Kia Sorento: drsňák vyměknul

  14:30
Kia Sorento už není klasický teréňák, jehož nosný rám přežije auto i posádku. Druhá generace už jezdí na mimoevropských silnicích, verze určená pro starý kontinent se představí za měsíc ve Frankfurtu.
Kia Sorento

Kia Sorento | foto: Kia

Sorento už není ortodoxní rámovka (tedy auto s nosným žebřinovým rámem) ale klasické SUV se samonosnou karoserií, ušetřilo se tak prý přes dva metráky hmotnosti.

Nové sorento už dokonce ani nemá být SUV (tedy sportovně-užitkovým autem), ale podle jazyka automobilky CUV, tedy křížencem čehokoliv co chcete (anglicky Crossover Utility Vehicle). V kabině je o řadu sedadel navíc, odveze tedy až sedm lidí.

Sorento přichystané do evropského prodeje na přelom roku je tedy nové od znaku na čumáku po ventilek rezervního kola. Je o fous větší, přesněji o 10 centimetrů delší (celkových 469) a do šířky má nově 189 cm a je o něco nižší (171 cm). Rozvor má stejných 270 centimetrů jako u stávající generace. Když pojedete v sedmi, odvezete 258 litrů věcí, když vám postačí jen dvě řady sedadel, vejde se do sorenta 1047 litrů a při cestování ve dvou poberete 2053 litrů nákupu.

Vepředu spočívá nové sorento na McPhersonovské nápravě, zadní je tvořená rameny víceprvkového zavěšení. Všechno jinak je pod kapotou. Evropané budou moci volit pouze mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem převodových stupňů, vždy ale dostanou výhradně nový turbodiesel 2,2 litru s variabilní geometrií turbodmychadla, který má maximální výkon 197 koní a 435 kroutících newtonmetrů.

Na neevropských trzích je k mání ještě 2,4litrový benziňák s výkonem 174 koní a maximem točivého momentu na 225 newtonmetrech a 2,7 litrový šestiválec se 160 koňmi, který umí jezdit i na LPG, se bude prodávat pouze na korejském trhu. Především pro americký trh je pak určený šestiválec, v jehož třech a půl litrech objemu je schováno 277 koní a 335 newtonmetrů.

Na výběr je v závislosti na trhu z manuálních a automatických pěti a šestistupňových převodovek. Vybírat bude možné také z verzí s pohonem pouze předních a nebo všech kol. "Čtyřkolka" vyznává za normálních podmínek pohon předních kol, když je potřeba, elektronika přerozdělí sílu i na zadní kola. Řidič také bude mít možnost zvolit pevné rozdělení sil "fifty-fifty" mezi nápravy, ale pouze do 40kilometrové rychlosti.

A poslední dvě čísla, které o novém sorentu víme: nájezdové úhly jsou 52 stupňů vepředu a 23 na opačném konci.

Autor:
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč
Zvolte jméno roku 2024 a vyhrajte Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč

Každý týden můžete získat zajímavé balíčky od značek Nutrilon a Hami v celkové hodnotě 130.000 Kč. Hrajte s námi a získejte hlavní výhru, balíček s...

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...