Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Rio: Velké auto za malé peníze

  13:29aktualizováno  13:29
Kráska z Ria sice nese jméno korejské automobilky Kia, je ale postavena podle gusta evropského zákazníka. Předchůdkyně, nosící na dveřích kufru stejné jméno, hrála na strunu kombíkové prostornosti. Nová mladá krev v modelové řadě na to jde z jiného konce. Rio je nové od volantu ke klikám dveří.

Pětidveřový hatchback budeme na silnicích potkávat od konce jara. Dá se předpokládat, že atraktivitu auta znásobí zajímavá cena a stejně jako u předchůdce dostane zákazník velké auto (golf třídy) za cenu auta malého (třídy fabie).

Hatchback ortodoxních proporcí ale netradičních tvarů osvěžuje řešení některých detailů. Na auto, které má uspět na více kontinentech, působí nečekaně málo usedlým dojmem.

V Americe už se projíždějí první sedany, Evropa asi raději sáhne po praktičtějším hatchbacku. Právě ten si odbyl v Ženevě svou premiéru.

Auto působí veselým a neagresivním dojmem, je samá oblina, samý úsměv. Při pohledu na předek je každému jasné, že se dívá na auto z  Korejského poloostrova: velké oči světel a mezi nimi výrazný oblouk objímající mřížku chladiče. O poznání zajímavější je pohled na bok ria.

Designérům se zalíbily oblouky. Ty malé vykrajují výrazné lemy kol (ráfky by ale mohly být větší než čtrnáctipalcové, které dostanete "v  základu"). Velký oblouk, který tvaruje střechu a horní hranu oken se rozeběhne u paty prvního (A) sloupku a skončí křivkou tvarující mandlové zadní svítilny.

Na jedničku stylisté vyřešili také prolínání ploch za druhým párem dveří. Procházka kolem ria končí u zadních dveří, ty opakují motiv výrazného oblouku, který jsme viděli na jejím začátku.

Předchůdce s kombíkovým vzhledem nové rio kupodivu nepřerostlo. Narozdíl od zažitého trendu, kdy děti rodiče přerůstají, je druhá generace  kratší o 250 milimetrů. Co do ostatních rozměrů je už vše jak má být. Kromě šířky a výšky narostl také rozvor. Konečných 2,5 metru od jedné nápravy k druhé slibuje hodně prostoru pro posádku.

Do 3,99 metru dlouhého, 1,7 metru širokého a 1,47 metru vysokého auta automobilka nabídne tři motory. Common-railový turbodiesel o  objemu 1,5 litru poskytne 110 koní výkonu (81 kW), přední kola s rozměrem 175/70 si budou muset poradit se 216 newtonmetry maximálního  kroutícího momentu. Turbodiesel CRDi rozjede rio na maximálních 176 kilometrů v hodině, z nuly na stovku to trvá 11,5 sekundy.

Řidičům, kterým nafta nevoní, nabídne Kia dva zážehové čtyřválce. Slabší "jedna-čtyřka" s 97 koňmi výkonu (71 kW) a 125 Nm maximálního  kroutícího momentu bude jezdit se spotřebou 6,3 litru na 100 kilometrů. Po 12,3 sekundách od startu dosáhne stokilometrové rychlosti, ručička tachometru se zastaví na 177 kilometrech v hodině. 

Kdo zatouží po sportovnější jízdě, sáhne po šestnáctistovce s proměnným časováním ventilů. 112 koňový motor (81 kW) se 146 newtonmetry umí auto rozdovádět až na 190 km/h. Z nuly na stovku se rozjede za 10,2 sekundy. Motor by  měl vystačit s 6,5 litry paliva na 100 kilometrů kombinované jízdy.

Všechny motory budou spolupracovat s pětistupňovou manuální převodovkou. V případě benzinových motorů ji bude, za příslušný příplatek, možné nahradit čtyřstupňovým automatem.

Autoři: ,


Témata: Evropa, Ženeva, Kia, Kia Rio


Nejčtenější

Veteránský závod Sachsen Classic 2017
OBRAZEM: Smečka škodovek ozdobila veteránský závod u českých hranic

Ne rychlost, ale pravidelnost a přesnost rozhodují o vítězích veteránských setinových rally. Například je třeba ujet 150 metrů za 15 sekund. V druhé půlce...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Motor EA211 TSI evo
Zákaz aut na benzin a naftu je zatím spíš jen fantazírování politiků

Stále více vlád navrhuje zákaz prodeje automobilů s benzinovým či naftovým motorem od roku 2040, 2030 i 2025. Jak vážně máme tyto termíny brát? Téma postupného...  celý článek

Předání nového auta v pražském autosalonu Seat.
Nákupem auta placení teprve začíná a peníze se kutálí, i když nejezdíte

Kolik vlastně ten komfort mít před domem nebo v garáži auto stojí? Leasingové firmy na to mají celá oddělení. I vy si to můžete zkusit aspoň přibližně...  celý článek

Studie Škoda Vision E se na autosalonu ve Frankfurtu představí v upravené...
Škoda bude vyrábět svůj elektrovůz v Česku, nesmí být moc drahý

Mladoboleslavská automobilka chystá na autosalon ve Frankfurtu nečekané překvapení. Představí totiž facelift vozu, který zatím v podstatě neexistuje. Škoda se...  celý článek

Další z rubriky

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.