Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

GLOSA: Opel aus Deutschland se vyžívá v divných jménech

aktualizováno 
Opelu Vectra prý kdysi vybral jméno počítač. Hloupý stroj počítačového pravěku osmdesátých let měl ale podle všeho víc rozumu než dnešní marketingoví mágové.

Nejnovějším přírůstkem do nabídky Opelu je faceliftovaný model Mokka. | foto: Opel

Najít jméno pro dítě je často fuška a občas to zrovna dobře nedopadne, za pár let vám to potvrdí Monty Pepa nebo Sunny Kája, kteří se před pár lety narodili kdesi v Česku.

A u aut to je podobné. Dát malému stylovému opelu jméno Adam byl zajímavý odvážně neotřelý nápad, ale pojmenovat pak jeho bráchu Karl, to už zavání karikaturou sebe sama.

Opel Adam S

Opel Adam S

Opel Karl

Opel Karl

Ono dělat věci podobně neznamená dělat je stejně. Když Alfa dá autu jméno Giulietta, je to libozvučné a lákavé i pro drsného lovce kodiaků z Aljašky. Ale těch, kterým pohladí ucho jméno auta Karl, bude asi jenom pár. A ještě není jisté, jestli to myslí vážně.

Fotogalerie

Opel Vectra bylo jedno z prvních aut, kterému vybral auto počítač. Pro nový model představený v roce 1988 tehdy výpočetní technika vybírala libozvučné jméno ze seznamu. Stejný postup pak využil Opel při výběru jména pro velkoprostorové rodinné auto, počítači se tehdy nejvíc líbilo slovo Sintra.

Opel Vectra
Opel chystá nová SUV, už pro ně má vymyšlená jména.

Zobrazit fotogalerii

Opel sice dělá poctivá auta, ale namlouvat si, že němčina je libozuvučná pro všechny je velmi odvážné.

V dnešním propojeném světě omotaném dráty plnými informací přece není až tak velký problém zjistit, co lidem pohladí ucho. Na druhou stranu i takové obří oddělení kreativních mozků vymýšlející přejmenování banky vybere název, pod kterým Češky desítky let hledají vložky (více zde).

Opel ovšem svou studnici neortodoxních nápadů podle všeho ještě nevyčerpal. Na vlnu módních kříženců čehokoliv s teréňákem chce naskočit se jmény Grandland a Crossland.

To už nemá daleko k vysmívaným modelům obskurních čínských značek. Za velkou zdí už se prodává Geely Emgrand (celá řada modelů od sedanů po SUV). Tak snad nás za pár let v prodejnách opelů nepřivítá Horst s Hildou aus Deutschland.

Trable se jmény

Úplně nejznámější je potíž Mitsubishi s jeho nejslavnějším modelem. Velký teréňák Pajero se vyrábí už v několikáté generaci a automobilka hodně pracovala na tom, aby se toto jméno stalo pojmem mezi offroadisty. Japonci si však nezjistili, že ve španělštině, kterou mluví velký kus světa, má slovo pajero význam, který majitelům po chuti zrovna není (znamená to „onanista“). Na španělsky mluvících trzích se tak auto prodává pod jménem Montero. Více o nevhodných jménech aut ČTĚTE ZDE



Témata: Geely, Mitsubishi, Opel


Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

Ilustrační snímek
Domácí rádce: Jak se rychle a zadarmo zbavit pneumatik

Kdo hodí ojetou pneumatiku do přírody, je barbar. Když už máte na to jezdit autem, máte jistě pár korun na likvidaci ojetých gum. Navíc nově existuje svozový...  celý článek

Montáž speciálního výfuku Akrapovič na Lamborghini Huracán
Od června začínají pokuty za úpravy aut, servis je musí majiteli hlásit

Od června vstoupí v platnost novela zákona o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích. Její součástí je povinnost autoservisů oznámit majiteli při...  celý článek

Lotus 3-Eleven
Čínská automobilka Geely koupí značky Proton a Lotus

Čínský výrobce automobilů Zhejiang Geely Holding Group koupí 49,9 procenta akcií malajsijské automobilky Proton a 51 procent jejího dceřiného britského výrobce...  celý článek

Škoda Karoq
Kolik bude stát Škoda Karoq? Odborníci tipují 450 tisíc korun a více

Škoda Karoq dostane český ceník v posledním červnovém týdnu. První spekulace od zasvěcených odborníků z oboru se pohybují mezi 450 až 500 tisíci za základní...  celý článek

Další z rubriky

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Soumrak dieselů přichází. V Evropě už jejich podíl klesl pod polovinu

Rok a půl po vypuknutí aféry Dieselgate výrazně klesá v Evropě zájem o naftové motory. Poprvé jejich podíl v nových registracích klesl pod 50 procent.   celý článek

(Ilustrační snímek)
Šéf Fordu končí, sázka na robotická auta a elektromobily mu nevyšla

Velké personální změny se odehrávají v automobilce Ford. Podle magazínu Bloomberg přišel o místo předseda představenstva Mark Fields i šéf komunikace Ray Day.  celý článek

Výtluk na silnici ve Zruči u Plzně.
Jedinečná příležitost pro české silničáře: asfalt, který se sám opraví

Nizozemští vědci řeší problém českých silnic, chtějí předcházet výtlukům. Do asfaltu zamýšlí dávat speciální ocelová vlákna, do betonu přijdou bakterie, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.