Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kde čekat kolonu při cestě na dovolenou. Přehled problémových míst

aktualizováno 
Doprava na začátku července na mnoha místech zkolabuje, to je skoro jisté. Kde to hrozí, ukazuje mapa problémových míst.

Cestu na dovolenou znepříjemní největším nedočkavcům startujícím hned první den prázdnin kolony. | foto:  Michal Šula, MAFRA

Kde čekat kolonu při cestě na dovolenou

Klikněte na mapu pro zvětšení

Očekávaná místa kolon v Evropě

Nizozemí

  • A1 GÜG Bentheim/D - Amsterdam
  • A4 Amsterdam - Haag - Rotterdam
  • A7 GÜG Bunde/D - Groningen - Amsterdam
  • A12 GÜG Emmerich/D - Utrecht - Haag
  • A67 GÜG Venlo/D - Eindhoven - GÜG Ersel/B

Belgie

  • A1 Antverpy - Brusel
  • A3 GÜG Eynatten - Lutych - Brusel
  • A10 Brusel - Oostende
  • A14 Antverpy - Gent - Kortrijk
  • A21 GÜG Ersel/NL - Eynatten

Rakousko

  • A1 Salzburg - Vídeň
  • A4 Vídeň - Nickelsdorf
  • A10 Salzburg - Villach
  • A12 Kufstein - Innsbruck
  • A13 Innsbruck – Brenner
  • A23 Vídeň
  • B179 Füssen - Reutte - Nassereith

Švýcarsko

  • A2 Gotthardtunnel
  • A13 San Bernardino
  • A1 St. Gallen - Curych – Bern
  • A3 Basilej - Curych - Chur

Itálie

  • A22 Brenner - Modena
  • A23 Villach - Udine
  • A4 Brescia - Verona - Benátky – Terst
  • A7 Milán - Janov
  • A9 Chiasso – Milán
  • město Milán

Francie

  • A36 / A39 / A7 Mühlhausen - Dole - Lyon - Orange
  • A9 Orange - Nimes - Montpellier – španělská hranice
  • A8 na Côte d`Azur z Monaka do Aix-en-Provence
  • A6 z Dijon do Lyon u tunelu "Fourviere“

Chorvatsko

  • A2 Macelj – Záhřeb
  • A3 obchvat Záhřebu
  • A1 mýtná brána Záhřeb-Lučko - Karlovac
  • A1 tunely před Zadarem
  • most na ostrov Krk
  • hraniční přechody Rupa, Dragonja, Macelj a Letenye.

Slovinsko

  • A2 Karawankentunnel - Lublaň – Záhřeb
  • A1 Lublaň – Koper
  • cesta od rakouské hranice přes Maribor, Pruj a Macelj.
  • Maďarsko
  • A1 Vídeň/Nickelsdorf – Budapešť
  • M0 obchvat Budapešti
  • M7 Budapešť - Balaton

Zdroj: ÚAMK

Jak se připravit na kolaps a nezešílet?

Kolony k exodu na letní dovolenou patří a letos budou podle evropských autoklubů pořádné. Ne každý se však s nimi dokáže vyrovnat.

Vzteklé bušení do volantu, nervózní troubení, zbytečné přejíždění z pruhu do pruhu i hlasité nadávky v ničem nepomohou. Situaci jenom zhorší a vztek a nervozita se navíc přenášejí na ostatní.

„Stres se projevuje v dýchacích a srdečních potížích, v problematické látkové výměně, ve snížené imunitě. Vztek se může odrazit také v bolestech hlavy. Hrozí i poruchy trávení,“ píše Karel Havlík v knize Publikace pro řidiče. Zdravotní riziko prý číhá na každého. Záleží však na tom, jak je kdo schopen se bránit.

Podle psychologů je nejlepší radou problémy předvídat, zachovat chladnou hlavu a čekat. Také doporučují zkrátit si pomalu ubíhající čas nějakou činností. Je třeba se zabavit. Využijte spolucestujícího, se kterým si můžete povídat, a zabít tak nekonečné minuty. Odborníci doporučují neutrální témata. Hovor by měl odvést pozornost od vzniklé situace.

Každou hodinu a půl jízdy či čekání v koloně je dobré se protáhnout a zacvičit si. Nezapomínejte ani na pitný režim. „Je to důležité, protože kdo déle než čtyři hodiny v jednom kuse sedí, vystavuje se zvýšenému riziku vzniku trombózy,“ varuje doktor Olaf Förster, odborník z německé Společnosti pro cestovní lékařství.

Napětí se lze bránit poslechem hudby, ne každý žánr ale přinese uvolnění. Psychologové doporučují také poslouchat vtipy (Znáte nějaký dobrý vtip do auta? Pište do diskuze pod článkem.). Za jízdy je samozřejmě dobré sledovat rádio, kde hlásí dopravní komplikace.

Moderní auta také umí pracovat s různými kanály dopravního zpravodajství, chytré navigace už umí kolonu odhalit a navést na objížďku. Když vidíte, že budete stát na jednom místě déle, vypínejte motor vozu, jinak zbytečně pálíte palivo. Nechávejte si také odstup od dalších aut, abyste mohli manévrovat v případě, že bude třeba pustit záchranku, hasiče nebo policii.

Kudy objet rozkopaný průtah Vídní

Na dálnici A23 projíždějící Vídní budou přes léto probíhat rozsáhlé opravy. "Od 10. července do 4. září bude v důsledku prací na dálnici A 23 ve Vídni v Stadlau/Hirschstetten otevřen pouze jeden pruh v každém směru," varuje správce rakouských dálnic ASFINAG.

Úsek na levém břehu Dunaje leží uprostřed města a navazují na něj tahy na jih.

ASFINAG doporučuje místo objet po dálnici A5 North/Weinviertel až ke křižovatce Eibesbrunn, následně po vnějším vídeňském okruhu S1 na dálniční křižovatku Korneuburg West a tam najet na dálnici A 22 Donauufer směrem na Vídeň. Tato objízdná trasa platí také pro opačný směr Sever/Brno.





Nejčtenější

Shineray XY400
Na jaře dorazí nová Jawa 350 OHC. Základ bude čínský

Po letech spekulací se milovníci motocyklů Jawa dočkají, ještě před startem letošní motorkářské sezony má dorazit nový model. Jawa 350 OHC by měla mít základ...  celý článek

Paolo Stanzani a Lamborghini Miura
Stvořitel automobilové sexbomby zemřel

Zemřel Paolo Stanzani, geniální inženýr, z jehož rýsovacího prkna pochází jedno z nejslavnějších aut všech dob, Lamborghini Miura. Bylo mu 81 let. Stál za...  celý článek

Audi ukázalo zmenšený model Q2, který se s využitím kamer a ultrazvukových...
Audi se jízdu bez řidiče musí naučit sama

Německá značka Audi pracuje na systému autonomního řízení, který se učí podle šoféra. Asistenční systémy s umělou inteligencí se dostanou již do příští A8.  celý článek

Pavel Kadaš, předseda spolku, který muzeum provozuje, pózuje mezi vozy v...
V muzeu ve Velkých Hamrech odpočívají moskviče i prototypy škodovek

Běžné automobily, kterých byly za socialismu plné silnice, i vzácné prototypy, jež se dochovaly do dnešních dnů jen zázrakem. To vše je k vidění v Muzeu...  celý článek

Autobus sjel na Kolínsku do příkopu, hasiči evakuovali 28 osob (13.1.2017).
Silnice jsou úzké a auta široká. Ke sjetí na krajnici je čím dál blíže

Redakce iDNES.cz dlouhodobě sleduje frekventovanou silnici třetí třídy na východním okraji Prahy. Komunikace 0126a je velmi úzká, s okrajem vozovky začíná...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.