Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Podívejte se, jak konstruktéři trápí auta v Údolí smrti

  11:00aktualizováno  11:00
Auta se při vývoji doslova pečou v nejrozpálenějších končinách světa. Podívejte se, jak konstruktéři trápí novou Kiu Sportage v Death Valley, které je jedním z nejteplejších míst na Zemi a kde mohou teploty dosáhnout až 56 °C. Technici se zaměřili zejména na vývoj systémů topení, větrání a klimatizace.

V horkých klimatických podmínkách zkušební technici používají celkem tři testy. Prvním z nich je jízda do svahu. Vůz nejdříve stojí hodinu na poledním slunci, aby se interiér zahřál na teplotu přes 50 °C, poté se vydává rychlostí 100 km/h na 27 kilometrů dlouhou trasu, kdy od moře vystoupá až do výšky kolem 1 500 metrů nad mořem. Smyslem zkoušky je prokázat, že mimořádné nároky na motor mají jen minimální dopady na chlazení pohonné jednotky a kabiny vozu.

Fotogalerie

Druhá zkouška pak simuluje typické podmínky v hustém městském provozu. Technici při ní jedou rychlostí 40 km/h po dobu dvou minut, následně zastaví a ponechají motor další dvě minuty běžet na volnoběh. Tento postup se několikrát opakuje, smyslem zkoušky je znovu podrobit motor, převodovku a klimatizační soustavu extrémním podmínkám a vyloučit případné závady.

Závěrečnou zkouškou je pak jízda nízkou rychlostí v nejníže položeném místě Severní Ameriky, kterým je Badwater Basin (zhruba 86 metrů pod mořskou hladinou). Po dalším hodinovém stání v extrémním vedru musí vůz absolvovat půlhodinovou nepřerušovanou jízdu rychlostí 40 km/h, aby konstruktéři mohli prověřit výkon klimatizační soustavy v podmínkách výrazně slabšího proudění vzduchu do jednotky kondenzátoru klimatizace.

Mohavská poušť

Kromě zkoušek v extrémních podmínkách Údolí Smrti provádí Kia celou řadu testů v horkém klimatu také ve vlastních zkušebních prostorách, ve zkušebním terénu Mojave Proving Ground, které se nachází hluboko v Mohavské poušti v Kalifornii.

Kia Sportage při testech v extrémních podmínkách v Údolí Smrti ve Spojených státech

Může vás zajímat

Kia Sportage 2.0 CRDi 2015 Exclusive 4x4

Kia Sportage 2.0 CRDi 2015 Exclusive 4x4

Cena 580.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Toto středisko o rozloze 17,4 km2 bylo vybudováno v roce 2004 a nachází se 177 km od Los Angeles. Zkušební terén zahrnuje 120 km zpevněných i nezpevněných cest, včetně rychlostního okruhu o délce 10,3 kilometru, kamenitých cest v terénu, povrchů způsobujících extrémní vibrace, oblastí pro testování brzdové soustavy a svahů o nejrůznějším sklonu. Technici tak mohou u prototypů i produkčních vozidel vyhodnocovat a odlaďovat jízdní vlastnosti, ovladatelnost, brzdnou soustavu i parametry hluku, vibrací a chvění.

Zkušební středisko v Mohavské poušti také provádí testy stárnutí v důsledku povětrnostních vlivů, kdy jsou celá vozidla i nejrůznější samostatné komponenty nepřetržitě po celý rok vystaveny UV záření na palčivém kalifornském slunci. Vliv slunečního záření se ještě umocňuje pomocí nejrůznějších testovacích zařízení s cílem potvrdit, že nejrůznější části vozů vykazují dostatečnou odolnost za extrémního vedra, a zůstávají tak po celou dobu životnosti vozidla bez poškození.

Kia Sportage při testech v extrémních podmínkách v Údolí Smrti ve Spojených státech

Kia Sportage údajně prošla nejpřísnějším programem testování v historii značky. Podle automobilky absolvovala flotila zkušebních vozidel testy odolnosti a spolehlivosti odpovídající ujetí celkově více než pěti a půl milionu kilometrů, které zahrnovaly i jízdy v extrémních nadmořských výškách, písečných bouřích nebo monzunech, ale i ucpaných centrech měst. Materiálové zkoušky pak probíhaly za extrémního počasí v teplotách od -35 °C až do 110 °C.

Autor:




Nejčtenější

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

auto odhalení
VIDEO: Převlékání auta v podání mistra světa

Koho nebaví barva auta, může ho převléknout. Změna auta pomocí samolepicí folie je stále populárnější. Podívejte se, jak vůz převléká mistr světa v car...  celý článek

Lada Vesta Cross
Lada je moderní, říká Čech z nejužšího vedení značky. Ruský stát pomáhá

Ruská automobilka Lada je v Česku nadále vnímána jako výrobce jednoduchých a robustních automobilů za nízkou cenu. Mnozí považují její produkty za zastaralé....  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.