Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Smrt při nehodě vyjde stát na 17 milionů Kč, spočítali experti

  12:40aktualizováno  12:40
Dopravní nehody stojí ekonomiku v Česku víc než 50 miliard korun ročně. "Náklady na jednu smrtelnou nehodu včetně sociálních výdajů a ztráty na produkci člověka dosahují 17,6 milionu," řekl Roman Budský z oddělení BESIP ministerstva dopravy.

Toyota Rav4 při nehodě v Heřmanovicích na Bruntálsku přerazila betonový sloup elektrického vedení, další poškodila. Osmnáctiletý řidič a o dva roky starší spolujezdec skončili v nemocnici. | foto: HZS Moravskoslezského kraje

Nehoda s těžkým zraněním podle něj stojí stát 3,8 milionu korun a s lehkým zraněním 650 tisíc korun. Statistika zahrnuje přímé náklady jako je zdravotní péče a hmotné škody a nepřímé položky v podobě sociální ztráty, které údajně tvoří přes 90 procent částky.

"Například v případě jednoho usmrceného člověka převyšují 16,5 milionu korun," řekl Budský. Ministerstvo podle jeho slov vychází z výpočtů za rok 2010, loňská čísla bude mít v prosinci. Výpočet z předchozích let je zhruba stejný. V počtu obětí na jednu miliardu ujetých vozokilometrů se ČR řadí podle ministerstva dopravy k nejhorším v Evropě.

Policie letos řešila zatím 67 163 nehod, při kterých zahynulo 574 lidí. Šéf dopravní policie Leoš Tržil uvedl, že počet usmrcených je sice nejmenší za posledních 43 let, důvod k spokojenosti to ale není. "Stále se celá řada tragických nehod stává po hrubém porušením pravidel provozu, k tomu je fenoménem nezvládnutí vozidla kvůli neznalosti jeho technických parametrů," dodal Tržil.

Podle Tržila chybí v Česku systémová prevence a zmírňování následků dopravních nehod. Velkým problémem podle něj jsou také znalosti chodců a jejich chování v provozu.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Řidič nezvládl vyjet od domu, naboural okap, dvě auta, dům a skončil v plotu...
Pokuta za neplacené povinné ručení je zpátky, novela jde na Hrad

Motoristé patrně budou opět platit poplatek České kanceláři pojistitelů za vozidla bez takzvaného povinného ručení. Přijetí novely zákona o pojištění...  celý článek

Další z rubriky

Tesla 3
Zadlužený miláček a jeho S3XY auta: Tesla 3 vyjíždí

Módní americká značka rozjíždí prodej lidového elektromobilu. Auto na baterky s dojezdem 500 kilometrů vyjde na milion. I tak si na Teslu 3 ten, kdo ji objedná...  celý článek

Chrysler Pacifica jako testovací prototyp autonomního vozu společnosti Waymo,...
Google vyvíjí měkčí auta pro ochranu chodců

Společnost Google se už delší dobu angažuje ve vývoji samořiditelných aut a její start-up Waymo se teď zabývá problémem ochrany chodců při srážce s takovými...  celý článek

Německá kancléřka Angela Merkelová zahájila kampaň před zářijovými...
Německá kancléřka už uvažuje o konci dieselů a kritizuje automobilky

Německý automobilový průmysl se dopustil vážných chyb a přišel o důvěru, je přesvědčena německá kancléřka Angela Merkelová. Řekla to v rozhovoru s televizí...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.