Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: 26 589 750 korun stojí nejdražší ojetina v Česku

aktualizováno 
Dražší auto se v Česku teď koupit nedá. Švédský hypersport Koenigsegg Agera je ozdobou jednoho ostravského showroomu. Devítisetčtyřicetikoňový unikát toho za tři roky moc nenajel.

Koenigsegg Agera v autosalonu v Ostravě | foto: Jakub Novotnýpro iDNES.cz

Podle prodejce, kterým je ostravský obchodník s luxusními vozy AR Cars, má nejdražší auto, které je v Česku k mání, najeto necelý tisíc kilometrů. Jde o stejné auto, které právě pro AR Cars před třemi roky přijel předat českému zákazníkovi sám zakladatel švédské automobilky Christian von Koenigsegg - čtěte zde. Auto hledá nového majitele už rok.

Koenigsegg Agera v autosalonu v Ostravě

Supersport poháněný dvěma turby přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem zrychlí z nuly na stovku za tři sekundy a sprint z nuly na dvoustovku zvládne za necelých devět sekund. Udávanou maximálku 410 kilometrů v hodině výrobce nikdy oficiálně neozkoušel. Od uvedení v roce 2011 výrobce přidal ještě dva další deriváty modelu: Agera R a Agera S.

Fotogalerie

Narazit na koenigsegg naživo je velká náhoda. Ojetin je podle německého vyhledávače aut z druhé ruky na trhu momentálně sedm. Agery jsou z toho tři, kromě ostravské ještě jedna v Mnichově a další v Dubaji.

Nový hypersport 

Na autosalon do Ženevy, který startuje za devět dní (4. března) si Koenigsegg připravil nový model. Jmenuje se One:1 a prozatím o něm tvůrci moc informací ven nepustili. Ví se, že v útrobách bude mít osmiválec z agery vyladěný ovšem na 1 400 koní. Není určitě náhoda, že stejnou hodnotu má i údaj pohotovostní hmotnosti. 

Mluví se o tom, že by se novinka měla maximálkou přiblížit čtyřistapadesátikilometrové rychlosti. Z nuly na 400 km/h se má dokázat rozjet za dvacet sekund.





Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Na dovolené ve Francii pozor, pokuta za vámi dorazí do Česka

Francie a Česká republika začnou ode dneška sdílet informace o dopravních přestupcích, informovalo francouzské ministerstvo vnitra. K českým řidičům, kteří se...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Trable na dovolené? Návod, co dělat při bouračce nebo nehodě

Tisíce Čechů vyrážejí v létě autem na dovolenou. Přinášíme pár užitečných rad, jak se zachovat, když dovolenou překazí krádež auta, zavazadel a cenností či...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
OBRAZEM: Autodědečci závodí i když leje, je to náramná podívaná

Po dlouhých 50 letech se do areálu brněnského výstaviště vrátily historické závodní motocykly, formule a auta. Závody Brno Revival Mezi pavilony byly jedním z...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Crashtest dětských autosedaček
Test upozornil na dvě nebezpečné autosedačky, jedna katapultovala dítě

Při nárazových zkouškách dětských autosedaček odhalil německý autoklub ADAC dvě smrtelně nebezpečné autosedačky. Jedna z testovaných katapultovala dítě při...  celý článek

Další z rubriky

Jak by mohl vypadat Peugeot 205 GTI pro 21. století
Božský Peugeot 205 GTI pro 21. století je jen hříčka designérů

Svět aut, těch přísně mechanických strojů, je plný nečekaných záhad, nelogičností a občas snad i kouzel. A má taky své svaté; některá auta si prostě ten status...  celý článek

Brno Revival Mezi pavilony
VIDEO: Bugatka stará 91 let řádí v Brně, až dlažební kostky létají

Někdo by řekl, že jezdit takto se skoro se stoletým autem je skoro svatokrádež. Ale ta nádherná oprýskaná bugatka, celá od oleje a s orezlým výfukem, je...  celý článek

Fiat 500
Všechno nejlepší! Nejitalštějšímu autu je šedesát let

„Fiat 500 byl první auto, které jsem řídil, první auto, které si koupil, a první auto, díky kterému jsem si vyzkoušel snad všechny polohy kamasutry,“ popsal...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.