Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kia Soul: městský hejsek vyjíždí

aktualizováno 
Velkou odvahu projevila korejská automobilka Kia. Nový soul vypadá téměř stejně jako koncept představený před dvěma lety v Detroitu.

Kia Soul | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Původně se s jeho výrobou nepočítalo, ale kladné reakce publika manažery přesvědčily, aby soul dojel až na výrobní linku. A pouze ve velmi lehce pozměněné podobě.

4 105 mm dlouhá, 1 785 mm široká a 1 610 mm vysoká novinka s 255centimetrovým rozvorem je úplným nováčkem v nabídce automobilky, nemá žádného předchůdce jménem Kia.

I přes robustní a lehce terénní vzhled bude soul k mání pouze s pohonem předních kol. Nejlépe mu tedy bude na silnici a díky malým rozměrům se bude cítit dobře ve městě. Z SUVček si ale vypůjčil výše položenou kabinu. Kia říká, že v soulu sedí posádka asi o 12 centimetrů výš než v obyčejném osobáku.

Evropské souly dostanou motory s objemem 1,6 litru, známé z úspěšného cee´du. Shodný je také maximální výkon 93 kW (126 koní), liší se ale krouticí moment. Benziňák nabídne maximálně 156 krouticích newtonmetrů, turbodiesel o 99 víc.

Na mimoevropských trzích bude Kia nabízet ještě benzinový dvoulitr s výkonem 104 kW. Na pařížském stánku parkovala vedle obyčejného soulu ještě hybridní verze, ve které pomáhá benzinové šestnáctistovce 105 newtonmetry krouticího momentu ještě elektromotor s výkonem 15 kW živený z Li-Ion baterií.

Ročně chce Kia v korejském Gwangju vyrobit 136 000 soulů. Produkce by měla odstartovat ještě tento měsíc.

AUTOSALON PAŘÍŽ 2008

Autor:




Nejčtenější

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.