Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější kombík dovezla do Ženevy Kia, bude to nová Optima

  13:00aktualizováno  13:00
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Kombíková verze stávající Kii Optima chybí, ale parádní koncept, který se představil v Ženevě slibuje, že nová generace bude jedním z nejvýraznějších aut své kategorie.

Může se hodit

Také byste si přáli mít doma takové auto? Vybírejte z nejširší nabídky vozů značky Kia na Automodul.cz.

Kia Sportspace patří k nejkrásnějším novinkám ženevského autosalonu. Rudá barva, ostrý pohled a jemně zaoblená záď jsou hlavní ingredience v přesně vyváženém koktejlu. Ten by slušel třeba Alfě Romeo, která bohužel v Ženevě nepředvedla vůbec nic. Designérský tým korejské značky dal sportspacu, ze kterého vznikne druhá generace optimy, sportovní, italsky elegantní a nepřehlédnutelné tvary.

Nové verze optimy se dočkáme pravděpodobně na podzim. A je téměř jisté, že se dočkáme i sportovně střiženého kombíku.

Kia Sportspace

Kia Optima je v Evropě vrcholným modelem značky, nepočítaje velká SUV. Jenže velký hit to není, na rozdíl od USA, kde se tento model také prodává. Loni Kia v Evropě prodala poměrně zanedbatelných 3 500 sedanů Optima, v USA jsou prodeje řádově úplně jinde, loni jich tam Kia udala skoro 160 tisíc.

Fotogalerie

Optima v tom není sama, další americký bestseller značky je malé SUV Soul. Na tamním trhu Kia prodala loni 145 tisíc kusů, v Evropě deset tisíc. Z výše uvedeného vyplývá, že Kia sází na globální modely, její nabídka na obou stranách Atlantiku je hodně podobná.

Úspěch Optimy v USA je dán dobrou cenou, auto startuje na částce 21 tisíc dolarů (dnes asi 504 tisíc korun) s dvěma motory: atmosferickým 2,4litrem a dvoulitrovým turbem.V obou případech jde samozřejmě o zážehové agregáty s výkony 141 a 201 kW.

V Česku cena Optimy startuje na 550 tisících korun a v nabídce jsou tři motorizace: dvoulitrový benzinový agregát s výkonem 121 kW, dieselový motor 1,7 s výkonem 100 kW a hybridní ústrojí kombinující benzinový dvoulitr a elektromotor s celkovým maximálním výkonem soustavy 145 kW.

Přestože současná Optima má velmi dobře stravitelný design, možná trochu nenápadný, ale vůbec ne špatný, tak v Evropě to má těžké s klasickou tříprostorovou karoserií a nejžádanější diesel je v dané cenové kategorii slabý a nezáživný. Konkurence umí nabídnout víc. Hybrid je pak bez dotací příliš drahý.

Kia Sportspace

Koncept nové Kie Optimy pojmenovaný Sportspace ukazuje, že Korejci se nevzdávají a vědí, jak na Evropany zapůsobit. Naopak pro trh v USA asi tato verze moc důležitá nebude, ale je velmi pravděpodobné, že části z tohoto konceptu se objeví i na chystaném sedanu.

Kia Optima: fešácký kočár míří proti Superbu nebo Mondeu

Kia Optima

Kia Optima

Sportspace je koncept, takže některé detaily musíme brát s nadhledem, ale celkově působí auto skvěle. Velmi sportovně laděná karoserie má svažující se střechu s mohutným D sloupkem. Krásná, ale pro praktický provoz příliš malá jsou zpětná zrcátka, stejně jako zapuštěné kliky nebo bezrámová okna dveří se v sériovém modelu neobjeví. To samé bude s největší pravděpodobností platit i o částech interiéru, jako jsou jednodílná sedadla nebo velmi strohá palubní deska a mohutný střední tunel.

Pro budoucnost modelu Optima je důležitější samotná silueta auta. Jako kombi vypadá parádně, podobně sportovní křivky měla naposled Alfa Romeo 159 SW. Z fotografií navíc vypadá zavazadlový prostor docela prakticky, snad jen sklon střechy směrem vzad je příliš příkrý.

Kia Sportspace

Velmi povedená je upravená přední maska s grilem zasahujícím až ke světlům, která pak výrazně zasahují do blatníků na bocích. Díky tomu působí Sportspace velmi širokým dojmem. Pomáhá tomu i sportovní spoiler, který se však pravděpodobně v této podobě do základní výbavy nedostane.

Pravděpodobně se do série nedostanou v takové podobě jako na konceptu ani vytažené blatníky, i když jejich základní tvar by měl zůstat. To samé platí i o zajímavém bočním prahu, takový výkroj je teď v módě. Zadní partie vypadají v horní části sériově, spodek je opět výrazně sportovně laděný, základní verze bude jistě usedlejší a méně agresivní. Auto má vepředu i vzadu kompletně LED světla, což naznačuje, že by se tato technologie mohla objevit i u produkční Optimy, pravděpodobně vepředu za příplatek pro nejvyšší výbavy.

Kia Sportspace
Autor:




Nejčtenější

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Yamaha MT-07 Tracer
Cestovatelský speciál Yamaha MT-07 Tracer je klasické dvoukolové SUV

Jak to dopadne, když vezmeme drsného chlapíka z ulice a obaleného do kapot ho přinutíme nosit kufry? Kupodivu se zavazadly nešvihne zlostně do kouta. Právě...  celý článek

Škoda Fabia
Test servisů: laik je vydán napospas

Jdete k doktorovi s bolavou pravou rukou, ten vám zhmoždí loket na levé a předepíše léky na astma. Nějak tak jsme dopadli, když jsme chtěli prověřit, jak si...  celý článek

A jelikož i Porsche mělo u svého vozu číslo 1 technický problém, který jej...
Elektromobily jsou bublina, v automobilových závodech má šanci vodík

Rozvoj elektromobilů i přes současný pokrok nadále naráží na řadu překážek, domnívá se Wolfgang Warnecke, šéf pro oblast inovací z petrolejářské společnosti...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.