Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Adept na nejparádnější auto roku: kia s šestiválcem a pohonem zadních kol

  15:33aktualizováno  15:33
Toto auto ukazuje, že to s automobilismem ještě není tak zlé. Kia Stinger má pohon zadních kol, pod kapotou benzinový šestiválec a mezi nimi samosvor. Je to prostě vůz, na který se musí těšit každý, kdo má jen trochu rád auta.

K unyle jezdící a křečovitě tvarované nabídce korejských značek před patnácti lety nemá nic tak daleko. Už jméno je drsňácky lákavé. Designem bude určitě patřit k tomu nejlepšímu z ročníku 2017 a technika je šťavnatá.

„Stinger je ve srovnání s minulými modely Kia skutečným automobilovým snem.“ Tato slova Ortha Hedricka, vrcholového manažera amerického zastoupení Kie potvrzují, že značka chce dávat svým autům více šťávy.

Kia Stinger v číslech

  • délka x šířka x výška x rozvor (mm): 4801 x 1869 x 1400 x 2906
  • podvozek: vpředu Vzpěry McPherson, vzadu víceprvkové zavěšení multilink (5 prvků)
  • řadový čtyřválec 1998 ccm s přeplňováním, Theta II: 255 k při 6200 ot/min: 353 Nm při 1400 až 4000 ot/min
  • vidlicový šestiválec 3342 ccm Twin Turbo, Lambda II: 365 k při 6000 ot/min, 510 Nm při 1300 až 4500 ot/min

A tak Stinger ladili mimo jiné na slavném německém okruhu Nürburgring. Na podvozkáře Kie při tom dohlížel Albert Biermann, který kdysi učil jezdit nejslavnější modely BMW divize M. „Myslím, že pro značku Kia představuje Stinger jakousi zvláštní událost,“ poznamenává Biermann. „Protože nikdo takový vůz neočekává, nejen co se týče samotného vzhledu, ale i jízdních vlastností. Je to zcela odlišná bytost.“

V dobách, kdy automobilky fantazírují o elektromobilitě a slibují světu, že řidiče už brzy zastoupí roboti, je novinka Kie o to výraznější. Patří tak k nejzářivějším hvězdám autosalonu konaném v jedné z kolébek aut, v americkém Detroitu.

Může se hodit

Vybírejte z nabídky vozů Kia na Automodul.cz

Cesta k parádnímu stroji začala představením konceptu GT v roce 2011, automobilka tehdy rozhodla, že gran turismo pošle na silnici. „Opravdové gran turismo, tedy vůz pro energickou jízdu, nespočívá prvoplánově ve výkonu, dynamice na hraně nebo surovém ztvárnění. Pokaždé je to na úkor luxusu, pohodlí a půvabu,“ vysvětluje Gregory Guillaume, šéfdesignér Kia Motors Europe. „Cílem Stingeru není dojet do cíle jako první, u tohoto vozu je cílem samotná cesta. Jde o nadšení z jízdy.“

Agresivně střižený frajer dostal parádní „rychlou“ siluetu, tvůrci totiž oživili pozapomenutý typ karoserie jménem fastback. Na designéry při tvarování novinky osobně dohlížel jeden z nejslavnějších autodesignérů dneška Peter Schreyer, který má na povel stylisty celého koncernu Hyundai-Kia.

Délkou 4,8 metru míří Stinger proti zavedeným evropským konkurentům. Asi nejvíce chce zatopit řadě 3 od BMW, Lexusu IS nebo Audi A4.

Kia Stinger
Kia Stinger

Stinger je nejvýkonnější sériově vyráběnou kií v historii. Pod dlouhatánskou kapotu bude na výběr ze dvou přímovstřikových přeplňovaných hliníkových benziňáků. Kia uvádí, že obě pohonné jednotky jsou dosud ve stádiu vývoje, ale parametry už se chlubí. Základní přeplňovaný čtyřválec 2,0 litru Theta II má dosahovat maxima výkonu 255 koní a nejvyšší točivý moment je 353 Nm.

Fotogalerie

Vrcholem bude vidlicový šestiválec 3,3 litru Lambda II s dvojitým přeplňováním, jenž by měl produkovat 365 koní a 510 Nm. S tímto motorem chce Kia dosáhnout akcelerace z 0 na 100 km za 5,1 sekundy a maximální rychlosti jízdy 269 km/h. Stinger používá osmistupňové měničové automatické převodovky v kombinaci s pohonem zadních kol.

Za příplatek bude systém pohonu všech kol, který ovšem s ohledem na optimální kontrolu upřednostňuje na mokru i na suchu kola zadní nápravy a používá dynamické vektorování točivého momentu přibrzďováním kol pro jistější průjezdy zatáčkou. Vozy v provedení s pohonem zadních kol dostanou mechanický samosvorný diferenciál. Modely se čtyřválcem jsou obuty do pneumatik 225/45 R18, šestiválce mají 225/40 R19 vepředu a 255/35 R19 vzadu a pod nimi brzdy od Bremba.





Nejčtenější

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Dacia Sandero Stepway
O dacie je zájem, čeká se na ně až půl roku. Letos přijede nový duster

Co chystá Dacia? Letos nový Duster a dočkáme se jeho menší verze v podobě malého crossoveru.  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.