Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kolik za taxík? Telefon možná poradí!

  16:03aktualizováno  16:03
Pražské taxislužby přišly s novým námětem, který má pomoci zabránit předražování jízd. Zákazníci by si mohli prostřednictvím mobilního telefonu už před nastoupením do vozu zjistit prostřednictvím textové zprávy částku, kterou by měli za plánovanou jízdu zaplatit. "Byl by to průlom," řekl novinářům ředitel magistrátu Zdeněk Zajíček. Magistrát podle něj bude takový systém podporovat doporučovat, jeho provoz však není schopen zabezpečit. Mimo jiné kvůli tomu, že by musel fungovat 24 hodin denně, vysvětlil ředitel.

Zmínil se i o další nabídce na zavedení satelitního systému do vozů taxi, který by přispěl k bezpečnosti samotných taxikářů. Dalo by se totiž ihned zjistit, kde se automobil nachází. I o této možnosti se podle Zajíčka bude diskutovat.
Dnes bude ředitel domlouvat s policií svou ochranu, o níž město požádalo kvůli kauze taxislužby. "Budu dohadovat podmínky, jak by to mělo vypadat," řekl Zajíček. Bude také zjišťovat, jak by mohli být chráněni kontroloři taxikářů v případě, že se budou cítit ohroženi.

Magistrát bude s taxikáři v Praze "válčit" dál...
Likvidací Zajíčkovi nikdo nevyhrožuje, dostává ale údajně různá doporučení a výzvy. "Vědí kdo jsem a co dělám. Pro mě je to skupina lidí, kterou neznám," řekl obecně ředitel. Kontrolory vyzval, aby ho ihned informovali, pokud by jim někdo vyhrožoval. Zatím se tak nestalo.

Město o ochranu ředitele a jeho rodiny požádalo v souvislosti s pondělní demonstrací asi tří desítek řidičů proti kontrolám. Žádali Zajíčkovo odstoupení se zdůvodněním, že této profesi vyhlásil boj.

Kontroly, při nichž se daří odhalovat předražování, provádí magistrát několik týdnů. Od pondělí pracuje v centru města skupina strážníků, kteří řeší dopravní přestupky taxikářů. Zajíček v této souvislosti upozornil, že řidiči taxi musejí mít
od Technické správy komunikací povolení k stání na stanovištích. "Neobtěžují se ani papír získat," dodal.

Autor:


Témata: Demonstrace


Nejčtenější

Ferrari F40
Jízda s Ferrari F40 je životní zážitek. Nejlepší auto světa slaví 30 let

Ferrari F40, jedno z nejslavnějších aut historie, se představilo právě před třiceti lety, v létě 1987. S perlou, která má cenu desítek milionů, jsme se svezli...  celý článek

Řidičovy ruce kryjí stylové blastery.
Speciál pro vysokorychlostní turistiku má duši supersportu

Recept na výrobu tohohle bombarďáku není složitý. Vezměte jeden supersport, odmontujte maximum kapotáže, instalujte zvýšená řídítka, vysoké plexi, cestovní...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Karambol v Chorvatsku? Nehodu nechte zapsat a pokutám se nebraňte

Zkazila vám dovolenou v Chorvatsku bouračka? Zkuste nepanikařit a nezapomeňte na záznam o dopravní nehodě. A hlavně zavolejte tamní policii - stačí vyťukat...  celý článek

Škoda Fabia 1.2 TSI 63 kW
Jaká je Škoda Fabia 1.2 TSI?

Podívali jsme se na zoubek ojeté Fabii s motorizací 1.2 TSI o výkonu 63 kW ve výbavě SPORT. Na co si dát pozor a kam se auto hodí?  celý článek

Muzeum veteránů v Nové Bystřici sídlí v budově staré industriální textilky. Na...
Cadillac, jeden ze symbolů USA, slaví 115. narozeniny

Cadillac, nejlépe růžový, je jedním ze symbolů svobodomyslného životního stylu i prosperity Spojených států. Firmu, která proslula výrobou luxusních vozů...  celý článek

Další z rubriky

Infiniti Prototype 9
OBRAZEM: Nejkrásnější koncept roku je stříbrný šíp z Japonska

Třicátá léta minulého století jsou jednou z vrcholných ér automobilových závodů. Bájné monstrózní stříbrné šípy značek Auto Union a Mercedes krotili na...  celý článek

Maskované BMW X2
OBRAZEM: BMW X2 se pomalu odhaluje, má digitální maskáče

Premiéra nového BMW X2 se blíží, v plné parádě se představí za necelý měsíc na autosalonu ve Frankfurtu. Mnichovská automobilka už publikum láká fotkami...  celý článek

Porsche Mission E
Elektřina brzy vytlačí motory. Vyvíjet se budou nabíječky a baterie

Po roce 2023 skončí vývoj spalovacích motorů. Agentuře Reuters to řekl finanční šéf technologické firmy Continental Wolfgang Schaeffer. Příčinou jsou emisní...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.