Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Super-mega-hyper: Koenigsegg One:1 nemá konkurenci, jede 440 km/h

  6:39aktualizováno  6:39
Ženeva (Od zpravodajů iDNES.cz) - Švédský malosériový výrobce supersportovních aut zkonstruoval opravdové monstrum. Model One:1 má výkon 1 MW, rozjede se až na 440 kilometrů za hodinu a trvá mu to neuvěřitelně krátkých 20 sekund. Produkce bude výrazně omezená, vznikne jen šest aut. Je vyprodáno.

Neuvěřitelnými parametry se chlubí novinka švédského Koenigseggu. Jméno naznačuje, technické parametry dokazují. Model One:1 má neuvěřitelný poměr hmotnosti a výkonu jeden kilogram na jednoho koně.

Fotogalerie

Auto váží 1 360 kilogramů a výkon je rovných 1 360 koní, tedy 1 000 kW, což je rovný 1 MW. Skvostný poměr narušuje jen vrchol točivého momentu, který se hodnotou 1 360 nenechal svázat a vyskočil až na 1 371 Nm.

Koenigsegg One:1 můžeme porovnat s etalonem supersportů Bugatti Veyronem. Ten má ve verzi Super Sport maximální výkon 1 200 koní, ale jeho hmotnost je o dost vyšší, váží 1 880 kilogramů.

Novinka vychází z modelu Agera, ale přepracována byla velká část dílů a auto působí velmi agresivně. Především zadní křídlo vypadá jako ze sci-fi filmu, přítlačná křídla Formulí 1 proti němu vypadají velmi konvenčně. Podobně výjimečně působí zpětná zrcátka na tenkých nosičích.

Koenigsegg One:1

Auto leží téměř na zemi a proti ageře ho vespod zdobí další aerodynamické prvky. Za pozornost stojí jak přední spoiler, tak zadní deflektory. Pro běžný provoz ale nový koenigsegg nebude, na českých silnicích by majitel musel mít doprovodný vůz, který by za ním sbíral orvané části podvozku.

O pohon auta se stará pětilitrový osmiválec s dvojicí turbodmychadel vlastní konstrukce. O výkonu již byla řeč, takže jen dodáme, že křivka točivého momentu je velmi plochá, přes 1 200 Nm je k dispozici již od 3 000 otáček. Výkon pak vrcholí v 7 500 otáčkách, ale jde točit ještě o dalších 750 otáček.

Koenigsegg One:1

Dynamika bere dech. Výrobce vůbec neudává zrychlení z nuly na sto, ale rovnou se chlubí šíleným sprintem z nuly na 400 kilometrů za hodinu. Auto to zvládne za 20 sekund a za dalších 10 sekund stojí na místě. Fantazie, která musí pořádně hnout žaludkem každého řidiče. Ze stovky pak auto zabrzdí na 28 metrech, což je o deset metrů dříve, než zastaví obvyklé auto. A naopak, maximální rychlost je 440 kilometrů za hodinu, což z novinky dělá nejrychlejší "sériové" auto na světě.

Výkon je přenášen přes sedmistupňový automat a elektronický diferenciál na zadní kola. Trakci zajišťují pneumatiky Michelin Cup, vpředu na devatenáctipalcových, vzadu pak na dvacetipalcových ráfcích. Právě ty jsou ale limitujícím faktorem. Podle hlasů ze zákulisí by totiž nový koenigsegg uměl uhánět ještě rychleji. Michelin je ale staví jen do 440kilometrové rychlosti. 

Ráfky jsou karbonové, brzdové kotouče pak karbon-keramické a pocházejí z modelu Agera R. Karoserie auta je vyrobená opět převážně z lehkých a pevných uhlíkových vláken.

Zajímavostí je i schopnost novinky spalovat různá paliva. Vedle obvyklého benzinu zvládne také závodní benzin a především na severu Evropy cenově oblíbený bioethanol E85. Při jistě závratné spotřebě a pravděpodobně zcela astronomické ceně auta to ale asi bude šesti vyvoleným majitelům úplně jedno. 

Pokud po koenigseggu toužíte, můžete začít u slabšího modelu, právě je jeden k mání v Ostravě a je to asi nejdražší auto, které je teď v Česku na prodej - více ZDE

Autor:




Nejčtenější

Volkswagen v září přiznal, že software umožňující manipulovat s testy emisí...
Dieselgate: německá policie nenechá opravit svá cinknutá TDI

Němečtí řidiči, kteří nenechají ze svých volkswagenů odstranit podvodný software, riskují, že neprojdou STK. Bavorská policie se však se svými 500 hlídkovými...  celý článek

Test nového skútru Honda SH125 v italské Florencii. Aktuální model Hondy SH se...
První jízda s Japoncem z Itálie. Honda SH potěší vychytávkami

Itálie je zemí skútrům zaslíbenou a spousta z nich se tam také vyrábí. Je to také země proslulá pro našince někdy těžko pochopitelným dopravním chaosem. Asi...  celý článek

Škoda Citigo
Jednoduché způsoby, jak zjistit, že auto není v kondici

Včasné zjištění závady u auta může ušetřit nemalé peníze. Pokud totiž některé odhalíte příliš pozdě, spustí se řetězec dalších problémů a cena opravy pak roste...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Ford chce v roce 2021 komerčně nasadit plně autonomní vůz

Automobilka Ford chce mít v roce 2021 v komerčním nasazení plně autonomní vůz, který bude schopen jezdit bez řidiče. Mohl by sloužit pro sdílené jízdy nebo...  celý článek

Porsche Cayenne S Diesel
Stuttgart zakáže vjezd dieselům starším než čtyři roky

Od roku 2018 budou v případě smogové situace do vybraných částí Stuttgartu smět jen dieselová auta splňující normu Euro 6. Těm nejstarším nebudou v té době ani...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Škoda Octavia Scout s novou tváří
Čtyři oči už má i Octavia Scout. A vyhřívaný volant k tomu

Nové tváře s extravagantními dvěma páry světel se dočkala i Octavia Scout. Oblíbené provedení, které v nejostřejším verzi se 184koňovým turbodieselem trochu...  celý článek

Opel Crossland X
Crossland X je další opel do městského terénu

MPV už nefrčí, nahrazují je auta na zvýšeném podvozku. Velmi povedenou a v druhé generaci nedoceněnou Merivu nahradí v nabídce Opelu SUV jménem Crossland X....  celý článek

Škoda Octavia 2.0 TDi,...
Škoda Octavia 2.0 TDi,...

r.v. 2011, naj. 123 446 km, diesel
230 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.