Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Sorento: drsňák vyměknul

  14:30aktualizováno  14:30
Kia Sorento už není klasický teréňák, jehož nosný rám přežije auto i posádku. Druhá generace už jezdí na mimoevropských silnicích, verze určená pro starý kontinent se představí za měsíc ve Frankfurtu.

Kia Sorento | foto: Kia

Sorento už není ortodoxní rámovka (tedy auto s nosným žebřinovým rámem) ale klasické SUV se samonosnou karoserií, ušetřilo se tak prý přes dva metráky hmotnosti.

Nové sorento už dokonce ani nemá být SUV (tedy sportovně-užitkovým autem), ale podle jazyka automobilky CUV, tedy křížencem čehokoliv co chcete (anglicky Crossover Utility Vehicle). V kabině je o řadu sedadel navíc, odveze tedy až sedm lidí.

Sorento přichystané do evropského prodeje na přelom roku je tedy nové od znaku na čumáku po ventilek rezervního kola. Je o fous větší, přesněji o 10 centimetrů delší (celkových 469) a do šířky má nově 189 cm a je o něco nižší (171 cm). Rozvor má stejných 270 centimetrů jako u stávající generace. Když pojedete v sedmi, odvezete 258 litrů věcí, když vám postačí jen dvě řady sedadel, vejde se do sorenta 1047 litrů a při cestování ve dvou poberete 2053 litrů nákupu.

Vepředu spočívá nové sorento na McPhersonovské nápravě, zadní je tvořená rameny víceprvkového zavěšení. Všechno jinak je pod kapotou. Evropané budou moci volit pouze mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem převodových stupňů, vždy ale dostanou výhradně nový turbodiesel 2,2 litru s variabilní geometrií turbodmychadla, který má maximální výkon 197 koní a 435 kroutících newtonmetrů.

Na neevropských trzích je k mání ještě 2,4litrový benziňák s výkonem 174 koní a maximem točivého momentu na 225 newtonmetrech a 2,7 litrový šestiválec se 160 koňmi, který umí jezdit i na LPG, se bude prodávat pouze na korejském trhu. Především pro americký trh je pak určený šestiválec, v jehož třech a půl litrech objemu je schováno 277 koní a 335 newtonmetrů.

Na výběr je v závislosti na trhu z manuálních a automatických pěti a šestistupňových převodovek. Vybírat bude možné také z verzí s pohonem pouze předních a nebo všech kol. "Čtyřkolka" vyznává za normálních podmínek pohon předních kol, když je potřeba, elektronika přerozdělí sílu i na zadní kola. Řidič také bude mít možnost zvolit pevné rozdělení sil "fifty-fifty" mezi nápravy, ale pouze do 40kilometrové rychlosti.

A poslední dvě čísla, které o novém sorentu víme: nájezdové úhly jsou 52 stupňů vepředu a 23 na opačném konci.

Autor:




Nejčtenější

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Další z rubriky

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.