Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Nejkrásnější kombík dovezla do Ženevy Kia, bude to nová Optima

  13:00aktualizováno  13:00
Ženeva (od zpravodajů iDNES.cz) - Kombíková verze stávající Kii Optima chybí, ale parádní koncept, který se představil v Ženevě slibuje, že nová generace bude jedním z nejvýraznějších aut své kategorie.

Může se hodit

Také byste si přáli mít doma takové auto? Vybírejte z nejširší nabídky vozů značky Kia na Automodul.cz.

Kia Sportspace patří k nejkrásnějším novinkám ženevského autosalonu. Rudá barva, ostrý pohled a jemně zaoblená záď jsou hlavní ingredience v přesně vyváženém koktejlu. Ten by slušel třeba Alfě Romeo, která bohužel v Ženevě nepředvedla vůbec nic. Designérský tým korejské značky dal sportspacu, ze kterého vznikne druhá generace optimy, sportovní, italsky elegantní a nepřehlédnutelné tvary.

Nové verze optimy se dočkáme pravděpodobně na podzim. A je téměř jisté, že se dočkáme i sportovně střiženého kombíku.

Kia Sportspace

Kia Optima je v Evropě vrcholným modelem značky, nepočítaje velká SUV. Jenže velký hit to není, na rozdíl od USA, kde se tento model také prodává. Loni Kia v Evropě prodala poměrně zanedbatelných 3 500 sedanů Optima, v USA jsou prodeje řádově úplně jinde, loni jich tam Kia udala skoro 160 tisíc.

Fotogalerie

Optima v tom není sama, další americký bestseller značky je malé SUV Soul. Na tamním trhu Kia prodala loni 145 tisíc kusů, v Evropě deset tisíc. Z výše uvedeného vyplývá, že Kia sází na globální modely, její nabídka na obou stranách Atlantiku je hodně podobná.

Úspěch Optimy v USA je dán dobrou cenou, auto startuje na částce 21 tisíc dolarů (dnes asi 504 tisíc korun) s dvěma motory: atmosferickým 2,4litrem a dvoulitrovým turbem.V obou případech jde samozřejmě o zážehové agregáty s výkony 141 a 201 kW.

V Česku cena Optimy startuje na 550 tisících korun a v nabídce jsou tři motorizace: dvoulitrový benzinový agregát s výkonem 121 kW, dieselový motor 1,7 s výkonem 100 kW a hybridní ústrojí kombinující benzinový dvoulitr a elektromotor s celkovým maximálním výkonem soustavy 145 kW.

Přestože současná Optima má velmi dobře stravitelný design, možná trochu nenápadný, ale vůbec ne špatný, tak v Evropě to má těžké s klasickou tříprostorovou karoserií a nejžádanější diesel je v dané cenové kategorii slabý a nezáživný. Konkurence umí nabídnout víc. Hybrid je pak bez dotací příliš drahý.

Kia Sportspace

Koncept nové Kie Optimy pojmenovaný Sportspace ukazuje, že Korejci se nevzdávají a vědí, jak na Evropany zapůsobit. Naopak pro trh v USA asi tato verze moc důležitá nebude, ale je velmi pravděpodobné, že části z tohoto konceptu se objeví i na chystaném sedanu.

Kia Optima: fešácký kočár míří proti Superbu nebo Mondeu

Kia Optima

Kia Optima

Sportspace je koncept, takže některé detaily musíme brát s nadhledem, ale celkově působí auto skvěle. Velmi sportovně laděná karoserie má svažující se střechu s mohutným D sloupkem. Krásná, ale pro praktický provoz příliš malá jsou zpětná zrcátka, stejně jako zapuštěné kliky nebo bezrámová okna dveří se v sériovém modelu neobjeví. To samé bude s největší pravděpodobností platit i o částech interiéru, jako jsou jednodílná sedadla nebo velmi strohá palubní deska a mohutný střední tunel.

Pro budoucnost modelu Optima je důležitější samotná silueta auta. Jako kombi vypadá parádně, podobně sportovní křivky měla naposled Alfa Romeo 159 SW. Z fotografií navíc vypadá zavazadlový prostor docela prakticky, snad jen sklon střechy směrem vzad je příliš příkrý.

Kia Sportspace

Velmi povedená je upravená přední maska s grilem zasahujícím až ke světlům, která pak výrazně zasahují do blatníků na bocích. Díky tomu působí Sportspace velmi širokým dojmem. Pomáhá tomu i sportovní spoiler, který se však pravděpodobně v této podobě do základní výbavy nedostane.

Pravděpodobně se do série nedostanou v takové podobě jako na konceptu ani vytažené blatníky, i když jejich základní tvar by měl zůstat. To samé platí i o zajímavém bočním prahu, takový výkroj je teď v módě. Zadní partie vypadají v horní části sériově, spodek je opět výrazně sportovně laděný, základní verze bude jistě usedlejší a méně agresivní. Auto má vepředu i vzadu kompletně LED světla, což naznačuje, že by se tato technologie mohla objevit i u produkční Optimy, pravděpodobně vepředu za příplatek pro nejvyšší výbavy.

Kia Sportspace
Autor:






Nejčtenější

Škoda 1101 Tudor
Autofotka týdne: První poválečná škodovka slaví sedmdesátiny

Jméno dostala první poválečná škodovka z angličtiny. Dnes už nepoužívaný termín „tudor“ označuje obecně typ dvoudveřové karoserie, vychází z anglického...  celý článek

Automobilka Volkswagen založila novou divizi, která má pod značkou Moia...
Volkswagen má novou značku. Moia nebude konkurencí Toyoty, ale Uberu

Netradičně nikoli akvizicí, ale vytvořením nové divize rozšířila portfolio svých značek německá automobilová skupina Volkswagen. Nový brand Moia se liší ještě...  celý článek

Ilustrační snímek
Jak jsem asistovala při záchraně auta

Jsme tam hned a jsme rovný, přímo z tvý pojišťovny... Ta chytlavá melodie z televizní reklamy mi zní v uších a už se těším, jak budu jezdit se dvěma veselými...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.