Kia Sorento

Kia Sorento | foto: Kia

Kia Sorento: drsňák vyměknul

  • 11
Kia Sorento už není klasický teréňák, jehož nosný rám přežije auto i posádku. Druhá generace už jezdí na mimoevropských silnicích, verze určená pro starý kontinent se představí za měsíc ve Frankfurtu.

Sorento už není ortodoxní rámovka (tedy auto s nosným žebřinovým rámem) ale klasické SUV se samonosnou karoserií, ušetřilo se tak prý přes dva metráky hmotnosti.

Nové sorento už dokonce ani nemá být SUV (tedy sportovně-užitkovým autem), ale podle jazyka automobilky CUV, tedy křížencem čehokoliv co chcete (anglicky Crossover Utility Vehicle). V kabině je o řadu sedadel navíc, odveze tedy až sedm lidí.

Sorento přichystané do evropského prodeje na přelom roku je tedy nové od znaku na čumáku po ventilek rezervního kola. Je o fous větší, přesněji o 10 centimetrů delší (celkových 469) a do šířky má nově 189 cm a je o něco nižší (171 cm). Rozvor má stejných 270 centimetrů jako u stávající generace. Když pojedete v sedmi, odvezete 258 litrů věcí, když vám postačí jen dvě řady sedadel, vejde se do sorenta 1047 litrů a při cestování ve dvou poberete 2053 litrů nákupu.

Vepředu spočívá nové sorento na McPhersonovské nápravě, zadní je tvořená rameny víceprvkového zavěšení. Všechno jinak je pod kapotou. Evropané budou moci volit pouze mezi šestistupňovým manuálem nebo automatem se stejným počtem převodových stupňů, vždy ale dostanou výhradně nový turbodiesel 2,2 litru s variabilní geometrií turbodmychadla, který má maximální výkon 197 koní a 435 kroutících newtonmetrů.

Na neevropských trzích je k mání ještě 2,4litrový benziňák s výkonem 174 koní a maximem točivého momentu na 225 newtonmetrech a 2,7 litrový šestiválec se 160 koňmi, který umí jezdit i na LPG, se bude prodávat pouze na korejském trhu. Především pro americký trh je pak určený šestiválec, v jehož třech a půl litrech objemu je schováno 277 koní a 335 newtonmetrů.

Na výběr je v závislosti na trhu z manuálních a automatických pěti a šestistupňových převodovek. Vybírat bude možné také z verzí s pohonem pouze předních a nebo všech kol. "Čtyřkolka" vyznává za normálních podmínek pohon předních kol, když je potřeba, elektronika přerozdělí sílu i na zadní kola. Řidič také bude mít možnost zvolit pevné rozdělení sil "fifty-fifty" mezi nápravy, ale pouze do 40kilometrové rychlosti.

A poslední dvě čísla, které o novém sorentu víme: nájezdové úhly jsou 52 stupňů vepředu a 23 na opačném konci.