Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Glosa: Sláva normálním autům, ve Frankfurtu jich je pomálu

  10:30aktualizováno  10:30
Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) - V trekových botách vás do divadla nepustí a kvůli červené šusťákovce ve městě nad vámi módní policistky ohrnují nos. Ovšem auta s vizáží horských šplhavců jsou v kurzu, i když v městském provozu nevypadají o nic méně nemístně. Popularitu SUV a jejich kříženců dokazuje autosalon ve Frankfurtu. Normálních aut je tu pomálu.

V očích některých tradičních zákazníků se musel Bentley svou novinkou jménem Bentayga diskvalifikovat. Automobilka ale předpokládá, že mnohem víc klientů z nových rostoucích trhů jako je Čína, přiláká. | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Škodu Superb Combi, Audi A4 nebo Alfu Romeo Giulia už viděli asi úplně všichni, koho to zajímá. Autosalonová premiéra ve Frankfurtu už tak pro ně je spíše formálním uvedením na trh. I tak zaslouží pozornost. Takových normálních aut totiž na výstavišti ve Frankfurtu najdete pár. Na jejich spočítání stačí i matematické znalosti předškoláka.

Fotogalerie

Renault Talisman (nástupce laguny), Opel Astra, Renault Megane a Suzuki Baleno nebo taková Kia Optima tak zaslouží zvýšený zájem a ocenění publika. Aut, která nemají zvýšený podvozek a alespoň na pohled ambice vyšplhat nejmíň do základního tábora Mont Blancu, automobilky na salonu ve Frankfurtu moc nepředstavují.

To znamená, že do něčeho vysokého na zvýšeném podvozku a obřích kolech časem budou nuceni usednout i ti, kdo jsou dnes spokojení se svými hatchbacky a kombíky. To, že SUV a jejich klony, kterým se říká módně crossovery, většinou jezdí hůř, žerou víc a jsou méně praktické než většina klasicky stavených aut, dnes mnoho lidí utopených v módní vlně trekových aut nevnímá, nebo vidět nechce.

Staromódním automobilistům, kteří nechtějí ohromovat sousedy mohutností přídě a netrvají na výhledu z pozice řidiče náklaďáku, začínají krušné časy.

Podívejte se na první den frankfurtského autosalonu objektivem kameramana iDNES.cz:






Nejčtenější

Sraz Volkswagenů Brouk na pražském Vítkově
Praha plná brouků. Legendární auta na srazu sprintovala i plavala Vltavou

Už pošestnácté patřila Praha nejslavnějšímu autu světa. Broučí sraz v modřanském Freestyle parku byl i přes nepřízeň počasí opět náramná podívaná. Tradičním...  celý článek

Kawasaki Z 650
Pokušitel i učitel. Kawasaki Z 650 okouzlí lehkostí a ovladatelností

V nabídce Kawasaki vyplnil Z 650 místo po superpopulární ER6n. To mu situaci rozhodně neusnadňuje. Svádí to k neustálému poměřování, ale stačí se projet a...  celý článek

Lancia Delta HF Integrale
Voltovy lancie v Česku osiřely. Fanatik legend rally tragicky zemřel

Postavou nevelký, soutěžáckým srdcem však velikán mezi nadšenci do světa rally a milovníky italské produkce zvláště. Na pohled nenápadný kouzelný dědeček, ve...  celý článek

Aston Martin Virage
Autofotka týdne: Úplně první Aston Martin Virage je perla českých garáží

Aston Martin Virage nedosahuje takového věhlasu jako předchozí typ V8, který nahradil v roce 1988. Nízký počet vyrobených kusů z něj ovšem dělá exkluzivní...  celý článek

Další z rubriky

Mazda CX-5
První jízda: Mazda CX-5 okouzlí i odpůrce SUV

Samotné Mazdě o právě představené CX-5 s velkým čumákem občas ujede, že to velký facelift. Na druhou stranu provedli konstruktéři tolik změn, že by takový vůz...  celý článek

Škoda Octavia RS 245
Škoda představuje nejrychlejší Octavii RS všech dob, má 245 koní

Škoda Octavia RS po faceliftu dostává ještě silnější vrcholové provedení, oproti normálnímu RS má 15 koní navíc. Nový vrchol nabídky se jmenuje RS 245 a je to...  celý článek

Škoda Citigo
Modernizovaná Škoda Citigo: jemné retuše a stále bez TSI

Nejmenší škodovka je jediným evropským modelem značky, který se nevyrábí v Česku. Citigo se dočkalo faceliftu po pěti letech. Má novou kapotu, masku chladiče,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.