MF DNES pečlivě utajované informace o datu potvrdily nezávisle na sobě zdroje z automobilky i někteří dodavatelé, kteří budou na nové modely vyrábět díly.
Škoda Auto počítá také příští rok se zahájením předsériové výroby terénních vozů Yeti, ty se mají na trhu ale objevit až v roce 2009.
Superby nebudou jedinými novinkami ze zdejších dvou automobilek: proměnou projde už příští rok i trio malých vozů Toyota, Peugeot a Citröen, které se vyrábí v kolínském závodě TPCA.
Škoda Auto odhalené plány oficiálně nekomentuje. "Mohu potvrdit, že superb představíme na jaře na ženevském autosalónu," řekl mluvčí Jaroslav Černý.
Podle plánů, které má MF DNES k dispozici, by měla začít sériová výroba superbů v květnu, vozi kombi pak v závěru roku. V září by se pak měla rozjet takzvaná předsériová výroba modelu Yeti.
Jak bude vypadat Superb Kombi?
O novém modelu superbu zatím proniká na svět dost spekulací o jeho vzhledu. Ti, co auto viděli, na něj zatím pějí jen chválu.
"Nový Superb bude bomba," tvrdí šéf dozorčí rady Škoda Auto Vratislav Kulhánek.
Podle něj půjde rozhodně o úspěšnější model, než je nynější verze. "Už jsem s tím jezdil, má to skvělé jízdní vlastnosti," tvrdí Kulhánek.
Nemyslí si ani, že by nová škodovácká limuzína ohrozila prodeje Volkswagenu Passat, pro Superba v Česku nejbližšího konkurenta.
"V Česku možná dopadne úspěch Superbu na úkor Passatu, v Evropě jde ale o jiné druhy trhů," tvrdí Kulhánek.
Uvedení verze kombi ještě ten samý rok kopíruje start nové fabie: tu letos Škoda představila v krátké verzi v Ženevě a za půl roku už ve Frankfurtu na autosalónu ukázala její větší kombidvojče.
Nová verze superbu přichází v době, kdy se škodovácká limuzína příliš dobře neprodává, zejména v porovnání s jinými modely její prodeje spíše stagnují.
"Odbyt modelu Superb dosáhl v uplynulých devíti měsících úrovně roku předcházejícího," uvedla firma ve své poslední zprávě o rekordních prodeji vozů za prvních devět měsíců letošního roku.
Prodej všech modelových řad přitom letos stoupá Škodě o téměř třináct procent. Nárůst zaznamenaly především octavie a roomstery.
Loni Škoda vyrobila téměř 560 tisíc vozů, superbů přitom sjelo z výrobních linek jen dvacet tisíc, v celkové produkci tak jde o poměrně zanedbatelný zlomek a to se jich navíc vyrobilo o téměř pět procent méně než v roce 2005.
Kvasiny v boji o Up!
Prodeje superbu klesaly už i dříve, i proto byl osud závodu v Kvasinách, kde se limuzína vyrábí, nejistý.
Nakonec ho zachránily obří investice na výrobu roomsterů, nově se tu kromě superbů bude vyrábět i model Yeti.
Závod Vrchlabí chce Škoda modernizovat a ucházet se v rámci koncernu o výrobu i jiných značek. Hovoří se například o chystaném miniautě Up!
Masivní investice do obou závodů mají přispět k tomu, že Škoda bude už v roce 2010 vyrábět až milion aut ročně. Firma tak bude mít tři plnohodnotné závody.
Automobilka navíc velmi vážně uvažuje, že začně část vozů vyrábět na Slovensku v závodě Volkswagen Bratislava. Mělo by jít o octavie, koncern o tom má rozhodnout během listopadu.
Úplnou novinkou, jejíž prototypy už jezdí po zkušebních okruzích, bude terénní vůz Yeti. Jeho koncept firma vystavuje i na autosalónu v Sydney, kde Škoda začíná s prodeji aut v Austrálii.
Boleslav chce zaplnit chybějící segment
Škodě terénní vůz zatím v portfoliu chybí, s výjimkou úprav Scout u oktávií a roomsterů do lehkého terénu.
Trh takových aut označovaných jako SUV přitom v Česku velmi prudce roste, letos za prvních devět měsíců prodej stoupl o polovinu.
Už příští rok by se tak měla výroba aut u nás dostat přes hranici milionu aut: přes tři sta tisíc vozů se chce letos dostat také kolínská automobilka TPCA.
"Loni jsme najeli na plný výkon, letos chceme být nad tímto plným výkonem a hledáme rezervy ve výrobě, abychom byli schopni vyrobit ještě více aut v příštím roce," uvedl generální manažer TPCA Vadim Petrov.
Majitelé automobilky – Toyota a francouzský koncern PSA – už chystají úpravu vzhledu nynější malých vozů nazývanou facelift. Novou tvář by měla dostat auta vyráběná už příští rok, roce 2012 by pak měly na trh přijít úplně nové vozy z Kolína.
V roce 2009 se navíc začnou vyrábět auta ve třetí automobilce: nošovickém Hyundai. Tam by měla roční výroba dosáhnout nejméně tří set tisíc vozů.