Subaru Kickboxer

Subaru Kickboxer | foto: Ian McElroy

Kickboxer: motor ze Subaru Impreza na 2 kolech

  • 8
Není to poprvé, co se objevuje nápad postavit motorku, nesoucí jméno slavné japonské značky, proslulé svými motory boxer a pohonem 4x4. Svalnatého kickboxera si vysnil nadšenec Subaru. Prozatím jen na počítači.

Nápad zkonstruovat motorku Subaru dostal nadšenec Ian McElroy. Ian je studentem designu, a proto se nemusel držet nijak při zdi. Svůj svěží výtvor, nad kterým přemýšlel přes rok, pojmenoval Kickboxer. Odkazuje tak na slavné ploché motory Subaru s protiběžnými písty (boxery).

Uvnitř Kickboxera má být podle jeho představ plochý čtyřválec z Imprezy WRX, osazený turbem se dvěma mezichladiči. Tak jak to má u Subaru správně být.

Subaru Kickboxer

Podle slov tvůrce bylo nejtěžší vyřešit přenos síly na zadní kolo. Nakonec se inspiroval u jiné šílenosti, originálního chopperu, který postavil Jesse James a zastavěl do něj radiální letecký motor (7 válců, objem 2800 ccm, výkon 110 koní). Stačilo to udělat stejně a řemenem.

Radikální koncept kickboxera Ian navrhl bez větších předchozích zkušeností v Solidworks, což je CAD software pro konstruktéry. Ráfky pocházejí od 5Ziggen (model Pro racer), převodová skříň od Mitsubishi. I dál to je pestré: Náboje kol pocházejí z nekonkretizovaného vozu GM z 80. let (to by nemělo být drahé), použita je uříznutá zadní náprava z Datsunu 280Z a zadní tlumič je z nabídky příslušenství pro buelly. Shodou okolností asi také nebude drahý, vzhledem k oznámenému ukončení výroby buellů...

Jediný známý exaktní údaj je rozvor 1435 mm, který snad jako jediný na této motorce vypadá z normálního světa. Jinak je to hlavně spousta fantazie.

Koketování Subaru s motorkami

Pokusy o dvoukolová subaru už motorkový svět zná. Jednou se ukázalo, že je to aprílový žert, ale před dvěma lety se objevily celkem věrohodné zprávy o chystané motorce od Subaru. Měla to být jednoválcová sportovní pětistovka s motorem pocházejícím od Fuji Heavy Industries, matky Subaru. Ta není ve jednostopém světě úplným nováčkem, jak by se mohlo zdát. Po válce pomáhala Japoncům s levnou dopravou populárním skútrem Fuji Rabbit.

Subaru HS500

Kapalinou chlazený motor byl původně vyvinut pro čtyřkolky Polaris a dosahuje výkonu 50 koní při 8000 otáčkách za minutu, zatímco hliníkový rám a kyvná vidlice měly kvůli nízkým výrobním nákladům pocházet z Číny. Trochu "oplácaný" vzhled z každé strany připomínal různé jiné motorky (starší Hondu CBR600F třeba). Od té doby se však po stroji, nazývaném HS500, slehla zem.