Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kickboxer: motor ze Subaru Impreza na 2 kolech

  9:30aktualizováno  9:30
Není to poprvé, co se objevuje nápad postavit motorku, nesoucí jméno slavné japonské značky, proslulé svými motory boxer a pohonem 4x4. Svalnatého kickboxera si vysnil nadšenec Subaru. Prozatím jen na počítači.

Subaru Kickboxer | foto: Ian McElroy

Nápad zkonstruovat motorku Subaru dostal nadšenec Ian McElroy. Ian je studentem designu, a proto se nemusel držet nijak při zdi. Svůj svěží výtvor, nad kterým přemýšlel přes rok, pojmenoval Kickboxer. Odkazuje tak na slavné ploché motory Subaru s protiběžnými písty (boxery).

Uvnitř Kickboxera má být podle jeho představ plochý čtyřválec z Imprezy WRX, osazený turbem se dvěma mezichladiči. Tak jak to má u Subaru správně být.

Subaru Kickboxer

Podle slov tvůrce bylo nejtěžší vyřešit přenos síly na zadní kolo. Nakonec se inspiroval u jiné šílenosti, originálního chopperu, který postavil Jesse James a zastavěl do něj radiální letecký motor (7 válců, objem 2800 ccm, výkon 110 koní). Stačilo to udělat stejně a řemenem.

Radikální koncept kickboxera Ian navrhl bez větších předchozích zkušeností v Solidworks, což je CAD software pro konstruktéry. Ráfky pocházejí od 5Ziggen (model Pro racer), převodová skříň od Mitsubishi. I dál to je pestré: Náboje kol pocházejí z nekonkretizovaného vozu GM z 80. let (to by nemělo být drahé), použita je uříznutá zadní náprava z Datsunu 280Z a zadní tlumič je z nabídky příslušenství pro buelly. Shodou okolností asi také nebude drahý, vzhledem k oznámenému ukončení výroby buellů...

Jediný známý exaktní údaj je rozvor 1435 mm, který snad jako jediný na této motorce vypadá z normálního světa. Jinak je to hlavně spousta fantazie.

Koketování Subaru s motorkami

Pokusy o dvoukolová subaru už motorkový svět zná. Jednou se ukázalo, že je to aprílový žert, ale před dvěma lety se objevily celkem věrohodné zprávy o chystané motorce od Subaru. Měla to být jednoválcová sportovní pětistovka s motorem pocházejícím od Fuji Heavy Industries, matky Subaru. Ta není ve jednostopém světě úplným nováčkem, jak by se mohlo zdát. Po válce pomáhala Japoncům s levnou dopravou populárním skútrem Fuji Rabbit.

Subaru HS500

Kapalinou chlazený motor byl původně vyvinut pro čtyřkolky Polaris a dosahuje výkonu 50 koní při 8000 otáčkách za minutu, zatímco hliníkový rám a kyvná vidlice měly kvůli nízkým výrobním nákladům pocházet z Číny. Trochu "oplácaný" vzhled z každé strany připomínal různé jiné motorky (starší Hondu CBR600F třeba). Od té doby se však po stroji, nazývaném HS500, slehla zem.

Autoři:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Dřevěný sanitní vůz (v pozadí) z první světové války tahal pár koní.
Autofotka týdne: Kolářský mistr dá do kupy i sanitku z 1. světové války

Kolář Aleš Uherka právě renovuje dřevěný sanitní vůz z první světové války, který tahal pár koní. Jde o muzejní exponát z rakouského města Laa an der Thaya. Na...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

BMW Lipsko
BMW Lipsko: Továrna na sny, kde automechanikům vidíte až do kuchyně

V německém Lipsku, kousek od českých hranic, vyrostla a v roce 2013 zahájila produkci jedna z nejmodernějších továren automobilového průmyslu. BMW zde...  celý článek

Další z rubriky

Na pražském koupališti Džbán se sešli majitelé skútrů Vespa
VIDEO: V Praze je vosí rojení. Slavné vespy mají sraz

Tento víkend se čeká v Praze vosí rojení. V Campu Džbán se koná tradiční mezinárodní sraz motocyklů Vespa z celé Evropy. PragoVespa 2017 je největším srazem...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Herec David Matásek a jeho vespa
David Matásek je milovník vos. Každý rok jede přes Alpy do Itálie

Pokud z rovna nechumelí, potkáte ho v Praze v sedle žlutého skútru. Populární herec David Matásek je pravověrný vespař. A každé léto osedlá svou „vosu“...  celý článek

KTM 1290 Super Adventure
KTM 1290 Super Adventure

r.v. 2015, naj. 10 500 km, servisní kniha
369 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.