Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolik stojí cestou k moři levné hotely

  10:13aktualizováno  10:13
Ne každý chce cestou k moři rozkládat stan, ideální není ani volba náhražkového způsobu improvizovaného přespání v autě plném zavazadel. Řešením jsou levné hotely známých řetězců, jako jsou například Formule 1, Etap, Premiere Classe, Villages hotel...

Nejvíc jich je ve Francii, ale najdeme je prakticky po celé Evropě. Asi nejznámější z nich jsou hotely F1.

Kde je najdete?

Najdete je třeba i ve vzdálené Jižní Africe a v Austrálii, ale zdaleka nejširší síť je ve Francii, kde jich je na tři sta, v Německu se lze víc setkat s obdobnými hotely Etap.

Tyto hotely bývají v blízkosti dálnic a na dalších frekventovaných místech. Ve speciálních brožurkách je jejich umístění včetně adres a podrobných itinerářů příjezdu z různých směrů vyznačeno na mapkách. Jsou tam i telefonní čísla; ubytování lze rezervovat.

V turistických oblastech však bývá v letní sezoně dost obsazeno. Naději má ten, kdo přijede do 16. hodiny, kdy začíná fungovat recepce. Hotely mají vlastní parkoviště, které je zpravidla v ceně ubytování. Pokoje jsou malé, přesto se v nich vyspí pohodlně tři osoby, vybavení je spartánské, sprchy a WC jsou společné na chodbě.

Levné hotely na internetu

Další informace o levných hotelích lze získat na internetu: www.hotelformule1.com www.express-hotel.net

Kolik zaplatíte?

Tyto hotely jsou zajímavé cenami, v řadě zemí srovnatelnými s cenami lepších autokempinků. Platí se za pokoj bez ohledu na počet ubytovaných osob, v ceně je snídaně.

Letos je průměr cen od 25 eur do 33 eur podle ročního období a země. Hotely Etap se od hotelů F1 liší tím, že sprchy a WC jsou na každém pokoji a jsou dražší. Ve Francii se nejnižší ceny pohybují kolem 31 eur, nejvyšší kolem 36 eur, v Německu nejnižší kolem 33 eur a nejvyšší už nad 40 eur.

V Chorvatsku podobné hotely nenajdeme, ale řešení je možné - přenocování ve dvou- až tříhvězdičkovém penzionu vyjde minimálně na 15 eur. V řadě těchto levných hotelů je k mání pouze snídaně. Ve Slovinsku ovšem musíme počítat s cenami spíše dvojnásobnými.

Na kolik vyjdou dálniční poplatky

K Jadranu přes Alpy

Při cestě k Jaderskému moři musíme řešit jiný výdaj navíc: poplatek v tunelu skrz Alpy. Není totiž snadné je přejet od severu na jih a nezaplatit za to žádné poplatky. Tras, kde nemusíte platit, je skutečně jen pár. Jejich volba stojí čas, větší spotřeba pohonných hmot citelně sníží částku ušetřenou na mýtném.

Na druhou stranu cesta neplacenými horskými silnicemi nabízí nádherné výhledy. Záleží na každém, co zvolí. Kdo však jede s přívěsem, nemá moc na vybranou - jiné než hlavní trasy jsou pro vozy s přívěsem nevhodné, často i zakázané. V tabulce naleznete ceny za nejčastěji užívané tunely a průsmyky.

Ceny tunelů a průsmyků

Mont Blanc 28,10 eura (zpáteční 35,00)
Gran San Bernardo 21,90 eura (zpáteční 30,80)
Lotschberg/Goppenstein
(přeprava aut železnicí)
25 CHF
Gotthard platí švýcarská dálniční známka
San Bernardino švýcarská dálniční známka
Arlberg 8,50 eura
Brenner 8,00 eur
Felbertauern 10,00 eur
Tauern (železniční přeprava) 13,00 eur
Tauern (dálnice) 9,50 eura
Karavanky 6,50 eura
Bosruck - Gleinalm 7,50 eura

Autem k moři v pohodě: itineráře, mapy a praktické rady na cestu

Autoři:


Témata: Mýto


Nejčtenější

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Další z rubriky

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Škoda Yeti Monte Carlo
V Rusku stahují kvůli technickým potížím několik modelů Škoda

Volkswagen svolá na ruském trhu 3463 automobilů, včetně vozů Škoda Octavia, Yeti a Rapid. Koncern o tom informoval tamní úřady. Podle nich jsou důvodem...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.