Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kombík Škody Superb vyjede už příští rok

  8:05aktualizováno  8:05
Škoda vyjede s trojkou nových aut. Firma začne příští rok se zkušební výrobou terénního vozu Yeti. Na silnicích se objeví nový Superb a poprvé v historii představí také verzi kombi.

Špionážní fotky Škody Superb | foto: Blesk

MF DNES pečlivě utajované informace o datu potvrdily nezávisle na sobě zdroje  z automobilky i někteří dodavatelé, kteří budou na nové modely vyrábět díly.

Škoda Auto počítá také příští rok se zahájením předsériové výroby terénních vozů Yeti, ty se mají na trhu ale objevit až v roce 2009.

Superby nebudou jedinými novinkami ze zdejších dvou automobilek: proměnou projde už příští rok i trio malých vozů Toyota, Peugeot a Citröen, které se vyrábí v kolínském závodě TPCA.

Škoda Auto odhalené plány oficiálně nekomentuje. "Mohu potvrdit, že superb představíme na jaře na ženevském autosalónu,"  řekl mluvčí Jaroslav Černý.

Podle plánů, které má MF DNES k dispozici, by měla začít sériová výroba superbů v květnu, vozi kombi pak v závěru roku. V září by se pak měla rozjet takzvaná předsériová výroba modelu Yeti.

Jak bude vypadat Superb Kombi?
O novém modelu superbu zatím proniká na svět dost spekulací o jeho vzhledu. Ti, co auto viděli, na něj zatím pějí jen chválu.

"Nový Superb bude bomba," tvrdí šéf dozorčí rady Škoda Auto Vratislav Kulhánek.

Podle něj půjde rozhodně o úspěšnější model, než je nynější verze. "Už jsem s tím jezdil, má to skvělé jízdní vlastnosti," tvrdí Kulhánek.

Nemyslí si ani, že by nová škodovácká limuzína ohrozila prodeje Volkswagenu Passat, pro Superba v Česku nejbližšího konkurenta.

"V Česku možná dopadne úspěch Superbu na úkor Passatu, v Evropě jde ale o jiné druhy trhů," tvrdí Kulhánek.

Uvedení verze kombi ještě ten samý rok kopíruje start nové fabie: tu letos Škoda představila v krátké verzi v Ženevě a za půl roku už ve Frankfurtu na autosalónu ukázala její větší kombidvojče.

Nová verze superbu přichází v době, kdy se škodovácká limuzína příliš dobře neprodává, zejména v porovnání s jinými modely její prodeje spíše stagnují.

"Odbyt modelu Superb dosáhl v uplynulých devíti měsících úrovně roku předcházejícího," uvedla firma ve své poslední zprávě o rekordních prodeji vozů za prvních devět měsíců letošního roku.

Prodej všech modelových řad přitom letos stoupá Škodě o téměř třináct procent. Nárůst zaznamenaly především octavie a roomstery.

Loni Škoda vyrobila téměř 560 tisíc vozů, superbů přitom sjelo z výrobních linek jen dvacet tisíc, v celkové produkci tak jde o poměrně zanedbatelný zlomek a to se jich navíc vyrobilo o téměř pět procent méně než v roce 2005.

Kvasiny v boji o Up!
Prodeje superbu klesaly už i dříve, i proto byl osud závodu v Kvasinách, kde se limuzína vyrábí, nejistý.

Nakonec ho zachránily obří investice na výrobu roomsterů, nově se tu kromě superbů bude vyrábět i model Yeti.

Závod Vrchlabí chce Škoda modernizovat a ucházet se v rámci koncernu o výrobu i jiných značek. Hovoří se například o chystaném miniautě Up!

Masivní investice do obou závodů mají přispět k tomu, že Škoda bude už v roce 2010 vyrábět až milion aut ročně. Firma tak bude mít tři plnohodnotné závody.

Automobilka navíc velmi vážně uvažuje, že začně část vozů vyrábět na Slovensku v závodě Volkswagen Bratislava. Mělo by jít o octavie, koncern o tom má rozhodnout během listopadu.

Úplnou novinkou, jejíž prototypy už jezdí po zkušebních okruzích, bude terénní vůz Yeti. Jeho koncept firma vystavuje i na autosalónu v Sydney, kde Škoda začíná s prodeji aut v Austrálii.

Boleslav chce zaplnit chybějící segment
Škodě terénní vůz zatím v portfoliu chybí, s výjimkou úprav Scout u oktávií a roomsterů do lehkého terénu.

Trh takových aut označovaných jako SUV přitom v Česku velmi prudce roste, letos za prvních devět měsíců prodej stoupl o polovinu.

Už příští rok by se tak měla výroba aut u nás dostat přes hranici milionu aut: přes tři sta tisíc vozů se chce letos dostat také kolínská automobilka TPCA.

"Loni jsme najeli na plný výkon, letos chceme být nad tímto plným výkonem a hledáme rezervy ve výrobě, abychom byli schopni vyrobit ještě více aut v příštím roce," uvedl generální manažer TPCA Vadim Petrov.

Majitelé automobilky – Toyota a francouzský koncern PSA  – už chystají úpravu vzhledu nynější malých vozů nazývanou facelift. Novou tvář by měla dostat auta vyráběná už příští rok, roce 2012 by pak měly na trh přijít úplně nové vozy z Kolína.

V roce 2009 se navíc začnou vyrábět auta ve třetí automobilce: nošovickém Hyundai. Tam by měla roční výroba dosáhnout nejméně tří set tisíc vozů.

Autoři: ,




Nejčtenější

KTM 1290 Super Duke R
Superufon není nic pro začátečníky. Vražedné sklony mírní elektronika

Existuje motorka která po celotýdenním dojíždění do práce dokáže předvést víkendový masakr na okruhu a odtud odjet třeba na dovolenou? Po testu patrně...  celý článek

Hyundai i30 Combi
Hyundai v Česku opět provokuje. Agresivně prosazuje svůj kombík

„Tržní mechanismy pracují a vytlačují výrobce nepovedených vozů na samé bahnité dno automobilové branže. Jejich produkty už nikdo nechce ani za měsíční splátku...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Fiat Ottimo
Číňané jsou na nákupech, teď krouží kolem Fiatu a Jeepu

Čínští výrobci podle informátora magazínu Automotive News teď velmi intenzivně studují nejen značky Fial a Jeep, ale celou italsko-americkou automobilku. V...  celý článek

Další z rubriky

Mercedes-Maybach G 650 Landaulet
Největší šílenost autosalonu Ženeva: superluxusní gazík

Na celém světě se terénní auta označují jako "džíp", ale u nás se jim často říká "gazík". Je to na počest legendárního sovětského vozu GAZ-69. Mercedes G dnes...  celý článek

Citroën C3 Aircross
Budoucnost Citroënu: Řada modelů skončí bez náhrady, přibudou SUV

Francouzskou značku čeká v následujících letech doslova zemětřesení. Některé modely skončí bez přímého nástupce, naopak i Citroën naskočí na trend populárních...  celý článek

Nový facelift Škoda Rapid Spaceback
Vylepšený rapid je venku: tříválcové TSI a internet na palubě

Rapid se po pěti letech dočkává faceliftu. Škoda představuje oficiálně první fotky a informace. Obě karosářské verze rapidu liftback i spaceback (hatchback)...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.