou 150 000 vozů CEE’D, a ta se bude postupně zvyšovat až na maximálních 300 000 v roce 2009. Na konci příštího roku se bude vyrábět celá modelová řada, ale již nyní probíhá příprava na montáž a následnou výrobu i SUV Sportage, která začne letos na podzim. S dalším novým přírůstkem se pro Žilinu počítá až od konce roku 2009.

A jaké budou další novinky Kia?
Plán úplné obnovy modelové nabídky do roku 2007 je již splněn, nejstarším vozem byl Carens, který teď právě přichází na trh v nové podobě. Příští rok přijde facelift picanta a možná velmi drobné vylepšení sportage, ale jinak bude vše plně podřízeno novému vozu CEE’D.


Pařížský nášup
Kromě sériového pětidveřového hatchbacku se do Paříže chystají také dvě další varianty kie vytvořené v pro Evropu v Evropě, přesněji v Německu. Prozatím jen jako koncepty se představí verze kombi a sportovní třídveřák jménem Pro_cee´d.

Útok na golf pokračuje na všech frontách, slovenská kia si dokonce "pokračování" dala do názvu (proceed = pokračovat anglicky). Třídveřová varianta má oslovit mladé, sportovně založené Evropany. K zemi je přilepena obřími devatenáctipalcovými koly s pneumatikami rozměru 265/30. Je také o 25 mm nižší než pětidveřová verze, má tedy 1433 mm. Na délku zabírá pro_cee´d 4291 a do šířky 1800 milimetrů.

Designéři se rozhodli třídveřovou variantu výrazně odlišit od pětidveřové, pro_cee´d tak není pouze cee´dem chudším o jeden pár dveří. Na autosalonovou přehlídku si vzal nezbytné šperky v podobě sportovních nárazníků, prahů a nepostradatelných chromových detailů (orámování oken, koncovka výfuku...). Zajímavý design a dvoubarevné provedení dostala kola.

Chrom nechybí ani v přísně čtyřmístném vnitřku. Agresivně pojatá přístrojová deska okoukala od rychlých volkswagenů dole sploštělý volant, aby se za něj nasoukali i pupkáči. Spodní část přístrojovky pokrývá hnědočerná kůže s patinou "opoužívané letecké bundy".

Sporty wagon
Vedle sportovce bude na pařížském stánku kie stát také pohledný 447 centimetrů dlouhý kombík, který ovšem vyrazí do prodejen až příští září. Oproti ostatním (pro_)cee´dům je o něco vyšší, má bez jednoho centimetru jeden a půl metru výšky. Rozvor je stejný jako u ostatních - 2650 mm. Nejzajímavější jsou zadní partie, kde Gregory Guillaume, šéfdesignér evropského centra Kie, vykreslil místo posledního sloupku výrazné "Z". Kufr neznámého objemu dostal dvojitou podlahu.

Až vyrazí kombík za zákazníky, bude podle prohlášení automobilky k mání s pěti motory, což je o jeden víc, než s kolika startuje nyní pětidveřový hatchback.

Autoři: ,




Nejčtenější

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Ford Ranger doublecab 2.2 TDCI
Ford Ranger je stylový pracant. Nezaváhá ani na dlouhé expedici

Pick-upy už dávno nejsou jen pracovní auta pro farmáře a stavaře, prodělávají vývoj a podobně jako off-roady přidávají na komfortu. Jsou uhlazenější a...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Dopravní značka střídavá jízda
Místo dovolené snů hodiny v koloně: jak to ustát?

Čím více aut vyrazí o prázdninách na silnice, tím více uzavírek, omezení, objížděk a kolon se vyrojí na dálnicích a silnicích. Jak přežít hodiny v zácpě, když...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.