Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Glosa: Sláva normálním autům, ve Frankfurtu jich je pomálu

  10:30aktualizováno  10:30
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V trekových botách vás do divadla nepustí a kvůli červené šusťákovce ve městě nad vámi módní policistky ohrnují nos. Ovšem auta s vizáží horských šplhavců jsou v kurzu, i když v městském provozu nevypadají o nic méně nemístně. Popularitu SUV a jejich kříženců dokazuje autosalon ve Frankfurtu. Normálních aut je tu pomálu.

V očích některých tradičních zákazníků se musel Bentley svou novinkou jménem Bentayga diskvalifikovat. Automobilka ale předpokládá, že mnohem víc klientů z nových rostoucích trhů jako je Čína, přiláká. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škodu Superb Combi, Audi A4 nebo Alfu Romeo Giulia už viděli asi úplně všichni, koho to zajímá. Autosalonová premiéra ve Frankfurtu už tak pro ně je spíše formálním uvedením na trh. I tak zaslouží pozornost. Takových normálních aut totiž na výstavišti ve Frankfurtu najdete pár. Na jejich spočítání stačí i matematické znalosti předškoláka.

Fotogalerie

Renault Talisman (nástupce laguny), Opel Astra, Renault Megane a Suzuki Baleno nebo taková Kia Optima tak zaslouží zvýšený zájem a ocenění publika. Aut, která nemají zvýšený podvozek a alespoň na pohled ambice vyšplhat nejmíň do základního tábora Mont Blancu, automobilky na salonu ve Frankfurtu moc nepředstavují.

To znamená, že do něčeho vysokého na zvýšeném podvozku a obřích kolech časem budou nuceni usednout i ti, kdo jsou dnes spokojení se svými hatchbacky a kombíky. To, že SUV a jejich klony, kterým se říká módně crossovery, většinou jezdí hůř, žerou víc a jsou méně praktické než většina klasicky stavených aut, dnes mnoho lidí utopených v módní vlně trekových aut nevnímá, nebo vidět nechce.

Staromódním automobilistům, kteří nechtějí ohromovat sousedy mohutností přídě a netrvají na výhledu z pozice řidiče náklaďáku, začínají krušné časy.

Podívejte se na první den frankfurtského autosalonu objektivem kameramana iDNES.cz:






Nejčtenější

Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou
Neriskujte a kupte si ojetý vůz se zárukou

I ojetý vůz lze pořídit se srovnatelnými zárukami jako nový. Kde a jak? U autorizovaného prodejce v rámci značkového programu. Tak snížíte riziko problémů s...  celý článek

Ducati Scrambler
Volkswagen opravdu chce prodat Ducati, zájem má Harley-Davidson

Americký výrobce motocyklů Harley-Davidson připravuje nabídku na převzetí legendárního italského výrobce motorek Ducati, který je součástí německého...  celý článek

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový...
OBRAZEM: 24 hodin plných adrenalinu a únavy, to je slavné Le Mans

O uplynulém víkendu se ve francouzském Le Mans jel slavný čtyřiadvacetihodinový závod. Favorité na vítězství měli letos velké potíže a o dramata nebyla nouze....  celý článek

(Ilustrační snímek)
Přežije Tesla rok 2017? Letošní léto pro ni má být přelomové

Technologická společnost a automobilka Tesla by do konce roku měla přijít se svým prvním „lidovým vozem“ a rozběhnout výrobu v největší továrně na baterie.   celý článek

Závod elektromobilů Wave 2017
Závod od zásuvky k zásuvce. Nadšenci s elektroauty objeli Švýcarsko

Více než stovka elektromobilů překonala kopcovité Švýcarsko. Auta do zásuvky se vydala na 1 600 kilometrů dlouhou cestu okolo této alpské země.  celý článek

Další z rubriky

Opel Insignia Sports Tourer
Lehčí a větší. Opel Insignia Sports Tourer bude fešácký kombík

Připravovaný Opel Insignia podle zatím zveřejněných fotek jasně kandiduje na „missáka“ roku mezi letošními premiérami. Po sportovně střiženém sedanu německá...  celý článek

Seat Ibiza
Úplně nový a obrovský Seat Ibiza má krásný zadek. Už jsme v něm seděli

Španělská automobilka Seat představila pátou generaci svého zásadního modelu Ibiza. Hatchback, který konkuruje Škodě Fabia a dalším typickým malým autům, je...  celý článek

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.