Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Glosa: Sláva normálním autům, ve Frankfurtu jich je pomálu

  10:30aktualizováno  10:30
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V trekových botách vás do divadla nepustí a kvůli červené šusťákovce ve městě nad vámi módní policistky ohrnují nos. Ovšem auta s vizáží horských šplhavců jsou v kurzu, i když v městském provozu nevypadají o nic méně nemístně. Popularitu SUV a jejich kříženců dokazuje autosalon ve Frankfurtu. Normálních aut je tu pomálu.

V očích některých tradičních zákazníků se musel Bentley svou novinkou jménem Bentayga diskvalifikovat. Automobilka ale předpokládá, že mnohem víc klientů z nových rostoucích trhů jako je Čína, přiláká. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škodu Superb Combi, Audi A4 nebo Alfu Romeo Giulia už viděli asi úplně všichni, koho to zajímá. Autosalonová premiéra ve Frankfurtu už tak pro ně je spíše formálním uvedením na trh. I tak zaslouží pozornost. Takových normálních aut totiž na výstavišti ve Frankfurtu najdete pár. Na jejich spočítání stačí i matematické znalosti předškoláka.

Fotogalerie

Renault Talisman (nástupce laguny), Opel Astra, Renault Megane a Suzuki Baleno nebo taková Kia Optima tak zaslouží zvýšený zájem a ocenění publika. Aut, která nemají zvýšený podvozek a alespoň na pohled ambice vyšplhat nejmíň do základního tábora Mont Blancu, automobilky na salonu ve Frankfurtu moc nepředstavují.

To znamená, že do něčeho vysokého na zvýšeném podvozku a obřích kolech časem budou nuceni usednout i ti, kdo jsou dnes spokojení se svými hatchbacky a kombíky. To, že SUV a jejich klony, kterým se říká módně crossovery, většinou jezdí hůř, žerou víc a jsou méně praktické než většina klasicky stavených aut, dnes mnoho lidí utopených v módní vlně trekových aut nevnímá, nebo vidět nechce.

Staromódním automobilistům, kteří nechtějí ohromovat sousedy mohutností přídě a netrvají na výhledu z pozice řidiče náklaďáku, začínají krušné časy.

Podívejte se na první den frankfurtského autosalonu objektivem kameramana iDNES.cz:






Nejčtenější

Trend dneška: videokamery do auta. Od nehody vás nezachrání, ale při dokazování...
Kamera v autě je dobrý pomocník, ale není všemocná. Hrozí i pokuta

Máte v autě kameru a viníka nehody na záznamu? Vyřízení pojistné události bude jednodušší. Pozor však, jak s nahrávkou naložíte. Snadno se totiž může stát, že...  celý článek

Rekonstrukce rally čtyřkolky Renault 12 Sinpar
VIDEO: Závodní kombík Renaultu znovu ožil

Před čtyřiceti lety, v lednu 1977, zvítězil s vozem Renault 12 Sinpar Jean-Claude Briavoine v rallye Abidžan - Nice. Letos byla dokončena důkladná rekonstrukce...  celý článek

Horch 750 Tourenwagen
Autofotka týdne: Nádherný veterán českého sběratele okouzlil v Německu

Horch 750 je pořádný kus auta, pod dlouhatánskou kapotou má rozvážně se převalující osmiválec podmanivého hlasu a k tomu nádhernou karoserii meziválečné...  celý článek

Příhradový rám z kulatých trubek a šikmo uložený zadní tlumič. Poznáváte...
Italský frajer padne skvěle do ruky. Malý Monster se Ducati povedl

Označení Monster je dnes již neodmyslitelně spjato se značkou Ducati, která je domovem v italské Bologni. Motorky s tímhle jménem reprezentují vždy porci...  celý článek

Další z rubriky

Rolls-Royce Bespoke Sweptail
Nejdražší auto světa stojí 300 milionů. Rolls ho stavěl čtyři roky

Kdo byl před půlstoletím anebo ještě dřív přebohatý pan továrník a měl vkus a úroveň, nechal se vozit v autě, které postavil nějaký slavný karosář. Byla to...  celý článek

Peugeot Pick Up
Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na...  celý článek

Audi A8 při světové premiéře v Barceloně
Nové Audi A8 je nejmodernější auto světa, už jsme v něm seděli

Auto pro pány ředitele, prezidenty, celebrity - Audi A8 je výstavní skříň moderních technologií německé značky. Model patřící společně s BMW řady 7 a...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.